Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:38

Hallo, niet alleen lezen zoals jullie het willen!!! Verhaal helemaal lezen!!!
Idd geef ik hier mee aan dat er zoals pony al schrijft aan dat er zoveel meningen zijn, en zoveel ervaringen die allemaal kunnen leiden tot het gewenste herstel!!
Ik geef hier geen oordeel of iemand het goed doet of juist niet.... Als er nl goed gelezen wordt, kun je ook ontcijferen dat het mij opvalt dat er veel verschillen zijn onder adviezen van dierenartsen!!
De ene dierenarts zegt nl opsluiten terwijl er idd veel mensen hun paard de wei in jagen, om daar de beweging naar behoefte t verkrijgen..... Dat de wei in jagen zal ook meestal wel in overlg gebeuren...
Het verhaal gaat hier niet over het goed of fout van in de wei!!!
Het gaat over het feit dat dierenartsen een verschillende werkwijze hebben!!
En dat ze allen hun eigen standaard werkwijze hebben is logisch, het is nl nooit van te voren duidelijk of een behandelplan ook goed werkt bij jouw of mijn paard.... en of er vanaf geweken moet worden....
Tenslotte moet het behandelplan ergens mee opgestart worden....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:16

Ik lees niet zoals ik het wil. Onder 'in de wei jagen' versta ik iets anders dan 'in de wei zetten'. Dat had je misschien iets netter kunnen formuleren. :) Vooral in dit topic, waar iedereen (op z'n eigen manier, zoals jij bedoelt) zo goed mogelijk voor zijn paard paard zorgt. Jagen klinkt wel heel raar als je er alles aan doet om je paard rustig te houden.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 10:38

Hier een blij iemand. De wei en het niet meer dagelijks stappen doet mn paard volgens mij erg goed. Zijn been is mooi dunner geworden en niet meer zo superwarm :-D:-D:-D:-D.

Hij wordt weer wat beweeglijker in de wei. Af en toe een drafje. Fijn om te zien. Hij lijkt zich wat beter te voelen. Wat vrolijker. Hij was echt al even een beetje down. Gisteren even buiten gestapt op t harde in het zonnetje en t been bleef mooi. Heb dan ook echt het gevoel dat dit voor hem het beste is op dit moment.

Wel vind ik dat ie best vaak struikelt. Maar ik weet niet of dat van zijn been komt of gewoon omdat ie graag alles ziet en overal kijkt links en rechts ;-) en niet zo oplet.

Esther je hebt maar een mooie plek voor je vriendje gevonden. Als ie goed verzorgd wordt kun je er wat makkelijker vrede mee hebben lijkt me. Hopen dat zijn andere blessure vlot geneest.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:44

Wat fijn Quiz dat het nu wat beter gaat!! En ook fijn dat hij zich zelf ook weer wat beter voelt. Dan denk ik dat hij er toch best wel last van heeft gehad. Gewoon even een stapje terug doen en dadelijk weer een keertje oppakken. Het was dus duidelijk toch teveel voor hem. Blijf je hem wel nog insmeren met de traumeelgel??

Oh en dat struikelen doet Villie ook hoor :) . Dat is ook zo'n debiel :Y) . Hij kijkt overal naar en let dan niet op waar hij zijn been neerzet en dan struikelt hij ook wel eens, heb elke keer mijn hart in de keel dan :+ pffff.

Ik heb gisteren weer in de bak gereden. Nu heb ik zo'n 10 minuutjes gedraaft, over de hoefslag en verschillende keren van hand veranderd enz. Over een week of 2 ga ik terug om te scannen. Ik wil eerst weten hoe het er van binnen uit ziet voordat ik meer ga doen dan dat. Maar mijn gevoel zegt me dat het heel erg goed is, ik wil alleen zekerheid.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:53

Goede berichten!

Na de uitbraak van mijn Querido is het been gelukkig stabiel gebleven, althans zo aan de buitenkant. Het was even kort wat warmer maar de volgende ochtend weer koel, en absoluut niet dik..
Duimen dat het van binnen ook goed eruit ziet..
Ik wil vanmiddag weer onder de man stappen op het harde..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:56

Gelukkig Jesser, wat warmer is niet zo erg, dat heeft die van mij ook nog af en toe, komt ook door de beweging, zolang ze maar geen olifantenpoot krijgen. Lekker stappen vanmiddag :) .

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:14

Inderdaad goede berichten, ook bij jullie!

Gelukkig is het been goed gebleven na die uitspatting van je paard Jesser. Met zulke dingen hou je echt even je hart vast.

Monty: ik denk ook dat hij er echt last van had. Zie 10x liever een vrolijk paard... Baal dan zo dat ie niet kan praten ;-). Gewoon lekker rustig zo doorgaan.
Fijn dat je gevoel goed zit, meestal heb je dan wel gelijk. Duim voor jullie dat het ook echt goed is.
Jullie zijn al zolang bezig.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:22

Het is ook iets mentaals hoor Qizz. Mijn paard zat ook veel beter in zijn velletje toen hij weer lekker op de wei mocht staan :j

Struikelen deed hij ook veel in het begin en ineens besefte dit weekend ik me dat hij nog geen 1x is gestruikeld sinds ik er weer op stap. Raar!

Even een ego berichtje; start sinds een maand met de Welsh van mijn lieve vriendin (verjaardagskadootje) en vandaag was de tweede keer M2: 2x eerste met 2x 192 punten! Heb een mooie fleecedeken voor mijn Friese vriend mogen uitzoeken :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 00:18

Hey wat leuk, gefeliciteerd. Dat is een leuk kado!!!!

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:06

Heb het topic een tijdje even niet gevolgd, maar leef momenteel veel positieve dingen..
Gelukkig dat het overal de goeie kant op gaat!!
Geduld is vaak het lastigste bij deze blessures, maar het wachten word zkr beloond..
Zkr als ik zie dat ik met de mijne weer gewoon alles mag doen, en hij het heerlijk vind weer nor,aal aan het werk te kunnen en mogen..en vooral de buitenritten vond/ vind ie geweldig..

Haha..als ik dan eens een dag gewoon met hem wandelen ga aan een touw, begint hij meestal ook weer te etteren en te pesten..alsof ie wil zeggen...nee he, ik wil werken!! niet weer lopen!!..haha

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:12

Fijn Zapata dat alles zo goed gaat!! Ik hoop dat ik over niet zo lange tijd ook zo ver ben met Villie.

Proficiat Gulpje met je eerste plaatsen!! Heel erg leuk dat je een fleecedeken mocht uitzoeken :D .

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:34

Fijn om ook eens te lezen dat alles wel goed kan komen in sommige gevallen. Geeft weer hoop.

Monty je vroeg trouwens nog of ik nog traumeel gebruik; ja dat gebruik ik nog steeds. En als de fles leeg is staat de volgende tube er alweer. Smeer gewoon door. Baat t niet dan schaadt t niet ;-).

Gebruiken jullie het ook nog?

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:07

Longeren gaat hier redelijk!! Ben er tevreden over in elk geval!!
Ok, als mijn buffel erg fris is en zijn gekken moment heeft gehad, is het been soms, heel soms ietsje warm....
Maar waarschijnlijk nog niet eens voor iedereen opmerkbaar.....
Ik heb nooit traumeel of SRL gebruikt, dus ook nu niet...
Wel koel ik nog altijd met Equi-N-icE, gewoon omdat ik het prettiger werken vind, en toch veel op voorraad heb....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:30

Quiz, ja hoor, ik gebruik het nog steeds 2x per dag. Voorlopig nog wel, inderdaad baat het niet dan schaadt het niet.
We gaan er trouwens van uit dat onze paardjes ook helemaal goed komen!!! :D .

Rascha, fijn dat het longeren zo goedg gaat.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:01

Hier zijn er ook heel wat traumeelflessen doorheen gegaan ja :j
Heb ook gekoeld met Equi, dat gebruik ik als het warmer is dan normaal. En dat is de laatste tijd eigenlijk niet meer het geval geweest, maar eens kijken hoe het gaat als we gaan draven!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:03

Als het been dus warmer is dan normaal :)

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:19

Nou, die flessen Traumeel is ook geen koopje..... Gelijk heb je Gulpje!!
Ja, ik gebruik het vrij makkelijk, dus zal het ook preventief blijven gebruiken!!
Op dit moment maak ik me om het pootje van mijn paard niet meer zo zorgen!!!
Ik hoop dat mijn arm ooit nog x voldoende kan gebruiken, om lekker stukkie te rijden....
Tot nu toe zit daar weinig tot geen verbetering in....

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:51

Waar bestellen jullie die flessen traumeel dan??
Heb tot nu toe alleen de tubjes kunnen vinden..(of ik heb niet goed gezocht..kan ook)..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:08

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:26

Ik bij de Paardendrogist. Ze zijn overigens flink duurder geworden de afgelopen tijd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:38

Dat ze duurder zijn geworden komt vast omdat wij het nu in grote getallen gebruiken. Hahahaha!

Ik gebruik overigens zo af en toe nog traumeel. Maar niet meer regelmatig. Been is ook gewoon niets meer mee aan de hand. Sinds 2 weken weer aan het galoperen en ook dat pakt ze goed op. Nog een week of 2 en we gaan het dressuur werk weer op pakken.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:51

PP, hoe ben jij begonnen met galopperen??

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:53

Gulpje schreef:
Ik bij de Paardendrogist. Ze zijn overigens flink duurder geworden de afgelopen tijd.

Gulpje, bij de paardendrogist kosten ze 36,50 euro, bij dochorse 24,90 euro!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:02

MontyRulezz schreef:
Gulpje schreef:

Gulpje, bij de paardendrogist kosten ze 36,50 euro, bij dochorse 24,90 euro!!

*\o/* *\o/* *\o/*

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:11

MontyRulezz schreef:
PP, hoe ben jij begonnen met galopperen??

Hoe bedoel je hoe zijn wij begonnen? In eerste instantie hebben we in de hoek voor de lange zijde de galop in gezet. En eind van de lange zijde weer gestopt. Bedoel je dat? Dat hebben we 2x gedaan en toen vervolgens gewoon de hoefslag rond gegallopeerd.