Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maaikiemike schreef:annelieke, wat doet die gelatinaat?
annelieke92 schreef:@ Noon, ik geef mijn paard primeval gelatinaat. Dat heeft mijn dierenarts mij geadviseerd en meerdere mensen in mijn omgeving ook. Hier doet ze het goed op. Ze heeft soms wel wat 'opstart pijn'. Dit is geen pijn maar dan loopt ze wat stijver, maar dit gaat heel snel weer weg.
Ook krijgt ze een homeopathisch middel. Ik weet niet iedereen gelooft hierin maar ik wel. Welk middel je daarvoor moet hebben is vaak verschillend. Mijn buurman is homeopaat en heeft dit voor mij uitgezocht (hij had zich al eerder verdiept in homeopathie bij paarden)
Noon schreef:Wat betreft de homeopathische middelen, dat is dan wel erg handig zo'n buurmanMoet je dat ook op schone slijmvliezen geven?
annelieke92 schreef:Noon schreef:Wat betreft de homeopathische middelen, dat is dan wel erg handig zo'n buurmanMoet je dat ook op schone slijmvliezen geven?
Ja heel erg handig! Nee ik moest een korreltje oplossen in gekookt (afgekoeld) jampotje met water en dan 5 keer schudden (klinkt echt heel raar maar dat was de instructie) en dan elke avond een scheutje in het water doen. Moet nu wel een emmer in de stal hebben voor het water.
Als ze weer helemaal goed loopt hoef ik niks meer te geven. Gaat het daarna weer iets minder geef ik het weer een aantal keer tot ze weer meteen goed loopt.
maaikiemike schreef:@Casanova: Is de behandeling speciaal gericht op artrose? En zoja, op welke manier? Ik ga volgende week ook binnendoor zetten op aanraden van DA ivm knieprobleem. Ben benieuwd wat het effect is.
Het is helaas niet mogelijk om hem op ijzers te zetten, want hij trapt alles af, soms incl. hoef.
Teveel aan glucosamine: geen idee.
@simsco: als hij goed loopt, waarom dan enkel lange rechte stukken?