Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romeorowan schreef:Indiana liep de eerste paar dagen beter met het beslag, maar daarna deed het meer kwaad dan goed en is het weer verwijderd. Daarna heeft ze nooit meer ijzers gehad.
PN_anne schreef:@ Arabesk
de pony waar Pepper bij staat heeft ook een erg verbrede witte lijn. Ze heeft hier nu een ontsteking in (steentjes ed in gekomen) haar hoeven groeien ook ontzettend snel. Ze word gelukkig erg goed bekapt maar trekt dit door het aanmaken van gezonde hoef weer weg?
ben wel benieuwd want had dit nog niet eerder gezien, wel van gehoord
hier staan ze ook op blote voeten.. voor mij geen speciaal beslagheb het nooit zo op ijzers gehad en zie geen reden om dit nu toch te doen. Heeft mijn veearts trouwens ook nooit voorgesteld.. lijkt mij meer kwaad dan goed doen. ookal zal het bij sommige paarden wel werken
chb schreef:Ik heb een fructaan index en aan de hand daarvan bepalen we hoelang ze op de wei mag.(voor de I.R.) Voor de doorbloeding van de hoeven moet ze wel lopen, dat stimuleert de bloedsomloop. (voor de hoefbevangenheid).
Het is eigenlijk steeds wikken en wegen wat voor haar op dat moment het beste is
Tooske schreef:Met mijn pony gaat het heel slecht na het speciale beslag ze moet 2 keer per dag overeind geholpen worden en komt amper voorruit. Nu met de metacam gaat het wel weer maar heb ze nu verhuist naar mijn eigen stal en gaat op de paddock en s'nachts op stal het is haar enige redding nog.
De dierenarts komt morgen ook weer even kijken.