Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Liene schreef:Oh fijn, dan doen we wat hetzelfde LC![]()
Met die pulsatie, ik slaag er niet altijd in om die bij de kogel te vinden, terwijl die van de knie gemakkelijker is. Ik ga straks nog eens even proberen
flavlip schreef:Ik zal kijken of ik hem ook op een kleiner en meer afgegrazen stukje kan zetten.
flavlip schreef:Dankjewel lolclub...daar was ik al bang voor. De laatste dagen was hij ook wat kribbig, zowel met rijden als los laten lopen, dus vandaag toch gaan rijden om hem lekker te laten bewegen en alles goed op gang proberen te krijgen/houden. Op stem gereden en hij liep heerlijk, was vrolijk en voorwaarts
Hem helemaal van het gras afhalen terwijl de anderen wel lekker grazen kan ik niet, maar dan zal hij het met een uurtje moeten doen en zodra het erger wordt en/of er iets bijkomt haal ik hem er (tijdelijk) helemaal vanaf. Ik zal kijken of ik hem ook op een kleiner en meer afgegrazen stukje kan zetten. Het ging zo goed, ben ik een beetje overmoedig door geworden denk ik...
mysa schreef:Ik heb ze tegen de theorie in, ook liever op een kale wei. Tot nu toe heeft dat nooit problemen opgeleverd. Een wei met langer gras wel.
wuswa schreef:Een ander vraagje. Ik volg de fructaanindex (een beetje 'droogoefenen' voor het geval ze met een paar weken wellicht even in de wei mag). Die is de afgelopen dagen laag.
Is mijn conclusie juist dat dat niets zegt en je eigenlijk ook moet kijken naar de afgelopen periode? Het land is gortdroog omdat er te weinig regen is gevallen dus het gras moet dan toch vol fructaan zitten wat in 1x vrij komt als de omstandigheden voor het gras verbeteren? Als dit klopt, wanneer is het overschot aan fructaan dan door het gras weggewerkt?
geerke schreef:mysa schreef:Ik heb ze tegen de theorie in, ook liever op een kale wei. Tot nu toe heeft dat nooit problemen opgeleverd. Een wei met langer gras wel.
En volgens bepaalde onderzoekers doen ex bevangers/ems/ir paarden het prima op een 'dry plot'.....en dat is volgens mij geen hoog gras.
lolclub schreef:@Flavlip
Heeft Flavio ook opgezette bulten net achter zijn kaak ?
en lopen de bulten onder de buik aan beide zijdes over de buikspier ?
en hoe is zijn koker ?
Embe schreef:Ik herken dit bij mijn merrie (alleen niet van die koker dan) wel is het opgezet bij haar uier... wat kan ik hieruit concluderen? Ik denk dat ik het eigenlijk al weet (suiker). Ze schuurt en krabt ook op die plekken tot het kapot is. Ze komt uit voorzorg maar een half uur per dag op de wei.