[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:45

Hij is gooooeeedddd :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:27

Hilarisch :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:30

Geweldig filmpje. :')

Even nog wat meer afwisseling. Maar heb dus mijn theorie examen Beveiliger 2 gehaald. :):) *\o/* :):)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:06

Marcella schreef:
Geweldig filmpje. :')

Even nog wat meer afwisseling. Maar heb dus mijn theorie examen Beveiliger 2 gehaald. :):) *\o/* :):)

Wat goed!!!
Gefeliciteerd! *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:18

Hier nog mensen die heel goed zijn in het schrijven van sollicitatiebrief. Heb mogelijk een stage gevonden. :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:21

Marcella schreef:
Hier nog mensen die heel goed zijn in het schrijven van sollicitatiebrief. Heb mogelijk een stage gevonden. :=

daar waag ik me niet aan...ik maak zoveel spelfouten dat je nooit wordt aangenomen :D
Misschien Jannepauli?Die schrijft goed foutloos nederlands.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:23

Wat dat betreft ben ik heel blij met spelling- en grammatica controle op word. :+

Ben nu gewoon huidige sollicitatiebrief aan het verbouwen. En zorgen dat het iets pakkends word.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:10

Haalt grammaticacontrole tegenwoordig ook d en dt- fouten eruit? Bij mij niet hoor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:17

Hhhmm weet ik niet, maar brief is opgestuurd. :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 17:05

Is je brief al verstuurd? Anders mag je 'm best even in pb aan me sturen voor evt. controle op stijl en grammatica.

Willen jullie nog een leuk filmpje? Hier is de 'spirituele kat' ( Mystic Cat ) die gevraagd wordt voor een 'treat' ( een lekkertje) de geest van de muis die hij gisteren verslonden heeft, op te roepen! Ik vind ze zo geweldig die korte Talking Animals!

http://www.youtube.com/watch?v=9bTbAsmPOKo

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:08

Leuke filmpjes JP! Had jij die full text van 'magnesium disorders in horses' gevonden ? Ik heb hem enkele pagina's terug geplaatst ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:16

Jannepauli schreef:
Is je brief al verstuurd? Anders mag je 'm best even in pb aan me sturen voor evt. controle op stijl en grammatica.

Ja want hij zat er met smart op te wachten en zou hem doorsturen naar personeelszaken. Heb namelijk eerst gebeld of ze wel plek hebben. En gelijk al telefonisch contact gehad met stagebegeleider. :j

Geweldig filmpje weer. _/-\o_

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:10

Het lijkt goed te gaan.... Zondagavond het laatste 1/2 zakje bute gegeven. Op het zand is ze gewoon goed (alle gangen). Op het harde loopt ze iets voorzichtig. Wat zou jullie volgende stap zijn? Ze krijgt nu geweekt hooi. Misschien een idee om dat 1/2 om 1/2 te gaan geven en kijken wat er gebeurt???

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 10:49

Ik zou nog even wachten met voerverandering - als geweekt hooi goed gegeten wordt, dan voorlopig nog maar even volhouden en de komende week de ontwikkelingen in de gaten houden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:55

Vrijdag staat er weer een afspraak voor Image gepland naar Van Nassau voor nieuwe schoenen.
Ik zie altijd zo op tegen de reis :o Blij als ze weer veilig terug in haar box staat.
Gisteren hadden ze bedacht om een etappe van Olympia's tour (wielrennen) bij ons voor de deur te starten. }> Wie bedenkt dat nu?!*&*()&

Heel toevallig las ik s morgens in de krant dat ze voor onze deur zouden starten. Dus de dames tijdig op stal gezet, radio hard tegen het lawaai, bult hooi in de box.
Image heeft er 3 kwartier over gedaan om weer tot rust te komen nadat het circus vertrokken was: 100 schreeuwende wielrenners, veel volgautos met omgedraaide fietsen op het dak, tientallen motoren en vlaggen.
En na 1 uur kwamen ze weer terug :(:) :( maar toen was de karavaan op snelheid, dus snel voorbij. Je moet er toch niet aan denken dat je zo op een smal weggetje tegenkomt :(

Janouk is een echt Haflinger; er is eten :Y) , dus ik maak me niet druk. :z En als Image goed alert is, hoef ik dat niet te doen. :j

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:59

Jannepauli schreef:
Ik zou nog even wachten met voerverandering - als geweekt hooi goed gegeten wordt, dan voorlopig nog maar even volhouden en de komende week de ontwikkelingen in de gaten houden.

Thanks!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:00

@ Janouk: Zoeffffffffff............. Afbeelding ..............electrische fiets, langzaam trappen, hard rijden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:07

Zo 1tje wil ik zo graag, mag nu eindelijk van mezelf hoor inmiddels bij de bijna-bejaarden, maar nu heb ik er weer ff geen geld voor (over).

Mja, die pelotons zijn niet zo leuk, en al helemaal niet als ze pal voor je huis starten. Kom hier op smalle wegen ook wel eens flinke groepen tegen met rijden, helaas hebben ze geen enkel benul van paarden, racen op volle snelheid voorbij, met drie man naast elkaar.

Mountainbikers idem, die zijn vaak nog onbeschoft ook.

Jannepauli schreef:
@ Janouk: Zoeffffffffff............. Afbeelding ..............electrische fiets, langzaam trappen, hard rijden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:52

http://www.cheatingtranslators.com/bad-translator

Dit is erg o.t., maar heel grappig.

Ik begon met de zin: Wat zijn paarden toch geweldige dieren, we genieten iedere dag opnieuw van ze. Of we nu rijden of niet.

Na 10 keer naar en uit het Engels en div. andere talen vertaald te hebben, gaf de automatische vertaler me dit terug: What animals horse is unbelievable. We enjoy each day, will I not!

Na 20x: Which animal is a great horse. We have every day, not me!

Na 50x: Ideal for horses, animals, Daily Newspaper.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:39

Haha, die is goed, hadden we het gisteren nog over met een stel mensen.

Voor de gein heb ik even stukje songtekst van Simon & Garfunkel ingetypt (eerst wat we me zo te binnen schoot).

My daddy was the family bassman, my mamma was an engineer. And I was born, one dark gray morning with music coming in my ears. The call me Baby Driver, and once upon a pair of wheels, hit the road and I'm gone. I wonder how your engine feels.

Na 10x vertalen was het dit:
My mother is my father, family Bassman, an engineer. I was born, a dark gray morning, music in my ear. The driver calls me baby, and even on the road between the wheels, I do not know what was driving.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:02

Isapaardje schreef:
Haha, die is goed, hadden we het gisteren nog over met een stel mensen.

Voor de gein heb ik even stukje songtekst van Simon & Garfunkel ingetypt (eerst wat we me zo te binnen schoot).

My daddy was the family bassman, my mamma was an engineer. And I was born, one dark gray morning with music coming in my ears. The call me Baby Driver, and once upon a pair of wheels, hit the road and I'm gone. I wonder how your engine feels.

Na 10x vertalen was het dit:
My mother is my father, family Bassman, an engineer. I was born, a dark gray morning, music in my ear. The driver calls me baby, and even on the road between the wheels, I do not know what was driving.

bijna hetzelfde toch? ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 16:04

ZO KAN HET ANDERS OOK: Moja majka je moj otac obitelji Bassman, inženjer. Rodio sam se, tamno sivo jutro, glazba u moje uho. Vozač poziva me baby, pa čak i na cesti između kotača, ne znam što je u vožnji.

Hoe gaat het trouwens nu met Isabella?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:07

Kakoi etat jezik?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:31

Jannepauli schreef:
Hoe gaat het trouwens nu met Isabella?

Het is nu bijna 3 weken geleden dat ik in Roosendaal was.
Eerst up, toen een down, daarna stabiel, maar wel zoetjes aan richting de up weer.
Sinds een week ben ik rustig wat aan het stappen en vandaag besloten dat in de berm te doen.
Geen goed idee ... ze liep eerst braaf briesend naast me, zo van dit is leuk en eens wat anders, tot ze schrok van een fietser en even helemaal wauws werd ... duurde echt een meter of 10 voordat ik haar weer in een normaal staptempo had ... nu lijkt 10 meter niet veel, maar zoals zij zich gedroeg in die 10 meter, was wat meer dan goed voor haar is ben ik bang (bokken, zijwaartse galopsprongen, dat soort dingen). Morgen dus maar weer saai stappen op eigen wei (ze was net inderdaad behoorlijk stijf in de achterhand weer).

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:19

Janouk, succes morgen!!

Ingrid, goed om te horen dat Isa zich al weer een stukje beter voelt.

Nado gaat ook weer de goede kant op, loopt nog wat voorzichtig op de stenen, maar niet echt kreupel meer. Vooral rechtuit maakt hij al best wat tempo weer in stap. In het zand van de paddock loopt hij echt goed, draaft hij ook soms en op de ondergrond van de wei loopt hij behoorlijk soepel maar durft nog niet te draven. Dus ik ben een stuk blijer dan vorige week :o