Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssy

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:12

Nou dan voeg ik me (helaas) ook maar toe.
Ik heb een 5 jarige kwpn merrie die nooit een pas kreupel heeft gelopen tot laatst. Ze heeft altijd al moeilijkheden gehad met de linkerhand, maargoed jong paard dat kan! Een tijdje terug werd ze de eerste 5 minuten ook iets onregelmatig op de linkerhand, maar verdween naderhand weer. Ze was ook niet echt onregelmatig, het was meer dat ze moeilijker wegzette ofzo. Wel doorgereden, ook doorgestart, niets aan de hand. Dik een 1,5 maand terug vond ik dr in de wei met een andere ponyruin wat niet de bedoeling was, mijn merrie is niet heeeeel erg sociaal maar tegen de tijd dat ik ze vond stonden ze naast elkaar rustig te grazen. S'avonds in de les, was ze kreupel. Ik dacht in eerste instantie toch aan een trapje of iets dus ik heb een dagje gestapt en later liep ze weer prima. Toch bleef ze die onregelmatigheid de eerste 5 minuten houden.
Ik ben toen een dag lekker naar buiten met dr aan de hand gegaan, lekker stappen, omdat het lekker weer was. De dag daarna longeerde ik dr en was ze echt kreupel/onregelmatig. DA gebeld, kreupelheidsonderzoek gedaan en inderdaad kreupel. Linksvoor. Voor de zekerheid toch maar een foto van het straalbeen laten maken, om HKO uit te sluiten. Foto's waren goed en we mochten 2 weken stappen en metacam. Die termijn is nu verstreken en mijn paard is nog steeds kreupel. Op het harde erger dan op het zachte.

Volgende week komt mn DA weer om haar hoefgewricht in te spuiten, mocht dat niet baten dan toch een ct..

Ik ben zo bang dat het einde sport is voor mijn 5 jarige merrie. Die leeftijd heeft ze toch niet!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:51

am_vanes, toch zonde zo'n start met een nieuw paard, maar super dat je al zo'n goede band met hem hebt, dat is ook zeker wat waard! Wat hebben ze ingespoten in zijn voeten, gewoon ontstekingsremmers ofzo?

Spannend ook, je andere paard weer terug naar huis, hopelijk is hij wel weer helemaal goed!

Fijn dat het met Diosa tot nu toe goed gaat Flosje, lijkt me wel gek na een periode zo intensief met een paard bezig geweest te zijn.

Top dat Zhuf ook nog steeds zo goed gaat, jullie zijn een mooi voorbeeld dat het gelukkig ook goed kan komen, ik hoop dat ik dat over een jaar ook kan zeggen :)

WL, dubbel is dat, dat ze zo braaf is maar tegelijkertijd ook niet zichzelf meer. Ik ben benieuwd wat de IRAP gaat doen bij haar. Jammer dat ze zo weinig buiten kan, geen andere stal in de buurt waar dat wel kan?

Chrissy welkom.. Weten ze zeker dat het in haar ondervoet zit? En een CT scan moet onder narcose toch? of ben ik in de war met iets anders?

Hier niet zo heel veel nieuws.. Yade is verhuisd en ze kan nu 's middags weer buiten staan op een klein stukje, ze is ontzettend braaf gelukkig en stapt hoogstens wat rond. Verder iedere dag 2x 15-20 minuten stappen. Ik weet niet of ze inmiddels weer beter loopt, durf niet te kijken eigenlijk := Eind augustus nog niet, maar we zijn alweer een maand verder. Begin oktober moet ze nog een keer naar de osteopaat en daarna gaan we weer scannen. Als ze dan nog steeds niet rad is moeten we terug naar Bodegraven of door voor verder onderzoek (waar naar weet ik niet..), of een korte periode HKO beslag proberen (Yade heeft een klein 2tje op de straalbeentjes, maar zou daar eigenlijk niet kreupel van moeten zijn en bij Bodegraven konden ze volgensmij ook zien dat die structuren niet geirriteerd waren).
In mei, toen we in bodegraven waren, tot juni is ze wel zo goed als rad geweest, dat is zo vreemd.. toen ze in juli van het land af kwam was het weer mis, terwijl de scans wel iedere keer verbetering laten zien. Het enige verschil is dat ze vlak voor Bodegraven (eind april) naar de osteopaat is geweest en ze toen vast zat bij haar schoft rechts. Dat zou veroorzaakt kunnen worden door het zere been, maar kon ook op zichzelf weer voor de kreupelheid zorgen. Vandaar dat ik haar nu nog weer 1 keer laat behandelen voordat ze weer voor controle moet. Ik hoop zo dat dat de oorzaak is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:30

Richtje schreef:
WL, is andere stalling voor de winter geen optie?

Ik ben toevallig wezen kijken bij een stal waar ze ´s winters voor je buiten gezet worden in paddocks, dan staan ze zowiezo 3,5 uur buiten en dan worden ze weer voor je binnen gehaald. Dus buiten de tijd dat ik kom, komt ze er ook nog lekker veel uit. Ze bekijken per paard wat handig is qua paddock en anders bedenken ze daar een oplossing voor, ze hebben ervaring met revaliderende paarden, ook die met collateraalband problemen en peesproblemen. Ze hebben een mooie buitenbak met Tuft-bodem en ze zouden dus i.p. in nieuwe stallen komen, wat praktisch buitenboxen zijn, ze hebben een uitkijk naar buiten. Ze kan de zon dus op zien komen ;) .. En er wordt goed gevoerd naar wat ik heb gezien en gehoord.
Ik heb nu een longeerbak overdekt en een binnenbak, echt een enorme luxe, maar ik kan daar waarschijnlijk de hele winter geen gebruik van maken en mijn paard komt er dan amper uit.. en het breekt mij wel een beetje op, dat twee keer per dag naar stal toe om haar los te gooien.. Ik vind het wel een prettig idee dat als ik een ochtend geen tijd heb, dat ze wel gewoon 3,5 uur in het winterzonnetje kan staan, en als ik smiddags kom dat ze er gewoon nog eens 2,5 a 3 uur uit komt. Waarschijnlijk neemt dit ook de meeste frisheid/energie weg bij mijn paard, dus hopelijk minder uitspattingen/gefrustreerd gedrag van de winter.

De keuze is wel erg moeilijk, voor beide stallen is natuurlijk wat te zeggen.... maar ik heb ook zoiets van: het paard moet ook paard kunnen blijven.. Al staat ze drie uur maar een beetje te slapen in het zonnetje :(:) ..

Wat super dat Zhuf zo goed gaat!! Heerlijk! :D

Ireen, fijn dat Yade nu weer lekker buiten kan staan! Ik duim voor je dat de osteopaat het probleem kan verhelpen! Ik merk aan Wolin dat het echt veel scheelt als de chiropractor is geweest of niet ;) .

Chrissy, welkom! :)

Flosje, fijn dat Diosa het goed doet!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:54

Klinkt goed die nieuwe stal WL :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:34

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:18

Inmiddels loopt mijn paard nu dus weer goed... Ik vermoed dus dat het een kneuzing of iets dergelijks is... In ieder geval is mijn afspraak om blow in te spuiten afgezegd... Mijn DA zei dat het niet mogelijk is om de bandjes via een echo te bekijken, of bijna onmogelijk. Vandaar dat MIJN volgende stap bodegraven was. Ik ben benieuwd hoe het blijft gaan!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:35

Ja, de keuze is ontzettend moeilijk, ook vooral omdat het om een stuk vertrouwen gaat nu ik met een geblesseerd paard zit en ik dus als de dood ben dat ze uitglijdt met vorst/sneeuw of zich verstapt (kan natuurlijk ook bij mij gebeuren, echter ken ik Wolin erg goed en schat ik dingen liever zelf in) en ik ontzettend van de bodem afhankelijk ben, nu meer dan ooit... En als het flink vriest of het sneeuwt kan ik Wo niet (heel de tijd) in de paddock laten lopen.. En Wo wordt helaas niet erg gelukkig van alleen maar buitenstaan :n ... Die wil elke dag wat gaan doen, daar is ze te werkwillig voor.. Die wil lange teugelen, spelen, beetje vrijheidsdressuren.. Als ik straks mag gaan opbouwen, wat natuurlijk ooit weer mag, dan ben ik toch wel erg blij met een binnenbak en overdekte longeercirkel met superbodem. Die stap terug doen is moeilijk, zeker met een geblesseerd paard wat graag wil lopen.
Het voordeel is dat ze nu op zooltjes met siliconen staat om haar verzenen meer te laten ontwikkelen, dus ik kan haar nu veel in de paddock hebben als het vriest/sneeuwt.. Maar.. de zooltjes zijn niet blijvend..
Én het voordeel is wel dat mijn moeder bij mij op stal is komen staan en Wolin er alsnog nu veel uitkomt en we samen veel buitenrijden. Ik ga ´s ochtends en mijn moeder ´s middags en die laat haar regelmatig grazen en wandelt graag met haar, een stalgenoot van mij komt ´s avonds en Wo is dikke mik met haar paard. Ze komt er dan zowiezo 2 a 3 keer uit per dag, dus bij elkaar vermoedelijk rondom de 5,5 uur in totaal. Hooguit een enkele keer maar 1x, maar dit komt zelden voor.

Ik ben aan het kijken of ik haar compactgras erbij kan voeren in zo´n bak van Hartog, heel de dag wat te knabbelen hebben naast het 3x daags kuilgras.. Is ze lekker bezig en blijft ze tevreden :) .
Het is ´s winters behelpen natuurlijk, maar bij mij komt de stresslevel hoog als ik met Wo geen kant op kan.. En dan kan ik nu wel met de binnenbak en de overdekte longeercirkel met beide een fijne bodem. Nog niet meteen, maar voorlopig kan ik buitenrijden als het weer goed blijft.

Ik ga Wolin haar fysio even bellen, want ik merk aan Wo dat de pijn wat afgezwakt is; ze is mega vrolijk en wil steeds voorop en draaft dan een klein stukje.. Wil dat Wo wel haar lijf correct gebruikt na het compenseren door haar pijnklachten.
Het voetje een stuk stijler scheelt ook enorm voor Wolin!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:56

Spannend Chrissy, zal voor je duimen dat het goed blijft gaan!

@ WollinLotte, Wat fijn dat je moeder nu ook bij jou op stal staat en ze lekker veel van stal komt. Is voor jou ook wel een prettig idee! Ik zou met sneeuw en vorst overigens wel oppassen met in de paddock zetten. Ik mocht dat met Zhuf toen absoluut niet, omdat dit vaak een van de oorzaken van deze blessure is.

Zhuf doet het nog steeds top! Ik ben afgelopen vrijdag met haar naar de les geweest en tjoh wat was ze vervelend. Ach, we zien graag dat ze tegengas geeft en heet is, dat is bij haar altijd een teken dat ze zich lekker voelt. :D

Hier nog een paar foto's van mijn knapperd in de les. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:11

Ziet er erg goed uit Aukelizzy! :-D Fijn dat ze zich zo goed voelt.. !!
Ja..ik vind die sneeuw ook echt doodeng met glijden en glibberen en de bevroren bodem voor het zwikken...
Ik heb nu dan in ieder geval een fijne binnenbodem.. En we vinden wel oplossingen voor het meer eruit :-) . Gister heeft een stalgenoot ze 2 uur in het zonnetje gehad, was ik reuzeblij mee.

Gister met moeders weer buiten gestapt, ze heeft een mega brave Tinker waar Wo graag bij in de kont kruipt :-D .

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:14

Stoere Zhuf *D

Am_Vanes, je bent vast al op weg. Maar succes vandaag!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:26

Am-vanes, succes vandaag inderdaad! :)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:28

Ik sluit me aan bij mijn twee voorgangsters ;): Succes!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:47

Am-vanes, succes vandaag!

Richtje, die van jou moest vandaag gekeurd worden toch? Jij ook succes!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:23

Succes!! Ik zal duimen! :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:32

Klopt AL :) Thanks!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:55

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:17

Iedereen bedankt!richtje jij ook succes met de keuring!!

Ik ben net thuis,pfffff lang verhaal!
Zijn hoeven waren super,Wouter was zeer tevreden.dus daar kan t nu niet meer aan liggen.
Klinische beeld ook top,dus door voor de echo.... Die viel dus zwaar tegen!we zijn nu 4 maanden verder,flo is 7 weken geleden ingespoten met ontstekingsremmers. de echo zou een beter beeld moeten geven. Bart was wat negatief,we hadden meer herstel verwacht. En dat terwijl flo zich super houdt!
Ik heb hem achtergelaten voor een acp behandeling,dan worden bloedplaatjes uit t bloed gefilterd en ingespoten in de hoefbanden ... ga flo morgen weer ophalen en wederom 6 weken stappen.ik hoop zo dat dit aanslaat! Al met al nog geen heel positief verhaal

Wat goed dat zhuf het zo top doet!! Super!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:50

Dat is dan toch een beetje een tegenvaller zeg... balen is dat, als je er zo mee bezig bent, je paard zo braaf blijft en het resultaat is dan toch zo mager.
Wat is acp? Is dat hetzelfde als IRAP? Hopelijk gaat dat het herstel helpen!

Voor mij wordt het ook weer een retourtje Bodegraven denk ik.. Yade gaat op de scans steeds goed vooruit (alhoewel het iets langzamer gaat dan in eerste instantie verwacht), maar wil juist klinisch maar niet goed worden ;( Ik weet niet zo goed meer wat ik er mee moet.. Ik heb afgelopen weekend weer gekeken hoe ze liep op de volte (was een ruime maand geleden voor het laatst) en ze blijft gewoon kreupel op het harde. Volgende week komt de osteopaat nog eens, ik hoop dat dat nog wat helpt misschien, maar ga er eigenlijk niet meer vanuit.
Ik heb zelf de indruk dat haar kogel/kootgewricht ook een beetje overbelast is. Als Yade stapt dan heeft ze op ongeveer 1 van de 10 passen een soort "hapering" als ze haar voet plaatst. Mijn haflinger heeft ooit een scheur in haar pijpbeen gehad en deed toen precies hetzelfde met haar achterbeen. Een soort van overkoot gaan en op het laatste moment er nog even doorheen knakken, maar dan veel subtieler natuurlijk. Mijn hafje had als gevolg daarvan een flink geirriteerd kootgewricht, dat is wel hersteld na inspuiten van dat gewricht.
Na de osteopaat nog maar eens kijken hoe ze loopt en dan de dierenarts weer bellen, het is nu ook weer tijd voor een scan. Ze heeft de vorige keer duidelijk gezegd dat ze nu echt klinisch goed moet zijn.. Er gaat vanalles door mijn hoofd, misschien heeft ze toch last van HKO nu ze zo veel op stal staat? (Yade heeft een bemerking op haar straalbenen, maar zowel mijn dierenarts als Bodegraven geloofden niet dat ze daar kreupel van zou zijn, de foto's zouden te goed zijn..). Een periode HKO beslag uitproberen was ook nog een optie geloof ik, om het uit te sluiten.

En het is zo'n schatje.. ze gedraagt zich echt voorbeeldig.
Afbeelding

Afbeelding

(jammer dat er geen kont meer over is inmiddels ;) ).

Succes vandaag Richtje met je jonge paard!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:51

Jeetje dat is een flinke tegenvaller zeg! Kan me voorstellen dat je baalt als een stekker! Hopelijk slaat dit goed aan, en gaat het herstel hierna een stuk sneller. Zhuf was er toen de tijd ook erg slecht aan toe, was zo kreupel dat niemand nog dacht dat het goed kwam maar toen sloeg de IRAP aan en was ze binnen 3 weken onwijs snel hersteld. Ik ga heel hard duimen dat dat bij jou ook het geval is, en nog niet opgeven hoor!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:08

Ik mag me ook melden hier in het topic ;(

Geen verreking van de bandjes maar een beschadiging...

Ik heb hem gekocht met ernstig vluchtgedrag.
Was ontzettend bang en met rijden was hij panisch..
Ben een jaar lang bezig geweest met vertrouwen winnen voordat ik erop kon..
Maar hij bleef spanning houden met opstappen en sluitwerk dus ik dacht dat hij wellicht iets aan zijn rug zou mankeren..

Aan beide voorbenen dus nooit iets gemerkt..
Heb hem nu al ruim 2 jaar en zolang als ik hem ken heeft hij deze beweging..
Niemand heeft er ooit iets aparts aan gezien.
Een wat simpel voorbeen gewoon.

Tot ik voor zijn rug naar Bodegraven ging en ik Sander als DA kreeg..
Hij vond Adorno wel afwijkend op de voorbenen,beide voorbenen vandaar dat het ene niet DA niet opviel...
Met uitleg begreep ik wel wat hij zag maar ik had hem nooit anders zien lopen dus je gaat er vanuit dat dit het loopje is van je paard...

Met het onderzoek heeft hij eerst zijn voetjes uitverdoofd en toen moest ik rijden.
Toen had hij ongeveer al 20cm meer ruimte in de beweging van zijn voorbenen.
Na het uitverdoven van zijn rechter voorknie liep hij helemaal super.
Hij is altijd rechtsgebogen geweest maar ik dacht dat dit gewoon spierenkwestie was, niet dus....

Diagnose is beschadigde banden naar het hoefgewricht en tussenpeesblessure aan het rechtervoorbeen.
Over 2 weken wordt hij ingespoten..

Ik hoop dat dit mijn puzzelstuk is naar het oplossen van zijn vluchtgedrag onder het zadel maar owww wat vind ik het erg dat dit paard hier al waarschijnlijk 4jaar mee loopt (toen is zijn gedrag begonnen).

Ik heb hem heel vaak na laten kijken door fysio e.d. en Sander was de eerste die opmerkte dat zijn rug niet van zijn rug zelf kwam maar omdat zijn voorbenen zeer doen ;(

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:28

"Welkom" hier Kelly_Taco.. je paard heeft dezelfde blessure als mijn paard (ook met de tussenpees erbij), maar die van mij heeft het alleen rechts voor. Prachtig paard heb je!!
Mijn paard heeft de blessure vermoedelijk in de winter (tijdens de vorst) opgelopen, ze was toen nog niet zo lang onder het zadel en toen ik haar na de winter weer oppakte was ze ook anders, veel meer wegschieten of juist niet voorwaarts, ben er zelfs nog een keer vanaf gevallen. Ze kreeg met precies hetzelfde (perfect passende) harnachement als daarvoor ineens singelwonden, en daar weet ik haar gedrag aan. Achteraf waren beiden misschien wel het gevolg van de blessure (wondjes van de singel waren voornamelijk rechts). In maart is ze op rust gegaan omdat ik door kreeg dat er iets niet goed was en pas in mei was er een definitieve diagnose. Al met al heb ik haar vermoedelijk ook nog wel een paar maanden gereden/laten werken terwijl ze pijn had.. geeft wel echt een rotgevoel.

Bijzonder wel hoor, dat de meesten hier in het topic in Bodegraven lopen/dat het daar ontdekt is.. denk dat deze blessure misschien wel veel meer voorkomt dan we weten..

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:39

He kelly_Taco, welkom.... Jammer van je paardje zeg... zon nare blessure!
ff of topic: Taco staat nu bij Bram en Esther?Ik sta daar sinds dit weekend met mijn andere paard.
Die heeft 6 maanden op de wei gestaan voor herstel, maar we maken ons ernstige zorgen over hem. Hij is in 2 maanden heel erg vermagert, heeft ringen op zijn hoef en is ontzettend lusteloos ;( ik heb zo met hem te doen. Vandaag gaat hij op ijzers, en ga ik kijken hoe hij loopt...... maar hij heeft het niet echt fijn gehad.....

Aukelizzy.... ik weet niet of ACP hetzelfde is als IRAP, het heeft in ieder geval wel met bloedcellen te maken...
Ik hoop echt dat dit aanslaat... er werd eerst gezegd dat hij een lichte blessure had, maar blijkt toch erger te zijn dan mij eerst was verteld, er zat een behoorlijk gat in zijn collaterale hoefband.

Richtje: is je paardje goedgekeurd gister?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:34

Hoi :wave:

Berichtje van mijn kant weer :) ..

Jeetje Kelly_Taco: :(:) .. Goed dat je nu naar de kliniek bent gegaan om het te laten onderzoeken en nu kan je gericht behandelen :) .

Wootje is frips aan de bips met dit weer..
Het wordt lastig om haar rustig te houden, ze voelt zich toch waarschijnlijk beter.. Ze draaft mee naar buiten toe en weer mee naar binnen.. Ze kijkt weer vrolijk en attent!
Vandaag is ze er alleen vandoor gegaan met het buitenzetten in de paddock, draafde ze zo het pad af richting de longeerbak, toen ik haar ophaalde maakte ze een enorme bokkesprong, sloeg ze gauw rechtsof de paddock in om daar allemaal capriolen uit te halen. Toch maar weer meegenomen en in de juiste paddock gezet bij ons andere paard :+ .. Daar snel drie keer om rollen en hoppaaaaaa bok bok bok bok! Pfff.. Ze had de hele ochtend uiteindelijk losgehobbeld met Megan, onze Tinkerdame.
Dus ik dacht, 'misschien moet ik nog maar even met haar naar buiten ook, want dan kan ze lekker flink doorstappen'. Mooie blauwe lucht toen ik wegging en toen begon het opeens te waaien!! :oo En jahhoor ook spetteren.. Nou Wolin natuurlijk frips aan de bips, half passagerend over het fietspad, schudden met de kop en briesen..
Nouja... ik kreeg haar dus gewoon niet relaxed.. Op de terugweg gingen een paar meerkoeten er vandoor over het water en toen dacht Wolin leuk mee te doen := .. Toen ben ik maar even afgestapt en ben ik met een briesend en halfdravend/halfpassagerend paard aan de hand naar huis gelopen, her en der een bok.. Als er een eend opvloog dan moest ze daar even naartoe bokken en een stijgbeugel klepperde tegen haar buik aan en die moest ook even een gerichte bok krijgen :roll: .. Gelukkig heelhuids thuisgekomen.
Dit is gelukkig wel typisch Wolin; veel willen lopen en dat is een goed teken, momenteel wel heul erg moeilijk.. Mijn moeder is vanmiddag ook nog naar stal gegaan en heeft ze nog lekker naar buiten gegooid en dat was wederom hetzelfde tafereel als vanmorgen; per se willen draven richting paddock (terwijl ze al zo wat de hele dag buiten is geweest..).. Ze krijgt absoluut niet meer voer.
Hopelijk houdt ze zich goed, want die voetjes wil ik nog wel sparen, al denkt Wolin daar anders over.

Vandaag heeft ze een vitamineboost gekregen (je zou haast denken; toch niet nodig?! :+ ), maar na alle stress heeft ze echt verminderde weerstand. Ze had laatst echt enorm dikke benen, alle vier flink dik. Een dik vet virus te pakken.. Die dag zou er ge"ent worden, kon dus mooi niet doorgaan. Dierenarts erbij gehaald en even bloed laten afnemen; Lymfocyten waren nu 4.3. Vorig jaar waren die 3.9 (begin van stalseizoen) en dat is echt veuulste laag. Dit hoort tussen de 6 en de 8 te zijn. Nu dus een vitaminespuit gehad en op het IJslands Zeewier.. Als ik weer terug moet naar de kliniek laat ik opnieuw bloed afnemen om te kijken of het wat verbeterd is. Vorig jaar was ook rond deze tijd geblesseerd (knie waarschijnlijk verdraait door atletisch trauma).
Stress is funest voor je weerstand, dat blijkt wel.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:15

Lekker figuur volgensmij, die Wolin :+ ... gelukkig is die van mij niet zo bokkerig, maar zij is ook sinds 2 weken ineens erg fris. Schijnt met buitenzetten af en toe uit haar plaat te gaan, wat ze tot nu toe geen enkele keer gedaan heeft.. Bij mij doet ze dat dan weer niet. Heb besloten om haar dan toch voorlopig maar een half streepje tranquigel (= 30 kilo geloof ik, maar genoeg om niet gek te doen) te geven als het zulk stormachtig weer is.

Vanochtend is de osteopaat geweest, ze zat toch wel weer heel erg vast rechts.. is weer lekker losgemaakt en haar advies was om toch heel langzaam aan wat rechtrichtende oefeningen te gaan doen weer aan de hand, omdat ze zo scheef is van zichzelf dat ze daardoor haar rechter voorbeen overbelast. Na haar behandeling zag je wel heel duidelijk verschil, ook met het rechtsom draaien. Zij kon gelukkig geen enkele aanwijzing vinden voor pijn in het voorbeen en naar haar idee komen de problemen nu vooral voort uit het vast zitten in haar lijf. Ze dacht ook dat dit wel weer goed zal komen.. pffieuw.. ik hoop het en ga hier nog eventjes mee aan de slag, werkt het niet dan gaan we weer verder het traject in van onderzoeken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:35