Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Nog even voor zammie: nog een stuk over hoge hielen, waarbij ook het verband met hoefkatrolontsteking ter sprake komt, net als bij de vorige link... Misschien handig ivm eerdere discussie met singasong.
Zal het ff hierbij laten, maar mocht je meer linken willen betr. onderzoeken e.d. door dierenartsen/profs ed. dan wil ik die nog wel voor je zoeken.
http://www.barefoottrim.com/PATHOLOGIES ... visted.htm
Bietjah, ik ben ook wel benieuwd naar de reden van het weghalen van dat stuk hoefwand?
Zammie schreef:liljebo schreef:Nog even voor zammie: nog een stuk over hoge hielen, waarbij ook het verband met hoefkatrolontsteking ter sprake komt, net als bij de vorige link... Misschien handig ivm eerdere discussie met singasong.
Zal het ff hierbij laten, maar mocht je meer linken willen betr. onderzoeken e.d. door dierenartsen/profs ed. dan wil ik die nog wel voor je zoeken.
http://www.barefoottrim.com/PATHOLOGIES ... visted.htm
Bietjah, ik ben ook wel benieuwd naar de reden van het weghalen van dat stuk hoefwand?
Is pas na de acute fase, dat ze kijken naar de stand van het hoefbeen en dan de zool, (dus hielen verlagen) aanpassen. Zie nergens staan dat dat in de acute fase wordt gedaan. Dan heb je wel degelijk te maken met de trekkracht van diepe buiger en zal een goede hoefsmid alleen de teen tot op de witte lijn eraf halen en de hiel eventueel nog verhogen.
TeSs2411 schreef:Zou iemand mijn foto's op de vorige pagina nog kunnen beoordelen ?
Yvank_ schreef:Ik denk dat het een grote verbetering zou zijn als er eens wat meer smeden (of ze nou traditioneel of natuurlijk doen) verder kijken dan de hoeven van het paard.
Ik heb inmiddels een nieuw paard gekocht na het overlijden van mijn haflinger (met die enorm slechte voet stond hier wel in het topic)
En aangezien ik met mijn haflinger naar de smid op kliniek ging ( uur rijden) zocht ik voor mijn nieuwe paard wat anders.
En wat een verademing in vergelijking met smeden die ik eerder gehad heb! (Op de smid uit de kliniek na die was ook top maar voor een paard met gezonde voeten ga ik niet steeds een uur enkele reis rijden)
Paard heeft enorm sterke voeten maar had achter een hele lichte scheefstand. Ipv alleen de voet aan te pakken keek hij naar het hele paard en vroeg hoe hij met rijden was of hij moeilijker was op rechts. Ja klopt daar oefenen we hard op en hij wordt ook zo nu en dan behandeld door osteopaat. Zijn visie was namelijk dat niet de hoef het probleem is maar het feit dat het paard zelf wat scheef is (jong dier), hij heeft het paard zo bekapt dat het makkelijker wordt om zijn binnenachterbeen rechts er beter onder te zetten. Maar het andere deel is toch een stukje training/osteopaat.
Evenals met pony van vriendin die staat wat toontredend en raadde hij aan om ook eens een osteopaat erbij te halen om te kijken of het paard in de schouders etc wel recht is. En daar het bekappen ook op aan te passen.
Ik was er in elk geval erg blij mee! Heb mijn haflinger altijd op ijzers gehad ivm slechte voet. Dit paard heeft enorm sterke voeten en ondanks dat ik overal hoor zet hem op ijzers voor concoursen straks begin ik er absoluut niet aan. Smid ziet er de noodzaak niet van in. En ik start net zo lief op zand en als zn balans beter is kan ik eens gras proberen.
singasong schreef:Femke, jeetje heeft jouw paard een ontsteking aan zijn hoefballen?
singasong schreef:SpikyBlue schreef:Mag ik je vragen hoe er geconstateerd is dat het hoefkatrolontsteking is? En hoe behandel je het?
Met de Lecherantenne. Homeopatisch. Ik wil er wel dieper op in gaan maar liever via pb.