Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:00

balou_k ik zie niet alleen rotstraal, maar ook straalkanker.
Hoe oud zijn deze foto's ? Ik ben erg benieuwd naar de foto's van nu. Is dit alleen met hoofsolution goed gekomen ?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:03

bertine37 schreef:
Hoe oud zijn deze foto's ? Ik ben erg benieuwd naar de foto's van nu. Is dit alleen met hoofsolution goed gekomen ?

Was geen straalkanker, je bedoeld het witte niet waar? Daar was mijn hoefsmid toen ook erg bang voor, toen ik de foto door stuurde. Maar volgens hoefsmid (twee verschillende) en enkele dierenartsen was het dit absoluut niet. Het had verder ook niet dat beeld, het woekerde allemaal niet, het groeide niet bizar snel, het was geen extreem zacht weefsel en ook niet bloederig. En dan zou het denk ik ook zo snel niet zijn genezen?
Zijn hoeven zijn nu gewoon goed, was binnen een maand/anderhalve maand goed. 24/7 buiten, elke week/twee weken de hoefsmid aan de stoep om het slechte weefsel weg te snijden en dikke lagen hoof solution!

Het heeft verder niet gewoekerd, maar ik was er dan ook als een havik bij en hield alles in de gaten. Bij zijn half broertje heeft het dus wel door gezet naar straal kanker toen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:25

bertine37 schreef:

Kan niet meer wijzigen, foto's zijn van augustus 2012 al dik anderhalf jaar terug dus. :)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:26

Gelukkig maar. Hoe lang is dit dan geleden ?
Ik heb het nl. Ook gehad. Weefsel leek niet op straalkanker, was niet bloederig. Ben toen langs 4 hoefsmeden gegaan. Niemand zag er straalkanker in. Het leek ook genezen, maar is nu ( 1,5 jaar later ) wel omgeslagen naar straalkanker en volgens mijn smid heeft het er heel lang gezeten, maar is het niet erkend.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:31

bertine37 schreef:
Gelukkig maar. Hoe lang is dit dan geleden ?
Ik heb het nl. Ook gehad. Weefsel leek niet op straalkanker, was niet bloederig. Ben toen langs 4 hoefsmeden gegaan. Niemand zag er straalkanker in. Het leek ook genezen, maar is nu ( 1,5 jaar later ) wel omgeslagen naar straalkanker en volgens mijn smid heeft het er heel lang gezeten, maar is het niet erkend.

De foto's dateren van augustus 2012 ruim anderhalf jaar geleden dus..
Hoeven zien er uit zoals ieder andere hoef hier op stal, geen rotstraal meer, geen stank niks.. Hoefsmid vind ze er ook altijd netjes uit zien.
Nu maak je me wel een beetje nerveus eerlijk gezegd. -O-

Zal morgen eens hoef foto's maken van nu..

Anoniem

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:33

Ik vind het ook op straalkanker lijken. En het is echt een fabel dat dat hard moet woekeren of bloeden. Dat is al achterhaald maar het wordt vaak niet erkend en afgedaan als rotstraal gaat dan misschien een poos goed maar van binnen kan het proces nog gewoon doorgaan...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:35

Wat is een poos? Het is toen in twee maanden genezen en hij heeft al ruim een jaar niks aande hoeven gehad. Altijd nette stralen. Vanaf half oktober 2012 tot nu toe dus niks.. Paard was toen nog geen jaar nu bijna 2.

Twee hoefsmeden en verschillende dierenartsen zeiden ook rotstraal..
Ach de dierenarts komt toch van de week, even naar laten kijken kan geen kwaad denk ik.

Edit:
Had de foto's toen ook naar van nassau gemaild deze dacht ook gewoon rotstraal, weet alleen niet of ik die mails nog heb.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 26-01-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:36

Recente foto's had je gepost?
Vindt die uit 2012 nl zorgwekkend.
Natte stralen met veel te grote diepe groeve en heel benepen.
Totaal niet functioneel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:37

Zinzi_jewel schreef:
Recente foto's had je gepost?
Vindt die uit 2012 nl zorgwekkend.
Natte stralen met veel te grote diepe groeve en heel benepen.
Totaal niet functioneel.

Recente foto's heb ik niet, deze foto's zijn allen van juli/augustus 2012.

Had hem gekocht op 28 juli 2012, week er op hoefsmid kon niet eerder. Rotstraal hippo sol en die zei na een maand kom ik weer. Echter is er toen twee weken daarna een andere hoefsmid geweest die wat heeft bij gesneden en daar kwamen de lugubere foto's, deze stuurde ik door naar de eerste smid deze kon niet dus weer een andere smid deze heb ik nog steeds. Was voorheen werkzaam op de kliniek in Gent, deze kwam om de 2/3 weken weg snijden en ik smeerde dagelijks met hoof solution in oktober was het volledig genezen. Paard stond/staat 24/7 buiten op een verharde paddock en was er destijds slecht aan toe, mager en vol wormen. (Zo gekocht van de fokker). Naarmate de wormen uit het systeem waren en paard meer aarde deed dit ook goed aan de hoeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:41

Balou_k schreef:
Wat is een poos? Het is toen in twee maanden genezen en hij heeft al ruim een jaar niks aande hoeven gehad. Altijd nette stralen. Vanaf half oktober 2012 tot nu toe dus niks.. Paard was toen nog geen jaar nu bijna 2.

Twee hoefsmeden en verschillende dierenartsen zeiden ook rotstraal..
Ach de dierenarts komt toch van de week, even naar laten kijken kan geen kwaad denk ik.

Edit:
Had de foto's toen ook naar van nassau gemaild deze dacht ook gewoon rotstraal, weet alleen niet of ik die mails nog heb.

mijn paard heeft bijna 1,5 jaar gelopen met goede hoeven van buiten en achteraf doorwoekerende ellende van binnen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:48

En dat kan je nergens aan zien? Amai ben in juli nog op de kliniek geweest en daar zeiden ze ook niks over de hoeven (ging voor totaal iets anders)
Ik laat de dierenarts van de week wel kijken maar ga me nu maar niet gelijk zot maken. Paard is destijds genezen verklaard en de hoefsmid komt om de 6 weken wegens een kleine hoehakkige stand en deze vind ze altijd perfect.

Hoe kwam jij er dan uiteindelijk achter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:52

Omdat de hoef letterlijk verging.Het begon met brokkelen en geen ijzer meer vasthouden. de straal rotte in enkele dagen volledig weg en de binnenkant van de hoef van finaal kapot. Nou had mijn paard meer dan alleen de straal hoor! Ze heeft ook ostitis hoefbeen gehad 1,5 jaar terug.

Maar ik ben zoooo voorzichtig geworden met hoeven! No feet no horse. Helaas is mijn merrie 2 weken geleden er aan overleden op 5 jarige leeftijd.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:54

Balou_k het was zeker niet mijn bedoeling je ongerust te maken. Het klinkt alsof het in verband stond met zijn algehele gezondheid.
Mooi dat het goed gaat
yvank,
Wat erg... Daar wordt ik dan weer een beetje onrustig van, daar mijn paard ook straalkanker heeft.
Laatst bijgewerkt door bertine37 op 26-01-14 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:56

Niet mijn merrie is overleden..

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:57

Wat is een ostitis hoefbeen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:58

Ontsteking in het hoefbeen wat het hoefbeen wegvreet. Dus het was echt niet alleen de rottende straal/onderliggende straalkanker (die we overigens pas te laat konden lokaliseren en ook niet behandelbaar was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:02

Laat ik het zo zeggen. Hoefproblemen worden veel te vaak onderschat terwijl het vreselijk ernstige problemen zijn! Veel paarden kunnen gelukkig genezen maar er zijn ook gevallen waarbij dit gewoon door een opeenstapeling van problemen niet meer wil. Maar het 1 staat vaak in contact met het ander.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:05

Wat erg, ben er even stil van..

Dakota zijn algemene conditie was toen erg slecht, ondervoed, groei achterstand, wormen infectie en dus die hoefjes..

Hij heeft geen brokkel hoefjes, nooit scheuren of andere dingen aan de hoeven. Ik maak morgen even een foto en laat als de dierenarts komt van de week (knie blessure) wel even kijken..
Maar als deze niks ziet wilt dat eigenlijk nog niet veel zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:21

Zelfde geld is er ook niets hoor! Maar wij zagen het op röntgenfoto's dan zag je alle onrust zitten. Ik zal morgen wel eens even wat uitgebreider met foto's enzo reageren.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:46

Pfff... Ik wordt hier ook een beetje onrustig van.
1 been wil nl. Niet echt vlot genezen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:49

bertine37 schreef:
Pfff... Ik wordt hier ook een beetje onrustig van.
1 been wil nl. Niet echt vlot genezen.

Voor jou ga ik natuurlijk hard duimen! 12 december is de hoefsmid geweest dus die moet sowieso komen om de achter beentjes weer te corrigeren die zal ik dus ook even attenderen op het geen wat mij hier is gezegd. Ik wil niks aan het lot over laten!

Verder maak ik morgen een foto voor jullie van alle pootjes als jullie dat goed vinden?

En snuffelen aan z'n pootjes, wat erg ik krab ze bijna nooit meer uit omdat je dan toch wondjes kunt maken aan de stralen, maar eigenlijk hou ik het zo ook niet goed in de gaten. Jullie maken me wel wakker zeg!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:19

Wat een verdrietige verhalen allemaal.....
Balou_k, mocht je alsnog besluiten om foto's te laten maken van de hoeven. De paardenarts van kliniek Landhorst kan bij je op stal komen met mobiele apparatuur en heeft een zeer schappelijke prijs. Hij reist door heel Nederland.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:23

Dakota wordt deze zomer sowieso rontogigh gekeurd! Wil weten waar ik uiteindelijk op kruip namelijk!
Maar straal kanker zie je niet op rontgen foto's zag ik op internet staan? In ieder geval komt de hoefsmid van de week en vraag ik hem er eventjes naar maar zijn hoefjes zien er goed uit zo ver ik weet al bijna anderhalf jaar lang. Geen scheuren, geen brokken, terwijl hij bijna continu verhard staat.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:48

Volgens mij gaat het bij jou goed nu Balou. Je moet zijn algemene gezondheid in de gaten houden. Als die terugloopt zal dat zijn zwakke plek zijn
Straalkanker kan je inderdaad niet zien op de rongen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:56

Met een scan wel dan? Want dit doen ze ook op lokatie.