Richtje schreef:WL, is andere stalling voor de winter geen optie?
Ik ben toevallig wezen kijken bij een stal waar ze ´s winters voor je buiten gezet worden in paddocks, dan staan ze zowiezo 3,5 uur buiten en dan worden ze weer voor je binnen gehaald. Dus buiten de tijd dat ik kom, komt ze er ook nog lekker veel uit. Ze bekijken per paard wat handig is qua paddock en anders bedenken ze daar een oplossing voor, ze hebben ervaring met revaliderende paarden, ook die met collateraalband problemen en peesproblemen. Ze hebben een mooie buitenbak met Tuft-bodem en ze zouden dus i.p. in nieuwe stallen komen, wat praktisch buitenboxen zijn, ze hebben een uitkijk naar buiten. Ze kan de zon dus op zien komen
.. En er wordt goed gevoerd naar wat ik heb gezien en gehoord.
Ik heb nu een longeerbak overdekt en een binnenbak, echt een enorme luxe, maar ik kan daar waarschijnlijk de hele winter geen gebruik van maken en mijn paard komt er dan amper uit.. en het breekt mij wel een beetje op, dat twee keer per dag naar stal toe om haar los te gooien.. Ik vind het wel een prettig idee dat als ik een ochtend geen tijd heb, dat ze wel gewoon 3,5 uur in het winterzonnetje kan staan, en als ik smiddags kom dat ze er gewoon nog eens 2,5 a 3 uur uit komt. Waarschijnlijk neemt dit ook de meeste frisheid/energie weg bij mijn paard, dus hopelijk minder uitspattingen/gefrustreerd gedrag van de winter.
De keuze is wel erg moeilijk, voor beide stallen is natuurlijk wat te zeggen.... maar ik heb ook zoiets van: het paard moet ook paard kunnen blijven.. Al staat ze drie uur maar een beetje te slapen in het zonnetje
..
Wat super dat Zhuf zo goed gaat!! Heerlijk! 
Ireen, fijn dat Yade nu weer lekker buiten kan staan! Ik duim voor je dat de osteopaat het probleem kan verhelpen! Ik merk aan Wolin dat het echt veel scheelt als de chiropractor is geweest of niet
.
Chrissy, welkom!
Flosje, fijn dat Diosa het goed doet!