deze zijn toch echt voor de paarden straks

1 wei is de pit ingegaan en er ligt er nog 1 te drogen ,en deze gaan ook in balen.
ben erg benieuwd naar de paarden die ze eten van het najaar of hun last krijgen van iets.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hellhound28 schreef:Chronische Fase:
- Het paard neemt het gewicht van de voorhand af door de benen naar voren te plaatsen vóór het lichaam en de achterhand wordt wat onder het lichaam gezet en die neemt het gewicht over. Dit wordt herkend als de typsiche, hangende bevangenheidsstand.
- In deze fase kan het hoefbeen kantelen, druk op de zool uitoefenen en daar zelfs door heen prikken.
- Hij ligt veel
Helaas was ik er niet optijd bij. Ik kon enige tijd niet naar mijn lieverd toe wegens medice redenen. De mensen waarbij hij op wei staat zouden hem in de gaten houden. Vooral omdat het gras nu erg hard toeslaat op paarden en pony's vooral bij shetanders. Maar ik hoorde enkel dagen nadat ik voor het eerst weer kwam dat hun paard wegens verwaarlozing gedwongen verkocht is. Dit heb ik nooit geweten... nu zal ik ze nooit weer vertrouwen. . Nou kwam ik 2 week terug voor het eerst sinds een maand weer bij hem. En toen was het al te laat. Gelijk hoefsmid en DA erbij. Gelukkig zijn we er vrij vroeg bij dus hij zal helemaal herstellen. Maar ik baal wel dat ik niet eerder heb kunnen komen. Want dit heb ik mijn lieverd niet toegewenst.
Hellhound28 schreef:Het gaat al iets beter met mijn kleine vriend. Hij is nog wel erg stijf maar dankzij speciale bekapping en de olie hersteld hij vrij snel.
De overbuurman van cupido houd zijn hoeven nu bij en oliët die. De 2 overbuurmeisjes lopen af en toe met hem. En ik heb 2 verzorgers aangenomen voor elke zondag. Helaas kan Cupido voorlopig nog niet verhuizen. Hij zal hier jammer genoeg nog moeten blijven staan. Mijn vader gaat overleggen of wij zelf de weide mogen overnemen of permanent gebruiken. Dat laten wij ook paarden van vrienden er neer zetten en dan kunne hun Cupido ook mooi in de gaten houden. Want de eigenaren van het land zijn blijkbaar niet te vertrouwen.
Ze hebben al die tijd gewoon gelogen over bianca's hoefprobleem! Ze zeiden dat ze niet 'mocht' bekapt worden. Nou blijkt gewoon dat het gewoon te duur vonden. En waarom ze dat niet gezegt hebben? Ik had het heus wel willen betalen. Ik kan best wat missen vooral voor een paard in die toestand.
geerke schreef:ik begrijp helemaal niets van al je posten...om wie gaat het nu?
Om de shet of Bianca met die verwaarloosde hoeven?
We is ernu bevangen?
Of ligt het aan mij dat ik er niets van begrijp?
Citaat:Ze hebben al die tijd gewoon gelogen over bianca's hoefprobleem! Ze zeiden dat ze niet 'mocht' bekapt worden. Nou blijkt gewoon dat het gewoon te duur vonden