Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chb schreef:Om nu die 431 pagina's allemaal door te lezen is me iets te veelIs er iemand die zijn paard magnesium geeft bij IR? Onder invloed van magnesium wordt het glucose beter omgezet en opgenomen door het lichaam. Het wordt afgebroken door de nieren.
Mijn shetjes zijn ook IR, ze hebben dezelfde verschijnselen als mijn tinker en hen wil ik het ook gaan geven.
Omdat IR nog een vrij nieuwe ontdekking is bij paarden moet ik het hebben van de ervaringen van anderen.![]()
Mijn vaste hoefsmid (een natuurlijke bekapper) doet vreselijk zijn best om a.s zaterdag te komen en dan laat ik de ijzers er onderuit halen. Loop er al aan te denken sinds de andere hoefsmid 6 weken geleden is geweest. Ik stelde het toen voor (ze liep prachtig zonder ijzers) maar hij vond het nog niet kunnen. (hij is geen voorstander van natuurlijke bekappers).
We zijn bijna een jaar verder en denk dat ze nu meer last heeft van de ijzers dan dat ze baat hebben. (ken je paard).
(ik heb toen snel een hoefsmid moeten laten komen en hij kwam als eerste, maar mijn andere paarden worden nog steeds door mijn "eigen" hoefsmid bekapt).
Tooske schreef:Sorry hoor maar wat is IR?
chb schreef:Ik ben de laatste om te beweren dat het een eenvoudig verhaal is, maar volgens mij is dat niet hetzelfde als IR.