Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nado schreef:Flavlip, wanneer gaat hij de IR test doen ? Ben benieuwd naar de uitslag. Heeft hij echt nog veel vacht ? Nado is hier al zo goed als uit zijn vacht, maar mijn IJslander heeft er nog een donslaagje op zitten, dus heel raar dat ze nu nog vacht hebben is het niet.
Isa, ik zal vanmiddag even een foto maken. Het ziet er ook wel raar uit, de losse wand is aan beide kanten aan het afsterven lijkt het.
Mysa, ja, klopt, normaal wordt Nado iedere 5-6 weken bekapt. Maar hier zeiden ze dus specifiek dat ik zo lang moest wachten zodat er veel hoef aan kon groeien.
Ik ga zeker weer foto's laten maken. Liever een keer teveel dan te weinig. Die zal ik ook zeker weer hier plaatsen. Het liefste zou ik nu meteen gaan, wat duren 2 dagen dan lang
Isapaardje schreef:Ja herkenbaar dat laatste. Toen ik eenmaal het besluit had genomen naar Visdonk te gaan, moest ik nog een week wachten. Wat een lange week was dat.
Dat 'afsterven' van de losse wand begrijp ik niet helemaal. Klinkt zo niet echt lekker zoals je het omschrijft.
Isabella heeft in de linkerhoef een fikse scheur zitten, omdat Rob de schimmel had uitgesneden. Door de droogte lijkt dat ook veel verder open te zijn gegaan, maar las ook ergens dat de hoeven wel degelijk krimpen bij langdurige droogte, dus dat kan ook een oorzaak zijn.
In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk is het maar een tijdelijke dip van Nado, voortkomend uit te lange hoefwand en nat zand in de voeten.
flavlip schreef:@ Capopjekop Zo snap ik het ook meteen beterIk denk dat hoe dan ook de kosten voor het glucose testen (dus deze keer) verspilde kosten zijn, omdat ik hem hoe dan ook op IR wilde testen...maarja. Nu weet ik in elk geval dat zjin glucose goed is en blijft er voor IR nog 1 optie over, hij heeft dus gelukkig geen diabetes.
@ Liene Die leverwaarden testen ze ook gewoon in het bloed? En als hij nu getest wordt op IR is het dan zinvol om ook de leverwaarden te laten testen?
@ Nado As maandagochtend komt de DA bloed afnemen voor de IR test. Zijn hals is al redelijk in een zomervachtje, maar verder nog niet echt, vooral zijn kont absoluut nog niet. Fijn te horen dat er nog meer paardjes hard aan het verharen zijn. Wachten duurt altijd lang...
dynamiek schreef:Ook hier na de de hoefbevangenheid aanval, kreeg dynamiek ook 1 scheurtje in haar hoef, binnen 2 dagen is hij langer geworden, daarvoor 3 maanden had ze dit ook al aan de andere hoef gehad van kroonrand naar beneden, ga mooi vrijdag aan de heer Busser vragen wat en hoe dat komt enz.