Cer schreef:Speltbrood? K kan even de link niet leggen, ....
....vandaar dat de verduidelijking er al tussen haakjes achter staat

@cowgirl
http://cgi.ebay.de/Hufschuhe-Boa-Boots- ... dZViewItem
HC
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Speltbrood? K kan even de link niet leggen, ....
Cowgirl schreef:Maar een andere reden dat ik ze niet meer wil is mijn rug...ik kan gewoon geen half uur modderen om die dingen aan te krijgen.
Arabesk schreef:<knip>
Volgens mij moet onbeslagen mennen zonder ijzers en zonder hoefschoenen wel kunnen. Ik neem aan dat je 40 uur werkt en dus alleen in het weekend tijd hebt om een paar uurtjes te mennen. Als je merkt dat de heoven écht te kort worden, sla je gewoon een weekend over dan groeien de heoven wel weer genoeg bij. Zéker in de zomer.
<knip>
ikke schreef:...doen ze er van die steentjes (split) op, dan wordt het een stuk lastiger en helaas zijn veel secondaire wegen daar wel mee uitgerust in NL.
Huertecilla schreef:ikke schreef:...doen ze er van die steentjes (split) op, dan wordt het een stuk lastiger en helaas zijn veel secondaire wegen daar wel mee uitgerust in NL.
Dat is hier normaal, granietsplit. Het terrein is met rots en brokken nog lastiger. Asfalt het meest luxe wat we hier kunnen vinden. Ik rij daar dagelijks flinke ritten in hoog tempo met veel galop over. Was ook voor F&I van PN-HN een ogenopener.
Ook flink doordravend mennen = probleemloos.
Voor de goede orde, is het hier voor de hoeven VEEL zwaarder dan in NL. Een rit met gemiddeld 5% hellingspercentage is een makkie.
HC
ikke schreef:Arabesk schreef:<knip>
Volgens mij moet onbeslagen mennen zonder ijzers en zonder hoefschoenen wel kunnen. Ik neem aan dat je 40 uur werkt en dus alleen in het weekend tijd hebt om een paar uurtjes te mennen. Als je merkt dat de heoven écht te kort worden, sla je gewoon een weekend over dan groeien de heoven wel weer genoeg bij. Zéker in de zomer.
<knip>
Ehm, klein detail: draaft die tinker of stapt hij constant??
Draven voor de kar op de harde weg met enige regelmaat (veel meer dan alleen een uurtje in het weekend) is in mijn vrij ruime kennissenkring nog niemand gelukt zonder ijzers. Het punt hierbij is ook over wat voor wegen je gaat. Asfaltwegen gaat wel, doen ze er van die steentjes (split) op, dan wordt het een stuk lastiger en helaas zijn veel secondaire wegen daar wel mee uitgerust in NL.
Arabesk schreef:Volgens mij moet onbeslagen mennen zonder ijzers en zonder hoefschoenen wel kunnen. Als je merkt dat de heoven écht te kort worden, sla je gewoon een weekend over dan groeien de heoven wel weer genoeg bij. Zéker in de zomer
Huertecilla schreef:Dat is hier normaal, granietsplit
ikke schreef:Zet er dan ook even bij dat jij paarden hebt die van oorsprong in die omgeving leven. Daar zit een belangrijk punt.
Huertecilla schreef:ikke schreef:Zet er dan ook even bij dat jij paarden hebt die van oorsprong in die omgeving leven. Daar zit een belangrijk punt.
en dáár valt een muntje over het belang van een ecotoop paard.
Toch wel grappig als ik dat probeer uit te leggen dat niemand daaraan wil maar het wel telkenmale een excuus is waarom het eigen paard iets niet zou hoeven aankunnen.
HC
ikke schreef:Bedenk dat het gros van de ontwikkelingen die hier besproken worden van de laatste vijf jaar zijn; mijn paard is al vier jaar dood en was 29............
hoefsmid86 schreef:nooit aan beginnen!!!!!!!!!!