[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:35

ik lees dat meerdere personen duivelsklauw voeren. ik ken het niet maar ben er zeker wel in geinteresseerd naar het lezen vanjullie berichtjes. kunnen jullie uitleggen waar je het haald en wat het allemaal doet???

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:55

Ik bestel de vloeibare variant op medhorses.nl. (Je kan ook de kruiden kopen, maar dan moet je er thee van trekken). De halve liter verpakking is (naast de 5 liter) in verhouding het goedkoopste (volgens mij €14,50). De eerste fles gaat redelijk hard omdat je de eerste 4? dagen met ongeveer 100 ml (ik deed 50-70 ml) moet beginnen. Daarna word aangeraden om 20-30 ml per dag te voeren (ik deed 15 ml). Ik heb hiervoor gekozen om naast de motion jmt een opstarter te hebben om hem weer op gang te helpen. Ik heb dit 2 maanden gevoerd, ben nu gestopt omdat hij prima loopt, maar als het nodig is zal ik hier weer mee beginnen.
Het is een natuurlijke pijnstiller, tevens goed voor/tegen infecties. als je even googeld vind je hier veel over. Ook in dit topic staat er het eea over geschreven. (Hier kwam ook mijn idee vandaan). Het smaakt prima, mijn paard likt zijn bak leeg.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:02

@ Noon, ik geef mijn paard primeval gelatinaat. Dat heeft mijn dierenarts mij geadviseerd en meerdere mensen in mijn omgeving ook. Hier doet ze het goed op. Ze heeft soms wel wat 'opstart pijn'. Dit is geen pijn maar dan loopt ze wat stijver, maar dit gaat heel snel weer weg.
Ook krijgt ze een homeopathisch middel. Ik weet niet iedereen gelooft hierin maar ik wel. Welk middel je daarvoor moet hebben is vaak verschillend. Mijn buurman is homeopaat en heeft dit voor mij uitgezocht (hij had zich al eerder verdiept in homeopathie bij paarden)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:38

annelieke, wat doet die gelatinaat?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:41

maaikiemike schreef:
annelieke, wat doet die gelatinaat?

Ik heb even een stukje gekopieerd van de primeval site:

Wat is Gelatinaat en hoe werkt het?

PrimeVal Gelatinaat bestaat voor 66,57% uit collageenhydrolysaat, dat een bijzonder aminozurenspectrum bevat. Aminozuren verbinden zich met elkaar in ketens waarvan duizenden combinaties mogelijk zijn. Veel van deze combinaties komen overeen met een soort eiwit dat zich in het paardenlichaam bevindt. De bijzondere aminozurenketen van PrimeVal Gelatinaat correspondeert met die van het kraakbeen in de gewrichten van het paard en is een hoofdbestanddeel van het bindweefsel, de hoeven, botten, pezen, banden en de huid.

PrimeVal Gelatinaat versus glucosamine

Zonder afbreuk te doen aan de betekenis van glucosamine voor het kraakbeen, dient vermeld te worden dat Gelatinaat een bredere werking heeft in het lichaam dan glucosamine alleen. Glucosamine is naast chondroïtine, msm zwavel, omega vetzuren, calcium, koper magnesium en ijzer, één van de belangrijkste voedingsstoffen voor het kraakbeen. Gelatinaat is echter tevens actief in het bot (botdichtheid en breuken), banden en pezen (verrekking), de hoeven (brokkelhoeven) en de haren; dus in feite in het gehele paard, met uitzondering van zijn spieren.

PrimeVal Gelatinaat levert zowel collageenstructuren als proteoglycanen (schokdemping) en is actief betrokken bij de opbouw van het gehele paard, uitgezonderd de spieren...

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:45

Dank u!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:49

annelieke92 schreef:
@ Noon, ik geef mijn paard primeval gelatinaat. Dat heeft mijn dierenarts mij geadviseerd en meerdere mensen in mijn omgeving ook. Hier doet ze het goed op. Ze heeft soms wel wat 'opstart pijn'. Dit is geen pijn maar dan loopt ze wat stijver, maar dit gaat heel snel weer weg.
Ook krijgt ze een homeopathisch middel. Ik weet niet iedereen gelooft hierin maar ik wel. Welk middel je daarvoor moet hebben is vaak verschillend. Mijn buurman is homeopaat en heeft dit voor mij uitgezocht (hij had zich al eerder verdiept in homeopathie bij paarden)

Wat betreft de homeopathische middelen, dat is dan wel erg handig zo'n buurman ;) Moet je dat ook op schone slijmvliezen geven?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:50

Astu! Ik heb mijn paard er nu ongeveer 3 à 4 weken opstaan. Ik kan wel echt verbetering merken.
Mijn meisje is nog nooit zo ondeugend en vrolijk geweest :D

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:52

Ik heb een 6 jarige merrie met in de hals atrose tussen de 2de en 3de halswervel
En tussen de 5de en 6de wervel ze is voor rijden niet meer geschikt
En is dit jaar gedekt bij haar komt het door een trauma van buiten af
Ze is kort onder zadel geweest en werd daarna kreupel,
Aan alle twee de voorbenen alles op de foto geweest
De rug benen en nek en alles was goed alleen nek niet,
Ze loopt nu weer goed en gaat supper alleen buigingen
Die ze moet doen verplicht vind ze moeilijk maar kan wel zelf
Krabben enz als ze jeuk heeft ze is nog heel jong
Dus hoop volgend jaar een gezond veulen van haar te hebben

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:07

Noon schreef:
Wat betreft de homeopathische middelen, dat is dan wel erg handig zo'n buurman ;) Moet je dat ook op schone slijmvliezen geven?

Ja heel erg handig! Nee ik moest een korreltje oplossen in gekookt (afgekoeld) jampotje met water en dan 5 keer schudden (klinkt echt heel raar maar dat was de instructie :') ) en dan elke avond een scheutje in het water doen. Moet nu wel een emmer in de stal hebben voor het water.
Als ze weer helemaal goed loopt hoef ik niks meer te geven. Gaat het daarna weer iets minder geef ik het weer een aantal keer tot ze weer meteen goed loopt.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:12

Maar hoe weet je nou of dat middel of de gelatinaat werkt?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:17

annelieke92 schreef:
Noon schreef:

Ja heel erg handig! Nee ik moest een korreltje oplossen in gekookt (afgekoeld) jampotje met water en dan 5 keer schudden (klinkt echt heel raar maar dat was de instructie :') ) en dan elke avond een scheutje in het water doen. Moet nu wel een emmer in de stal hebben voor het water.
Als ze weer helemaal goed loopt hoef ik niks meer te geven. Gaat het daarna weer iets minder geef ik het weer een aantal keer tot ze weer meteen goed loopt.

Klinkt idd wel 'spannend' haha! Heb het nog niet eerder zo meegemaakt.

Polleman, je hebt nog wel het 'geluk' dat je een merrie hebt. Ik heb een ruin, en wat had ik graag een merrie gewild ;)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:30

Ja ben er ook echt blij mee dat ik een merrie heb.
Moet volgend jaar controle foto maken om te kijken
Of het ergen geworden is,
Wij zijn een jaar aan het dokteren geweest voor we het wisten,
Emmerloord en lingehoeven hebben alle twee
Fotos bekeken en beoordeeld en me eigen kliniek dan
Dus nu afwachten tot volgend jaar
Maar alle drie zagen ze dekken als geen probleem

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:55

maaikiemike schreef:
Maar hoe weet je nou of dat middel of de gelatinaat werkt?

Dat weet ik niet. Maar goed een van beide helpt dus geven we gewoon nog beide.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:12

ik lees over gelatinaat ( oa hier op Bokt ) vaak dat het niet werkt. Voor sommige paarden natuurlijk wel.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:31

Ik hoor in mijn omgeving er wel goede verhalen over. Maar natuurlijk is het net als met glucosamine dat het ene product wel helpt en het andere niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:39

ja je hebt gelijk. Maar ik bedoelde te zeggen dat ik het idee kreeg dat glucosamine bij meer paarden werkt als gelatinaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:57

ik val ook weer even binnen, lees veel mee maar heb eigenlijk weinig te melden... :+

maar ik hoor inderdaad ook vaker over gelatinaat dat het niets of weinig doet, over glucosamine hoor je meer goede berichten...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:21

gisteren in de osteopaat/jack meaghermasssage methode mevrouw weer geweest voor mijn max.
blokkade schoft en lendenen weer verholpen en een stevige/helaas pijnlijke massage weer voor diverse spieren.ik merkte aan hem dat hij weer ''krom'' liep,langer moest opstarten en hij kreunde weer.

ik laat haar 2x p/j komen,de laatse x was september.
ik heb al veeel supplementen geprobeerd,ook verschillende trainingen,gebruik van solariums en uiteraard ook tildren en hylarioninspuitingen,ook zadel is aangepast en klassiek trainen deden we al 6 jaar..ik vermijd zware en ongelijke bodems,hij heeft voor leertjes tussen hoef en ijzers.

straks krijgt hij eens een drainage compositum,ik zou nog eens een foto kunnen maken van lendenen?of toch eens binnendoor/buitendoor zetten proberen achter,of echt spatbeslag.

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:33

Kan je eigenlijk teveel aan glucosamine produkten geven ??
Heeft dat dan nadelige gevolgen ??

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:07

Kleine update van mijn boef: staat inmiddels anderhalf jaar op Equi Mobility van Exellent en doet het super!
Hij bruist van de energie, loopt als een haas, en is enorm jolig.
Voor hem is dit hét middel. Verschillende geprobeerd, hier reageert hij het best op.
Rijden gaat fijn, alleen maar naar buiten..lange rechte stukken. Soms moeite om hem onder controle te houden..hij wil wel héél graag..

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:17

@Casanova: Is de behandeling speciaal gericht op artrose? En zoja, op welke manier? Ik ga volgende week ook binnendoor zetten op aanraden van DA ivm knieprobleem. Ben benieuwd wat het effect is.
Het is helaas niet mogelijk om hem op ijzers te zetten, want hij trapt alles af, soms incl. hoef.
Teveel aan glucosamine: geen idee.
@simsco: als hij goed loopt, waarom dan enkel lange rechte stukken?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:40

thanks maaike. als ik jouw dus goed begrijp geef jij het alleen wanneer je denkt dat hij zij het nodig heeft?
je hoeft het dus niet continu te geven?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:43

maaikiemike schreef:
@Casanova: Is de behandeling speciaal gericht op artrose? En zoja, op welke manier? Ik ga volgende week ook binnendoor zetten op aanraden van DA ivm knieprobleem. Ben benieuwd wat het effect is.
Het is helaas niet mogelijk om hem op ijzers te zetten, want hij trapt alles af, soms incl. hoef.
Teveel aan glucosamine: geen idee.
@simsco: als hij goed loopt, waarom dan enkel lange rechte stukken?

hij heeft spat,maar die kan dichtgegroeid al zijn,zo gedraagt hij zich er wel naar,maar hij heeft aan die linkerzijde ook ergste artrose in zijn si-gewricht ,wie weet doet het hem wonderen..
Laatst bijgewerkt door casanova op 16-04-12 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:49

norton84 schreef:
thanks maaike. als ik jouw dus goed begrijp geef jij het alleen wanneer je denkt dat hij zij het nodig heeft?
je hoeft het dus niet continu te geven?

Nee, geef het dagelijks! Het duurt ongeveer 3 maanden voordat het 'aanslaat'.