Ze staat op een paddock op water en hooi en daarnaast staat haar Friese vriendinnetje op een gras achtig stuk. Echter gaat de fries per 1 juni naar de zomerstalling en zou het betekenen dat ze alleen komt te staan, we hebben nagedacht en komen tot de volgende opties:
1. Hier blijven staan maar dan staat ze alleen en we mogen op dat terrein alleen maar zijn als we met ze 2'en zijn. Hier krijgt ze onbeperkt hooi en water op de paddock en s nachts evt op stal.
2. Mijn opa en oma hebben een geiten landje waar ze bij kan of een oude jeu de Boule baan (hoe je dat ook schrijft) waar ze op kan staan. Hier zou ze alleen/met geiten te staan maar daar mogen we ten alle tijden alleen komen. Hier is geen stal, geen soortgenoten, maar wel beter bereikbaar en meer aandacht en zorg.
3. Naar de zomerstalling gaan waar mevr de shet ieder jaar heen hoort te gaan, dit is een kudde Shetlanders maar hier wordt 2x pd een heel klein beetje hooi gegeven (...) en staat ze verder op een schraal landje (--> dat is dan toch weer gras... maar wel weer soortgenoten)
4. Vragen of ze bij de zomerstalling van de fries kan staan op een afgezet landje. Hier is ze de enige shet en haar stukje zou waarschijnlijk ergens zijn waar er geen gras staat en daar staan geen/weinig paarden. Hier zou ik zelf kuil bij kunnen geven in een hooinet en water (dit moet wel nog overlegd worden of dit daar mogelijk is)
Ik zie haar graag met soortgenoten, genoeg aandacht en hooi en natuurlijk dat ze de stijgende lijn vast te kan houden. Al blijken dat nog al veel eisen te zijn die moeilijk samen gaan

Ik zit met mijn handen in het haar waar ik haar heen wil en gaan brengen dus vandaar dat ik hier om advies en ideeën vraag, hopelijk kom ik daar iets mee verder.