isapaardje, wat ontzettend fijn dat het weer beter gaat!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fancylover schreef:@gekkeellen: wat een vreselijk verhaal zeg!! het is voor de DA soms ook een raadsel wat zn dier heeft, vooral bij deze ziekte. Maar aan het einde geef je aan dat ze niet meer mag rijden enz maar ze rent wel door de wei? in mijn ogen geeft dat aan dat ze pijnvrij kan lopen en dus best langzaam aan weer kan gaan rijden.
Marco was ook zo ziek geweest en had zelf ook een beetje de hoop op gegeven. Ik heb nooit foto's laten maken maar het is wel duidelijk dat zeker de hoefbenen van de voor voeten zijn gekanteld en er is een grote kans dat dat ook met de achtervoeten zo is. Toch rij ik gewoon weer winstpunten!! ik ben heel rustig begonnen met lopen aan de hand, vooral in de berm ging dat goed. Langzaam aen er weer op en vooral veel stappen en kleine stukjes draven (in de berm uiteraard) met behulp van mijn hoefsmid die elke 6 weken speciaal beslag komt leggen zijn we er weer een heel stuk bovenop gekomen. We zijn er nog niet want zn hoeven zien er nog niet zo uit als het moet maar stukje bij beetje gaat het beter. Ik merk dat marco nu veel beweging krijgt (5x per week) dat het steeds en steeds beter gaat.
De doorbloeding wordt beter en hij leert weer gewoon lopen, dit kon hij eerst niet omdat hij alles met de pijn in verband bracht.
Wel heb ik er enkele keren een osteopaat bij gehaald. De eerste keer zat hij wel hier en daar vast maar zeker niet ernstig en die keren erna was er niets aan de hand. Maar dit was voor mij een manier om erachter te komen of het echt wel alleen zn voeten waren.
Maargoed het ene dier is het andere niet, en de ziekte is in elk geval weer anders dus wat voor marco werkt, werkt misschien niet voor die van jou!
Ben iig blij voor je dat het weer zo goed met haar gaat!
Gekkeellen schreef:Echt? Wat goed!
Ik zou erg graag inderdaad wel weer eens een rustig buitenritje willen gaan maken en als ik haar zie rennen dan denk ik inderdaad wel dat ze dit zou kunnen.
Alleen hoe weet je nou wanneer ze er precies aan toe is?
Het is allemaal nog best kort geleden (ze loopt nu ongeveer 1,5/ 2 maandjes weer helemaal goed in de wei)