@
fancylover; terugval kan zeker. De pony waar die van mij bij staat heeft het ook regelmatig. heel vervelend, maar het is echt een beetje uitproberen wat kan qua weidegang en voeding en wat niet. Deze pony heeft overigens ook altijd een dikke manenkam + kont. Terwijl je af en toe de ribben kunt tellen
@
Marchador; Pepper kreeg ook bulten op haar hele lichaam. Maar dit was een allergische reactie op de equipalazone volgens de VA. Waren vochtbulten.. ben nu gestopt en het trekt al een beetje weg gelukkig.. maar het kunnen idd ook vetbulten zijn

Rode hoefwand ken ik niet. Tara (de pony van mijn vriendin) heeft wel een erg verbreedde witte lijn.
Ik durfde ook nauwelijks te stoppen met de bute.. zo bang dat ze na 2 dagen weer zo liep te strompelen.. maar ze werd er zo ziek en lusteloos van dat ik wel móest

gaat gelukkig goed maar mocht ze het weer krijgen ga ik wel over op metacam denk ik..
@
elbrich; ik heb ook ex-laminitis. in de kritieke fase elke dag 1 schepje, en nu gebruik ik het preventief om de 3 dagen. tot op heden werkt het goed en heeft ze het nog niet weer gehad. Maar ik weet natuurlijk niet of het door de Ex.l komt, want dit remt alleen de fructaanaanmaak in de darm. En HB kan ook vele andere oorzaken hebben. Maar zolang het goed gaat stop ik er maar niet mee

Het stinkt alleen enorm

Heb het gekregen van de VA. Zij zei dat het nieuw was, en dat ze nog niet wist of het werkte. Ik vond het toch wel de moeite waard om te proberen..
Maar! het is GEEN pijnstiller he! pijnstillers zijn echt alleen via de VA te krijgen, Ex.laminitis is enkel en alleen een preventief middel. Ik zal er toch maar een veearts bij halen hoor.