Isapaardje schreef:@Tooske:
Isabella was ook veel slechter als op het filmpje te zien is. Maar daar heb ik geen film van; dat was te erg. Ze lag toen alleen maar en als ik haar dwong op te staan, stond ze te trillen op de benen. Van lopen was geen sprake. Vandaar dat ik ook echt wel op het punt stond toen (februari) haar in te laten slapen.
Ik kan je keus dus begrijpen.
Maar toch was er iets dat me zei door te gaan. Ik vond het trouwens geen gevecht. Eerder een uitdaging. Eentje die ik aankon omdat ook Isabella (net als Tyra dus) duidelijk aangaf te willen leven.
En leven doet ze. Madame heeft net een flinke bokpartij ten tonele gebracht ... mafketel ... helaas geen camera bij me.
Ja Tooske was ook zo slecht dat ze s'avonds om elf uur ging liggen en er s'ochtends om 7 uur nog zo bij lag.
Dat ze omhoog geholpen moest worden nu gaat het gelukkig beter maar ze staat nu al zo'n 6 weken op de paddock nu '3 weken zonder pijnstillers denk ik maar ze gaat alleen maar weer achteruit s'ochtends kan ze weer amper de stal uitkomen en ik vind met pijnstillers dat jezelf voor de gek houd want die heeft ze nu al zoo vaak gehad.
Ik vind het voor het dier geen leven bijna niet op het gras want daar komt het natuurlijk op neer.
Ze geeft het opzich niet op hoor maar merk aan alles dat ze pijn heeft en als ze pijnvrij kon blijven mocht ze zolang blijven als ze wil maar dat ga ik haar niet aandoen hoe moeilijk het ook is.
Ik heb er in mijn macht alles aangedaan want ben nu al vanaf april zeker met haar aan het tobben en vind het genoeg geweest.
Heb er vanmorgen voor 2 pony's metacam gegeven en ze staat nog lekker 2 dagen in de verse wei en vrijdagochtend vroeg is het zover dan gaat ze!
Het klinkt nu erg makkelijk maar als ik er echt aan denk dan schieten de tranen al in mijn ogen maar geloof ook wel dat ze het in de gaten heeft.
Heb gisteren nog foto's gemaakt.

Helaas heeft het niet zo mogen zijn voor haar.
Ze is nu 6 en heeft vorig jaar zomer al een spoedkeizersnede ondergaan waar ze gelukkig toen helemaal van hersteld is.