Cytek ijzers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re: Cytek ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 11:31

DubbelDun schreef:
knuffelkont schreef:
op het eind heb je het alleen nog maar over de persoon in kwestie wist je dat het zelfs verboden is BIJ DE WED om mensen persoonlijk BIJ NAAM openbaar aan te vallen daar staat een wettelijke straf op en als ik het goed heb is die niet misselijk daar valt onder: laster meineed belemmering van werk uitvoering en nog twee.
Dat je niet tevreden bent over de ijzers oke maar laat de persoon er buiten want hiermee val je namenlijk alle hoefsmeden aan die cytek en dergelijke adviseren.

Dus weet dit! dat je zelfs via dit forum of welk ander dan ook WETTELIJK AANGEKLAAGT kan worden.
tis maar een advies doe er mee wat je wilt maar neem wel een wijs besluit.
Laster bedoel je. Dan is het goed om te weten dat als je iemand ergens van beschuldigd dat je dit heel goed WEL in het openbaar mag doen zolang je dit maar kunt onderbouwen door bewijs.
Zolang je ZELF iets hebt meegemaakt (en liefst met getuigen) en dus niet 'uit verhalen' hebt gehoord zal iemand je nooit voor laster kunnen laten vervolgen.

dat is ook zo, ik leg hier alleen mijn ervaring maar neer...
niets meer en niets minder,
puur en alleen omdat ik het vreselijk zou vinden als meerdere beesten er zo bij komen te staan..

maargoed, kan ook mijn mond houden,
dan komen mensen er maar op de harde manier achter ( hoe vervelend dat ook zal zijn)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:15

@OrissE_GipsY : je hebt het volste recht om je eigen ervaring hier neer te zetten en zodoende anderen een beeld te laten vormen. Net zo goed als anderen hun eigen ervaring mogen neerzetten.
Of dit nu positief of negatief is, dat maakt voor de beeldvorming van anderen niet uit. Die kunnen alleen maar bijdragen aan hun eigen beeldvorming en wat ze er mee doen.

j_haine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:35

volgens mij is dat de bedoeling van dit hele forum, ervaringen en bevindingen uitwisselen. en je zal altijd blijven houden dat de een tevreden is en de ander niet.
van alle verhalen die je hier leest kan je wijsheid uithalen maar nooit een oplossing.
je zal alleen de bevindingen van andere mensen kunnen voor leggen aan degene die met jou paard iets gaat doen.
aan de vakman de taak om in te schatten hoe jou dier er op gaat reageren.

ik heb het al meer gezegd hier. wat voor het ene paard super werkt zal voor het andere funest blijken. dat is hier al een aantal keren door dit hele topic heen bevestigd.

volgens mij is het zo als iemand staat voor zijn vak, hij/zij ook alle mogelijkheden mee neent in het uitbrengen van een goed advies. en zich niet aan een optie vast hangt.

verder vind ik het heel jammer dat er offtopic word gegaan richting persoonlijke beschuldigingen.
iedereen mag fouten maken toch, het gaat er om hoe je ze hersteld. dat is ook wat de vakman maakt.
en als er iets gezegd word over iemand die de fout in is gegaan. geef dan eerst degene de mogelijkheid dit op te lossen. doet diegene dat niet of niet goed, dan mag daar zeker wat van gezegd worden. iedereen kan er zijn/haar ding mee doen dan.
volgens mij zijn we dan nog steeds informatie aan het uitwisselen.

@orisseE_gipsY ik kan me goed voorstellen dat je je niet happy voelt met deze situatie. en ik vind het ook kunnen dat je je mening er over laat horen. probeer alleen uit een discussie te blijven. het leverd je niks op.

@knuffelkont super fijn om te lezen dat je paard zo goed gaat. maar geef anderen ook de ruimte hun meningen en ervaringen te laten horen.
ga er niet de discussie over aan wat goed is en wat niet. fijn dat je mensen probeerd te verdedigen, maar vraag je af of je een duidelijk beeld hebt van de situatie die mensen schetsen en of je er eerlijk over kan oordelen.
het is niet jou probleem, bij jou helpt het wel dus ben daar blij mee.

mijn gedachte.
groet john.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:11

Goed zo, John. OK dan!

Verder verwacht ik persoonlijk dat als ik een paard beslagen heb, en hij blijkt niet goed te lopen, dat de klant mij persoonlijk op de hoogte stelt zodat ik het persoonlijk kan herstellen. Ik zou er niet bepaald blij mee zijn als de bijrijdster van dat paard op bokt mijn naam en toenaam op een zeer negatieve wijze zou noemen ipv mij gewoon te bellen. Ik begrijp dat niet helemaal. Niets tegen OrissE_GipsY persoonlijk, maar dit is niet de goede manier om het probleem met het paard op te lossen.

Ik ken geeneen smid die met opzet een paard verpest. Elke smid heeft het beste met zijn clienten voor, en zal alles in werking stellen om zijn/haar werk te blijven verbeteren en zijn/haar naam hoog te houden. Jammer dat op zo'n forum bepaalde mensen in een slecht daglicht gesteld worden, ipv ze persoonlijk de kans te geven om het paard te herstellen.

Het is naar dat een aantal paarden er slecht op lopen, daar moet zsm iets aan gedaan worden. Maar zoals j_haine al zegt, er is niet één passend beslag voor álle paarden, elk paard moet individueel bekeken worden en een passend beslag krijgen, van wat voor stroming dat ook is. Zelf smeed ik het liefst zelf iets passends ipv allerlei fabrieksmodellen aan te schaffen (maar mijn arm zal over pakweg 20 jaar ook wel versleten zijn Clown ). Maar het allerliefst nog heb ik paarden blootsvoets door het leven als het even kan.

Over elke smid gaan slechte én goede verhalen, al is het jammer dat negativiteit snel overheerst (dat vinden mensen vaak belangrijker dan pósitiviteit, of leuker om te horen). Dat is ook zo met dierenartsen, instructeurs etc.

Ik wens de mensen met paarden op Cyteks veel geluk, en ik hoop ook écht dat het beslag voor de paarden die erop staan werkt. De paarden bij wie het niet werkt veel succes met een ander soort beslag, en de paarden die al goed lopen; houden zo!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:14

JB55 schreef:
Jammer dat er weer op de man wordt gespeeld. Het leek er even op dat er serieus door VOLWASSENEN werd gepost.
Mijn voorstel: slot erop en verder vergeten.
VOOR TEGEN VOOR TEGEN VOOR TEGEN en verder komen we niet........... Slapen

Helemaal mee eens!

Ben het ook met knuffelkont eens, ga handelen OrissE_GipsY en spreek hier zelf met de smid over en ga niet lopen klagen op bokt!! Dankzij mijn vorige smid die traditioneel besloeg heeft mijn paard een blessure opgelopen, ik ga hem hier toch ook niet met naam en toenaam lopen afzeiken! Zoals spikeyblue al zegt over ieder smid gaan positieve en negatieve verhalen, de een is wel tevreden en de ander niet en die neemt een ander smid, zo gaat dat nou eenmaal.

Ik heb Bram zelf ook als smid en mijn paard staat nu tijdelijk ook op cytek, straks weer op kunststof zodra ik weer wedstrijden met hem ga rijden. Ik ben super tevreden over Bram en ook over Cytek! Naast mij doet Bram nog 3 paarden bij mij op stal en die lopen nu beter dan ooit sinds hij ze doet Lachen Iedereen valt het op dat ze nu super lopen, en de 2 die M2 starten lopen nu bijna Z omdat ze nu opeens het ene na andere winstpunt rijden Haha! 2 staan op cytek en 1 staat rondom op kunststof.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:56

AnneOmie schreef:
JB55 schreef:
Jammer dat er weer op de man wordt gespeeld. Het leek er even op dat er serieus door VOLWASSENEN werd gepost.
Mijn voorstel: slot erop en verder vergeten.
VOOR TEGEN VOOR TEGEN VOOR TEGEN en verder komen we niet........... Slapen

Helemaal mee eens!

Ben het ook met knuffelkont eens, ga handelen OrissE_GipsY en spreek hier zelf met de smid over en ga niet lopen klagen op bokt!! Dankzij mijn vorige smid die traditioneel besloeg heeft mijn paard een blessure opgelopen, ik ga hem hier toch ook niet met naam en toenaam lopen afzeiken! Zoals spikeyblue al zegt over ieder smid gaan positieve en negatieve verhalen, de een is wel tevreden en de ander niet en die neemt een ander smid, zo gaat dat nou eenmaal.

Ik heb Bram zelf ook als smid en mijn paard staat nu tijdelijk ook op cytek, straks weer op kunststof zodra ik weer wedstrijden met hem ga rijden. Ik ben super tevreden over Bram en ook over Cytek! Naast mij doet Bram nog 3 paarden bij mij op stal en die lopen nu beter dan ooit sinds hij ze doet Lachen Iedereen valt het op dat ze nu super lopen, en de 2 die M2 starten lopen nu bijna Z omdat ze nu opeens het ene na andere winstpunt rijden Haha! 2 staan op cytek en 1 staat rondom op kunststof.

jeetje , lees eens : ik klaag niet en ik zeik niet af, dit is een topic over cytek ijzers,
ik leg hier alleen mijn ervaring neer, niets meer en niets minder.

en het is dat ik er niets aan kan doen, anders had ik dat allang gedaan hoor ! Boos!

j_haine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 01:22

Citaat:
OrissE_GipsY
het maakt mij persoonlijk echt niets uit hoe iemand erbij loopt hoor,
het gaat er simpelweg om, dat die man gewoon nooit meer een paardenhoef moet aanraken.
hij verziekt 9 van de 10 gewoon , nou sorry, dat jij dan toevallig wel blij met hem bent,
vind ik heel fijn voor je en voornamelijk voor je paard,
ben alleen benieuwd als je die op de foto zet hoeveel kneuzingen die in de hoef heeft zitten Knipoog
denk dat je er zelf nog verbaast bij zou kijken..

het ergste vind ik gewoon: dat paarden onnidig pijn hebben, door zijn toedoen.
als hij simpelweg zijn werk goed doet, hoor je mij niet klagen,
maar dat doet ie niet, vaker dan dat ie het wel "goed"zou doen.

dit staat op pagina 34

Citaat:
OrissE_GipsY
jeetje , lees eens : ik klaag niet en ik zeik niet af, dit is een topic over cytek ijzers,
ik leg hier alleen mijn ervaring neer, niets meer en niets minder.

@ OrissE_GipsY lees ff deze 2 teksten van je. ik heb mijn bedenkingen over of je wel of niet iemand afzeikt.
maar misschien moet ik worden opgenomen.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:46

MOD'S: graag SLOTJE op deze topic!
(wordt niet meer gediscusseerd, alleen maar afgezeken) thanx

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:54

Kan je beter op de tem-knop drukken, aangezien de mods niet alle topics helemaal lezen. Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:34

ik heb getemd

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:14

even een bok leermoment: wat is de tem-knop?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:17

Het uitroepteken dat je rechtsonder in je berichtje vind. Hiermee stuur je automatisch een berichtje naar de Mod, zodat die op de hoogte is van de gang van zaken.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:24

suffie schreef:
Het uitroepteken dat je rechtsonder in je berichtje vind. Hiermee stuur je automatisch een berichtje naar de Mod, zodat die op de hoogte is van de gang van zaken.

thanks!! Haha! Bloos

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 08:14

En omdat ik hier vaker heb gestrooid met modopmerkingen en het niets helpt, hier inderdaad een slotje.