Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:17

Oh dat is niet het nieuws waar je op zat te wachten Ireen :(:)
Dacht dat die therapie alleen zit had in beginstadium van een blesure, maar ik heb me er verder nooit echt in verdiept en misschien ben ik wel in de war met wat anders hoor :j

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:33

Ah bah dat is zeker niet het nieuws waar je op zit te wachten Ireen :(:) Wat een teleurstelling en wat een onzekerheid geeft dat weer. Sterkte :*

@Djoeka, mijn paard heeft destijds ook zo'n wigje in 1 ijzer gehad inderdaad. Het heeft hem wel goed geholpen toen :j

En verder ga ik iets minder actief deelnemen aan dit topic denk ik :o Mijn jonge dier komt binnenkort naar stal en ik wil me dan echt op hem gaan richten en hem een hele eerlijke eigen kans geven. Dat betekent ook dat ik het verhaal met Capoon een stukje verder af moet gaan sluiten. Ik blijf heel nieuwsgierig hoe het met jullie paarden gaat en wil ook graag bijdragen waar mogelijk met mijn ervaringen. Maar ga dit wel even op een lager pitje zetten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:32

Logisch dat je vooruit kijkt Richtje. Je hebt een heerlijk jong paard staan en ik hoop dat je daar heel veel plezier van hebt en lekker mee aan het werk kunt gaan. Natuurlijk vergeet je zo'n karakterpaard als Poon nooit maar je moet verder... :(:) Ik wil je echt ontzettend bedanken voor alle steun en wijze raad die ik van je gekregen heb. Je hebt me soms echt uit de put gesleurd met je opbeurende woorden en begrip. Ik heb er echt heel veel steun aan gehad..Dank je wel daarvoor.. :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:37

Lief dat jullie er naar vragen maar is een lang verhaal en wil het liever niet hier neerzetten.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:39

Graag gedaan AL :* Ik ben blij dat je er wat aan gehad hebt!
Ik hoop natuurlijk van harte dat het niet meer nodig is en dat je alleen nog maar van haar hoeft te genieten. Maar mocht je er ooit nog behoefte aan hebben om even je verhaal kwijt te kunnen, dan weet je me te vinden!

Poon vergeten gaat nooit lukken en nooit gebeuren, precies wat je zegt zo'n karakterpaard vergeet je nooit :n

Maar mijn zelf gefokte nieuwe topper ga ik vast ook een hoop plezier aan beleven :j Omdat ik toch wel heel trots op hem ben nog even een fotootje van hoe hij nu door het leven gaat (hij staat nu op het adres waar ie zadelmak gemaakt wordt) :D

Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:40

Hmm dat klinkt niet heel positief singasong :(:)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 21:20

Gaaf dier Richtje, logisch dat je je daar op wilt richten!
Ik wens je heel veel succes met je knapperd, en dat je er een geweldig paard aan gaat krijgen. :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:05

Richtje schreef:
Hmm dat klinkt niet heel positief singasong :(:)

Moet zeggen dat ik nu wel wat positiever ben dan 3 wk. geleden en zo lang Niek positief blijft gaan we er gewoon voor.

Prachtig paard heb je op de foto hierboven <3

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 06:34

Fijn singasong!

En thanks meiden :) Mijn guppie is nog wel echt een beestje, maar daarom krijgt hij over een maand of twee ook weer lekker een tijdje vakantie.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:25

he meiden,

Is er nieuws onder de zon met jullie paarden? Ik lees helemaal geen updates meer...

Dan zal ik beginnen met die van Flo.
De eerste keer op speciaal beslag gezet, Wat toen vooral goed te zien was is dat zijn hoeven bar slecht op stand stonden. De binnenkant van zijn hoeven waren helemaal weggezakt, alsof hij constant tegen een dijkje op staat zeg maar.
toen na 7 weken weer terug voor controle. De hoefsmid in Bodegraven was zeer tevreden, en heeft hem weer op speciaal beslag gezet.
Controle bij bart, maar op de harde volte nog niet helemaal rad. Volgens Bart wel 70% beter als bij de eerste controle. Hierop werd besloten om de beide voorvoetjes in te spuiten.
wederom 7 weken stappen, en over 1.5 week is dat alweer zover.Dan gaat hij weer naar de smid en hopelijk gaat sander hem dan weer scannen.

Ik moet zeggen dat mijn paard zich voorbeeldig gedraagt! We zijn een beetje aan de lange teugel over het erf aan het stappen en ik heb het idee dat onze band voor 200% verbeterd is. als we over het erf stappen loopt hij als een kuiken met zijn neus in mijn rug achter me aan.
Flo is sinds 1 maart dit jaar in mijn bezit en ik ben megaverliefd op hem <3 hij en ik genieten echt van elkaar als ik hem zijn poetsbeurt geef.
Hij staat overdag op een stukje wei, want als ik hem op stal laat breekt hij alles af want hij is dan het enige paard wat achterblijft en dat kan meneer niet echt waarderen.
Sinds een dag of 4 heb ik het idee dat hij meer last van zijn hoeven heeft,vooral rechtsvoor. Hij loopt als een oude man en als de grond scheef is zie ik dat hij erg voorzichtig zijn hoef plaatst.
heb er zelf een onwijs klotegevoel bij, omdat ik heel bang ben dat het door een rare pas in de wei toch weer erger is geworden . 4 oktober is de dag van de waarheid, ik maak me nu al heel erg druk.

1 oktober ga ik mijn andere paard van de wei halen, deze heeft dan 7 maanden 24/7 weiderust gehad en ik ga hem weer voorzichtig opbouwen.Op de wei loopt hij als een kieviet, dus fingers crossed!

Nou, ben erg benieuwd hoe het jullie vergaan is!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:50

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:59

yup Flosje klopt!
De handelaar krabbelde de dag voordat ik hem zou terugbrengen terug... met de mededeling dat hij de arts in bodegraven had gesproken en dat deze had gezegd dat het een recente blessure was. Nu is het natuurlijk wel zo dat de handelaar hem 2 maanden voor me heeft gereden, en ik hem min of meer kreupel terugkreeg.... anyway, heb wel ctc met een advocaat, maar iets in de weke delen is moeilijk te antidateren.
Ben nog wel in contact met deze handelaar, die Flo ook weer een maand kosteloos in training neemt.een kleine pleister op de zere wonde zal ik maar zeggen. Mijn grootste angst is dat hij deze blessure chronisch heeft, maar daar kan ik nu nog niets over zeggen. De stand van zijn hoeven was bagger, en we hopen dat we de oorzaak dan nu hebben kunnen tekkelen. Zal wel altijd een punt van aandacht zijn die hoeven,
Verder waren zijn tanden zwaar verwaardeloost... bizar dat dit paard zo braaf was met rijden, hij moet last van het bit gehad hebben. Al met al een hoop kosten aan dit paard gehad, en we zijn er nog niet!
Beetje wrang als je net een ander paard met een hoef blessure wegzet en er vervolgens weer een terugkoopt en weer vrolijk verder moet waar je met de andere gestopt ben :+

Maar goed, er zit niets anders op , we zullen het traject doormoeten! Het is een enorm "mensen" paard, met heel veel liefde te geven.
dat is vaak ook het vreselijke van zulke verhalen, je gaat om zon paard geven en krijgt er een band mee....

Ik hoop dat Diosa ook goed blijft gaan, is ze met blessure verkocht dan?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:58

Wat super dat jullie zo'n goede band met elkaar hebben gekregen en ook fijn dat hij zo braaf is tijdens de revalidatie. Dat is iig al heel erg lekker! Wel vervelend dat hij nu net weer wat minder loopt, ik zal voor je duimen 4 oktober.

Flosje, wat jammer dat Diosa niet meer jou leasepaard is, maar wel fijn dat het goed lijkt te gaan.

Met Zhuf gaat het ook heel erg goed. ( klopt heeeel hard af ) Maar eindelijk na ruim 2 jaar heb ik plezier van mijn paard. Ik heb haar nu weer volledig in training en ze loopt weer volop in de wedstrijden, die overigens nog niet altijd even goed gaan haha. Zhuf is heel erg druk op ander terrein, dat was een bekend probleem voor haar en nu kan ik daar ook lekker mee aan het werk. Vanaf volgende week gaat ze mee naar de les bij T.ommie V.isser, dus ik ga er vanuit dat ze dan snel makkelijker wordt en dat de puntjes lekker binnen gaan komen. Ik ga in November nog weer een keer naar bodegraven, dan wordt ze gekraakt en nog een keertje nagelopen, gewoon voor de zekerheid. Maar ben erg blij en tevreden. :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:25

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:41

Goed zeg dat Zhuf weer helemaal goed gaat! heel veel plezier met haar!

Ik hoop dat Diosa ook goed blijft gaan.

en ik? wij stappen nog even door ;)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:29

AL, wat super dat Zhuf zo goed blijft gaan!! Wie had dat een paar maanden geleden durven dromen, het is jullie zo gegund :*

Pfoe moeilijk am_vanes! Ja natuurlijk doe je je uiterste best nu voor het paard, maar dit is inderdaad niet waar je hem voor koopt. En wat een spannende 2 weken ga je tegemoet nu ie weer een terugval heeft :(:)
Hoe laat heb je en afspraak de 4e? Ik ben die dag ook in Bodegraven, mijn 3-jarige moet gekeurd worden voor de verzekering.

Flosje, vind je het niet heel moeilijk om op zo'n manier afstand te moeten nemen van Diosa?

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:56

Zo, ik heb weer even bij gelezen, was al een poosje niet meer in dit topic geweest, eigenlijk beetje met dezelfde reden als Richtje, sinds 6 april een nieuw paardje en me daarop gericht. Natuurlijk vergeet ik mijn lieve schat, mijn eerste eigen paard, mijn diva nooit, maar inmiddels ben ik na vijf maanden me toch stiekem ook wel gaan hechten aan mijn nieuwe schat. Een heel ander type paard, rustig, koel in dr koppie en een echte knuffel en zo winnen ze dan vanzelf ook een plekje in je hart... Ik ben blij dat het met Zhuf goed gaat en duim mee dat het goed blijft gaan! En ik duim ook voor de anderen waarvoor het nog afwachten is, heel veel sterkte allemaal!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:42

Leuk, nieuwe paarden! Is Idd ook zo, je gaat vanzelf weer aan ze hechten.

Richje ik moet al vroeg, om 9 uur bij de smid en daarna voor de controle ... Hè leuk, een 3 jarige keuren! Ga je daar weer lekker mee aan de gang? altijd spannend zon keuring
Succes in ieder geval!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:37

Wat fijn dat je lekker met een nieuw maatje aan de slag bent Bella :) Moeilijk he de eerste tijd om ze een eerlijke eigen kans te geven?
Ik merk het ook hoor.... Ik heb die van mij zelf gefokt dus had hem ook al toen Poon er nog was. Maar oh wat heb ik het moeilijk gehad met met hem aan de slag gaan :o Een heel ander dier ook en ik word met de dag gekker op hem :+: Maar dat heeft echt wel even tijd nodig gehad.

Oh dan zie ik je niet denk ik am_vanes! Ik hoef pas om 13.30 :)
Ja ik ben al lekker met hem aan de slag (hoewel hij na de keuring een winterstop krijgt hoor, weer lekker even rust en groeien). En ja gruwelijk spannend die keuring, na alle ellende met de vorige paarden ben ik zo bang dat er iets niet goed is :o Merk het ook in de dagelijkse bezigheden. Bij alles wat hij lastig vindt, is mijn eerste gedachte "hij zou toch niet wat mankeren". Dat zal wel moeten slijten...

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:21

Zeker Richtje, precies wat je zegt, je geeft ze eigenlijk geen eerlijke kans. Terwijl ik haar toch echt zelf heb gekocht, maar je sluit je een beetje af, durft je niet goed open te stellen voor een nieuw paard. Maar het gaat nu fijn, we voelen elkaar met rijden steeds beter aan en het is echt een knuffel. Morgen heb ik mijn eerste (onderlinge) wedstrijd met haar, spannend! We hebben ook al een strobalenrace (stoelendans te paard) en een springlesje meegepakt. Het is echt een leuk paard. Maar mijn Proloog blijft wel altijd nummer 1.

Succes met de keuring, ik leef met je mee, gaat vast goedkomen.
am_vanes: jij ook veel succes!

Mijn duimen blijven draaien voor iedereen in dit topic. +:)+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:24

Hoi allemaal!

Ik heb ook weer even bijgelezen!
En ik zal ook even plaatsen hoe het hier met mijn lieve rooie dame gaat..

13 september zijn wij na 5 weken weer teruggeweest naar de kliniek en is Wo weer gedaan door Wouter, de hoeven zijn een flink stuk steiler gezet. Ik vond het doodeng, maar ik moet zeggen; Wolin loopt er makkelijker mee.
Ondanks dat Wolin zich perfect heeft gedragen op stal en aan de hand, was Wo nog niet heel veel verbeterd en wilde Bart Wolin inspuiten met de IRAP. Hij denkt dat dat maar een keer nodig is, maar ik denk zelf van niet!! ;) Wolin is na het inspuiten wel vrolijker geworden, ze doet af en toe weer 's gek en draaft een paar pasjes.. het mag niet eigenlijk, maar op een gegeven moment vond ik Wolin tegen het depressieve aan ;( .. Zo mat en lusteloos.. Aan de ene kant goed voor de voeten, maar ze zag er zo verslagen uit dat mijn hart brak. Wolin is verre van dat, juist een vechter, een vrolijke Frans die het leven heerlijk vind 8-) . Ik moet zeggen dat ik toen ook wel de moed begon te verliezen ;( .
Nu ze behandelt is met de IRAP zie ik die vrolijke Frans weer terugkomen :):) . Ik moet ook zeggen dat ik bar weinig tijd heb gehad voor haar, zo sneu.. Ik ben nog wel een keer met haar naar buiten gegaan en dat was echt heerlijk! Ze loopt nog niet in de bocht linksom rad, maar de stukjes die ik zie, zijn niet dramatisch. Al met al zet ik haar lekker veel in de paddock met ons andere paard, die sinds afgelopen dinsdag op stal staat en ze kan het er goed mee vinden!!

Met oog op de winter begin ik me zorgen te maken over het 'animatieprogramma' :+ voor Wolin.. Ik probeer haar al zo veel mogelijk eruit te laten komen, maar helaas met 60 pensionpaarden en 5 paddocks kan dat nooit lang.. Elke winter tref ik Wolin 's een keer steigerend in de box aan, dan is ze het spuugzat op stal.. :(:)
18 oktober moeten we terug bij Bart en bij Wouter. Spannend! Stiekem hoop ik dat ze alweer een heel stuk beter loopt, maarja.. :o denk t niet.. Heb haar lekker ingepland voor een tweede keer behandelen ;) .

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:33

Ha allen,

ik wilde het toch graag even met jullie delen: gisteren heb ik mijn eerste (onderlinge) wedstrijd (B-niveau) gehad met mijn nieuwe paard en we zijn twee keer eerste geworden met 198 en 199 punten! Ik ben zo trots op mijn Sammie! Een beetje leuk nieuws in dit topic (ook al is het eigenlijk best wel off topic) mag ook wel eens, dacht ik.

En nu on topic:
@WL: wat fijn dat je ziet dat je paardje weer een beetje zichzelf wordt. Ik herken dat 'wegkwijnen' wel: dat gebeurde met mijn vorige merrie (die dus ook de bandjes van het hoefgewricht beschadigd had) ook, zo sneu om te zien, het breekt je hart. Heerlijk als ze dan weer wat opknappen! Ik hoop dat die trend zich gaat doorzetten!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:13

Super Bella, gefeliciteerd!

WL, is andere stalling voor de winter geen optie?

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:24

WL: dat herken ik wel, dat je paardje een soort van depri wordt, Flo heeft dat eigenlijk de laatste tijd ook. Ik vind hem zo mat, zo rustig zo gelaten zeg maar. Het is idd wel goed voor het herstel, maar het lijkt of hij de moed opgeeft ofzo. Ik ben nu 4 maanden aan het stappen, en hoop 4 oktober op goed nieuws eigenlijk. Ze vinden het toch zo heerlijk om te werken, nu staat hij wat uurtjes op de wei en stap ik hem aan de hand, lijkt of hij nergens meer voldoening uit haalt.
enne, positief blijven hoor over het herstel van Wolin! Ik heb geen idee wat IRAP is maar het zal wel goed zijn!

Bella: goed gedaan en fijn dat je met je nieuwe paardje nu al zon klik hebt!

ik ga 1 oktober mijn andere paard van de wei ophalen, ben er gister weer even geweest en ben me rot geschrokken! Hij is sinds de vakantie in Juli echt sterk vermagert! Gelukkig loopt hij goed, dus hopen dat het opbouwen straks ook goed blijft gaan! Deze heeft ook een probleem in de ondervoet, maar het is niet echt te lokaliseren waar het zit. Botten zijn goed, en wat ze kunnen zien op de scan ook, enige optie is een MRI maar dan weet ik alleen wat er zit, in feite is hij uitbehandeld en zou nu goed moeten zijn. Daar ben ik nu een jaar mee aan het lummelen. Ik hoop dat 7 maanden wei hem goed hebben gedaan.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:24

Spannend am_vanes, ik hoop dat die 7 maanden hem goed hebben gedaan en dat je weer rustig aan de slag kunt met hem!