Ik ga het overleggen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Samantha_01 schreef:Nog een discussie punt:
De een zegt dat je een wei niet moet bemesten, anders wordt het gras te "pittig".
Maar dan lees ik weer ergens dat je juist wel moet bemesten dan haalt het gras de voeding daaruit en zal het minder suikers aanmaken.
Wat is het nu?
Wanderers schreef:Wij gebruiken deze http://www.pavo.nl/producten/pavo-fieldcare .. is veel leeswerk over te vinden , ook op Bokt ... Zijn nu ook aan het bekijken of omploegen en opnieuw inzaaien van speciaal paardengras mengsel een optie voor ons is ..
tiwi1969 schreef:Goede aanvulling Duhelo! Acute fase is m.i. tot er geen (zichtbare)klachten meer zijn zonder pijnstillers en geen pulsatie. Tot de ontstekingsreactie eruit is.
Dat kan wel enkele weken (soms nog langer) duren.
tiwi1969 schreef:Het lijkt erop dat je er steeds net op tijd bij bent Azmay, maar als het vaker terugkomt dan zou ik toch het masker niet af doen en het gras blijvend weglaten/beperken. Bij zo'n gevoelig paard geen risico nemen.
tiwi1969 schreef:Mijn idee voor een paard dat gevoelig is voor suikers en toch voldoende bijvoeding nodig heeft is deze voeding te geven in de vorm van eiwitten of vetten. Nu ben ik geen voedingsdeskundige of dierenarts, spreek alleen uit ervaring, misschien dat je in overleg met een dierenarts en een goede voedingsdeskundige (vaak verbonden aan een grote kliniek en niet de een vertegenwoordiger van een merk) een plan kan maken om je pony wel voldoende voeding te geven maar niet de HB te triggeren.
Zal beste een lastige puzzel zijn.
pol1 schreef:Ik ga ook heel rustig afbouwen..vandaag laatste dag 2 zakjes bute gegeven..ga morgen naar 1.5..einde week 1 en zo verder..
Ik ben al even op zoek naar een eetbaar voedingssupplement (metazoa, vitalbix, pavo complete het ging er allemaal niet in!!)..
Nu klein emmertje matstall force besteld eens te kijken hoe dat gaat..
Zoek een produkt waar ook voldoende magnesium in zit zodat ik dat niet apart hoef bij te blijven voeren..jullie suggesties?
pol1 schreef:Ik ga ook heel rustig afbouwen..vandaag laatste dag 2 zakjes bute gegeven..ga morgen naar 1.5..einde week 1 en zo verder..
Ik ben al even op zoek naar een eetbaar voedingssupplement (metazoa, vitalbix, pavo complete het ging er allemaal niet in!!)..
Nu klein emmertje matstall force besteld eens te kijken hoe dat gaat..
Zoek een produkt waar ook voldoende magnesium in zit zodat ik dat niet apart hoef bij te blijven voeren..jullie suggesties?
Cynthia82 schreef:Spannend Pol, hou ons op de hoogte!
Daisy mag vandaag voor het eerst weer een halfuurtje op het gras met masker. Ik vind het best spannend, maar ook wel fijn dat ik haar gelukkig kan maken.
Van de va mag ik in een week opbouwen van een halfuur tot twee uur. Als ze 2 uur op het gras kan staan zonder ziek te worden, mag ze weer dag en nacht (uiteraard voorlopig wel met masker). Ik hou 1,5 week aan en zet haar dan in het weekend weer dag en nacht. Lekker bij haar twee dochters en kleinzoon