Moet nog wel iets van af denk ik
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nado schreef:Mag ik even vloeken ? Nado loopt sinds gisteren ineens weer gevoelig op linksvoor, hij heeft ook meer gelegen dan normaal. Meteen het hek naar de kale wei dichtgedaan en een spuit metacam erin. Donderdag gaat hij weer naar Roosendaal, het is dan 10 weken geleden dat hij geweest is. Zijn hoeven zijn echt idioot lang dus ik hoop stiekem dat het daar aan ligt. Ik moest van hen 10 weken wachten zodat het goed bij kon groeien. Zaterdag heeft hij wat langer dan normaal op het normale land gestaan en nu ben ik mezelf enorm voor de kop aan het slaan dat ik dat gedaan heb. Ik was best ziek zaterdag en dan verslapt je aandacht even...
paars schreef:Op zich valt dat in de categorie kuil idd, maar dan heb je gradaties. De koeienkuil komt van zeer rijkelijk bemeste weides, willen liefst een eerste snede, gaat soms de dag na het maaien al in de pakketten. Daar gaat het fermeteren. Dat stinkt je tegemoet als je de koeienstal binnenkomt en zijn voedingsbommen voor een paard. De voordroog ligt veel langer op de wei te drogen, gaat dan vrijwel droog in plastic en daar vind (als ik het goed zeg) veel minder fermentatie in plaats. Er zit ook minder stof in dan in weidehooi. Zoals het er bij ons nu uitziet is het wel voedingsrijker dan gewoon droog weidehooi. Er zijn in de voordroogkuil voor paarden ook verschillen. Dat heeft met name te maken wanneer het is gemaaid, hoe lang het heeft liggen drogen op de wei én natuurlijk welke snede het is. Voor paarden liefste een late snede nemen. Zeker geen 1e. Maar als je kan mengen met graszaadhooi, dan is dat minder een punt (vind ik), want je past dan de mengverhouding aan! Vind dat zelf prettig werken.
aha!! Jij hebt een bakvlakker van je haf gemaaktis 'ie daar zo goed van afgevallen? Kan idd misschien nóg wel iets af, maar dat is op deze foto niet zo goed te zien.
bolero28 schreef:Volgens mij lees je m'n reacties niet goed met je je loopt te hard van stapel volg gewoon m'n dierenarts op en naar mijn mening is dat geen verkeerde keuze en wat over dat haver vertrefd dat was maar een vraag je moet het wel Goed lezen voordat je zulke conclusies trekt ik vroeg namelijk iets over het voer van z'n hoefbevangenheid daar is hij nu gelukkig van af !!! Maar in iedergeval bedankt voor je info
Liene schreef:Flavlip, heb je ook de leverwaarden laten testen? Dat kan een aanwijzing zijn waarom hij zo moeilijk verhaardEn de lever hangt dan weer samen met insuline resistentie.
bolero28 schreef:Volgens mij lees je m'n reacties niet goed met je je loopt te hard van stapel volg gewoon m'n dierenarts op en naar mijn mening is dat geen verkeerde keuze en wat over dat haver vertrefd dat was maar een vraag je moet het wel Goed lezen voordat je zulke conclusies trekt ik vroeg namelijk iets over het voer van z'n hoefbevangenheid daar is hij nu gelukkig van af !!! Maar in iedergeval bedankt voor je info
setteke schreef:Lolclub, BC was het paard met 40,2 koorts.
Maar al dat vocht op de voorbenen kan dat niet een nieuwe aanval van HB triggeren (dat is waar ik me de meeste zorgen om maak)?