Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:Da's vreemd, Rob heeft het zelfs op z'n website staan.
Toch kun je beter een honingzalf gebruiken dan 'gewoon honing' - bij drogist of apotheek kun je een tube Vetramil kopen, minder plakkerig en werkt even goed.
Honing is een 'zacht' antibioticum, wondjes genezen er goed mee.
SpikyBlue schreef:Voor de honigsmeerders... Is dit niet handiger en geconcentreerder en minder plakkerig http://www.propolistinctuur.nl/
Jannepauli schreef:Da's vreemd, Rob heeft het zelfs op z'n website staan.
Toch kun je beter een honingzalf gebruiken dan 'gewoon honing' - bij drogist of apotheek kun je een tube Vetramil kopen, minder plakkerig en werkt even goed.
dynamiek schreef:Ik had net moeite om naar het weiland te lopen, ik moest de shet die nu helemaal alleen staat op halen en op stal zetten, shet is overstuur. Hoe moeilijk het ook is moet ik kijken naar een andere shet. Mijn hoofd staat er niet na, maar ik ben het verplicht voor de kleine shet, het arme dier.
W_W schreef:Ik had eerder ook wat (warrige) vragen gesteld, ik ben eigenlijk heel benieuwd of iemand bekend is met hoefebevangenheid in de achterbenen. Die van mij heeft dat dus op dit moment en ik kan daar zo weinig informatie over vinden omdat (zoals ik las) het bijna niet voor komt.
Lieveranders schreef:@ zammie;
In het boek staat spijsverteringsproblemen als 1 van de oorzaken van hoefbevangenheid. Ik citeer:
Spijsverteringsproblemen hebben meestal te maken met een of meerder van de volgende zaken:
- bacteriën in het spijsverteringsgestel
- fructaan
- schade aan de darmwand
- ammoniak en ammoniakverbindingen
Al deze onderdelen worden helemaal omschreven, maar het is nogal veelzou je ergens meer over willen weten? Of is dit niet wat je bedoeld?