Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
romeorowan schreef:Oh Dynamiek, jouw paardje nu ook al.
Wat vreselijk, heel erg veel sterkte!
Beli schreef:@dynamiek: Heel veer sterkte.
Ik meld mij hier ook maar... helaas,
Bij een pony van een vriendin is gisteravond (voor het eerst) HB geconstateerd...
om 5 uur liep hij nog te rennen en om 8 uur wilde hij echt niet meer lopen. Hij stond juist op een heel klaal landje...
Nu hebben we hier niet veel ervaring mee. Dit is wat de dieren arts heeft geadviseerd misschien hebben jullie nog tips en aanvullingen:
Hij krijgt:
1 x pd 300ml Metacam
1 x pd een worteltje met een soort asperine (om de vaten te verwijden)
2x pd een streepje trangigel (werkt ook vaat verwijdend)
Hij gaat snachts weer op stal en overdag in de paddock beide met hooi.
Paddock maken we het zand nat.
DA zei dat we de voeten koud mochten afspoelen dat dat verlichting zou geven maar dat wordt hier weer afgeraden?
verder mag hij als er op stal gevoerd wordt een worteltje en geen kracht voer.
Ow en de DA zei laat de hoefsmid maar komen dan kan er een stuk van de teen af, mag best fors dan kan de druk er af??
En de hoefsmid zegt ik kan nu nog niets doen??
Wat is wijsheid? hebben jullie tips en adviesen??
dynamiek schreef:och nee....veel sterkte, vind dat je een moedig besluit hebt genomen, nu heeft ze geen pijn meer. Ontzettend veel sterkte!De hemel heeft er een nieuwe ster bij gekregen.
geerke schreef:Embe schreef:@ Dynamiek: heel veel sterkte de komende tijd, het blijft een moeilijke beslissing merk ik zelf. Ben bang dat ik binnenkort ook deze beslissing moet nemen
he,bah!Gaat je paard niet goed Embe?
Nado schreef: