tiwi1969 schreef:Een foto is inderdaad een goed idee, maar daarnaast zou ik laten onderzoeken of er geen onderliggende oorzaak is zoals cushing of insuline resistentie. Als hier de oorzaak ligt is het niet de vraag of de bevangenheid terugkomt, maar wanneer. Je kan jezelf dan afvragen of je je dier vaker door zo'n pijnlijk proces wilt laten gaan of dat je je dier dat bespaart door hem in te laten slapen.
We hebben laten testen op cushing en dat heeft ze niet, ondanks dat haar vacht sinds vorige winter moeilijker is met verharen en ze vroeger al 2x hoefbevangen is geweest. Insuline resistentie hebben we niet laten testen en heeft de dierenarts ook niet voorgesteld om te testen, de pony is namens de dierenarts wel perfect op gewicht maar ik weet niet of dat uitmaakt.
We verwachten dat ze te veel is gevoerd aangezien ze op een terrein staat waar nogal veel gevoerd word ondanks de bordjes, en dat dan de oorzaak is geweest..?!
Momenteel staat ze op een paddock van 15 bij 15 met een verhard deel, onbeperkt hooi en water en helemaal geen gras meer. (Hiervoor stond ze op een stuk met zo goed als geen gras maar dat vertrouwen we niet meer)
Ontzettend bedankt voor jullie reacties alle ervaringen en informatie zijn mooi mee genomen & we gaan de dierenarts bellen en kijken wat we wijzer worden.
Zou ik nog mogen vragen wat fotos maken van het hoefbeen ongeveer kost/bij jullie heeft gekost?
Bedankt allemaal voor het mee denken!