flavlip schreef:
Flavlip, kijk eens naar de schouder? Zie ik het fout of zit daar ook een behoorlijke pocket?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
flavlip schreef:@ EstherHegt Ik denk dat je gelijk hebt... Hij had er deze week ook ineens weer 2 op zijn rug, dat zijn meestal de eerste. Met poetsen was ik nu natuurlijk meer gefocust op waar hij last had, dus de pijnlijke bulten, maar denk wel dat dit weer een vetpocket is. Hopelijk trekt dat snel weer weg nu hij maar een uurtje het land op gaat. Op z'n rug was het ook al wat minder geworden, al vond ik het wel apart, aangezien meestal eerst zijn buik tonnetje rond wordt, hij dan van die dikke ronde billen krijgt en tja, dan daarna vetpockets...maar eigenlijk is hij nu niet echt dik (mag nog steeds wat af, maar voor zijn doen mag ik zeker niet klagen).
Jannepauli schreef:Slechte tijden voor Dynamiek.... een dubbel probleem voor jouw paard. Vertel 's wat meer: waar zit de pees|kogel blessure en hoe ernstig is die? Is jouw paard op hetzelfde been bevangen geraakt? Hoe oud is je paard? En waarom denk je meteen aan inslapen?
Is jouw DA afkomstig van de Paardenkliniek Kootwijkerbroek? Dan heb je in ieder geval het voordeel dat in diezelfde kliniek Wim Busser werkt, een van de weinige hoefsmeden die volgens van Nassau evenveel sjoege heeft van HB-beslag en aanverwante zaken, als hijzelf. Busser hanteert wel andere methodes.
Uit het weinige wat je tot nu toe beschrijft lijkt het me dat er nog van alles aan te doen is. Ik begrijp je uitspraak dat 'als het paard niet op een stukje grond met 10 sprieten gras kan staan' niet paardwaardig is omdat hij nu bevangen is, niet. Meer waarschijnlijk is dat het paard nu bevangen is geraakt door overbelasting vanwege de blessure - dat heeft niks met gras of voeding te maken. Ik ben benieuwd naar wat meer informatie. Sterkte gewenst!
dynamiek schreef:Jannepauli schreef:Slechte tijden voor Dynamiek.... een dubbel probleem voor jouw paard. Vertel 's wat meer: waar zit de pees|kogel blessure en hoe ernstig is die? Is jouw paard op hetzelfde been bevangen geraakt? Hoe oud is je paard? En waarom denk je meteen aan inslapen?
Is jouw DA afkomstig van de Paardenkliniek Kootwijkerbroek? Dan heb je in ieder geval het voordeel dat in diezelfde kliniek Wim Busser werkt, een van de weinige hoefsmeden die volgens van Nassau evenveel sjoege heeft van HB-beslag en aanverwante zaken, als hijzelf. Busser hanteert wel andere methodes.
Uit het weinige wat je tot nu toe beschrijft lijkt het me dat er nog van alles aan te doen is. Ik begrijp je uitspraak dat 'als het paard niet op een stukje grond met 10 sprieten gras kan staan' niet paardwaardig is omdat hij nu bevangen is, niet. Meer waarschijnlijk is dat het paard nu bevangen is geraakt door overbelasting vanwege de blessure - dat heeft niks met gras of voeding te maken. Ik ben benieuwd naar wat meer informatie. Sterkte gewenst!
Sorry dat ik zo laat reageer (ik had eventjes geen zin om te reageren) ben veelste druk met dynamiek bezig geweest en baal als een stekker. Ben altijd zo zuinig op mijn paard geweest gaf geen extra dingen en lette altijd op haar lijn, wat nog steeds niet wil lukken.
Dynamiek heeft schijnbaar op haar eigen stukje weide haar linkervoorbeen verdraaid waardoor ze kreupel liep een dikke pees maar door haar te latten dikkedakken op haar eigen stukje weide werd haar been dunner (ipv stalrust), waarschijnlijk is haar goede voorbeen daardoor overbelast en in combinatie met pijstilling stond ze na 1 week met haar goede been te polsen, snel gekoeld en binnen een half uurtje begon ook haar slechte been te polsen ik heb snel Bokhorst gebeld die er met een kwartiertje was snel verdoving en bloedverdunners erin, in een natte stal gezet waar ze nu nog in staat, gisteren heb ik haar eventjes losgelaten in de paddock om te kijken hoe ze is op het zachte zand gaat het wel maar op de straat 3 stappen vanuit stal naar paddock deed haar nog pijn, vandaag heb ik de da gebeld en aankomende vrijdag gaan we naar de kliniek om fotos te maken kijken hoe de stand van zaken is, ze mocht niet eerder naar de klniek want daar was ze te slecht voor, hou mijn hard vast hoe ik er aankoemnde vrijdag na toe moet of dat goed gaat het vervoeren, ik heb het geluk dat Bokhorst op 5 minuten autorijden vanaf mijn huis is.
Vandaag dus besloten omdat dynamiek pijn heeft om toch maar weer meer but te gaan geven.
5 jaar geleden is dynamiek na een operatie (kwaadaardige melanoom) ook bevangen geraakt, dus als dynamiek wat mankeert slaat haar huishouden op hol en dan komt de bevangenheid. Juist haar goede been (waar de blesure niet zat) is nu het slechts, haar blesure been doet het juist heel goed, mij benieuwen wat we op de fotos zien gaan krijgen hoe ver is het nu gekanteld.
Mochten we haar te slecht vinden dan houdt het op, zien we verbetering en valt de schade mee dan gaan we ervoor. Ik heb lopen nadenken en mijn hoofd is nu wat rustiger maar man wat een elllende weer. Maar de fotos zullen de uitslag geven, gelukkig is Busser daar vrijdag dus die kan mooi ingipsen en of iets dergelijks gaan doen misschien kan ze wel gelijk op dure nikes gaan ??
Willen jullie duimen voor haar. PS dynamiek is 15 jaar.
lolclub schreef:@Marcella
Bol ziet er goed uit.
Nou heb ik helemaal geen ervaring en kennis van Fjorden, maar is Bol nu op gewicht of moet er nog meer af ?
Marcella schreef:Vorig jaar was het rond deze tijd in de polder max. snelheid 16 tot 20 km/u en dan soms nog met enige aansporing van baas.