Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Idifix schreef:Ik ga het gewoon simpel houden nu, zolang ik zie dat het gras groeit of te goed groeit blijft het beperkt. Die index is handig maar naar mijn idee is het ook maar een richtlijn ik ga er persoonlijk niet te veel op verder..
Azmay, misschien nog even wachten met naar de 7 te gaan dan .. loopt ze anders uiteindelijk wel weer volledig op de weide of naar welk max bouw je op ?
Selka schreef:Wat vinden jullie? DA geeft aan 2 dagen metacam halveren. Morgen op kaal stuk wei en overmorgen gewoon weer bij de rest erbij. Is dit niet te snel? Graasmasker etc. was allemaal niet nodig.
Nu was de pony maar licht bevangen maar ik twijfel een beetje.
Dennis schreef:Op zand houden, daar uitdagen tot bewegen (meerdere plekken hooi en water) en pas gaan wandelen als ze rad lopen zonder pijnstillers.
Samantha_01 schreef:Naar aanleiding van discussie met een collega:
als een paard licht bevangen is, nu met medicatie weer aardig loopt maar wel zou moeten bewegen om af te vallen,
moet je dan het paard zelf maar laten bewegen op een kaal stuk land, of kan je ook een stuk gaan wandelen (met lange rechte lijnen)?
In het eerste geval zal het afvallen niet zo vlot gaan, maar in het tweede geval is het misschien weer slecht voor de hoeven.
Wat is nu het beste?
Nele80 schreef:Ik zit met het volgende probleem ivm op de paddock zetten. De mijne zou ook beter voorlopig in de paddock blijven maar onze paddock ligt naast de weide. Als ik hem in de paddock, zelfs met hooi, blijft hij rondjes lopen. Hij loopt zichzelf gewoon kapot. Het maakt geen verschil of hij alleen staat of met een vriendje. Zet ik hem in de weide dan staat hij rustig. Dus nu staat hij meer op stal en beperkt buiten toch op gras, maar dat voelt niet goed. Ik zou hem liever langer buiten hebben. Een grasmasker is geen optie want dat houdt hij niet aan.