Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quibje schreef:hebben jullie misschien een tip voor mij?
mijn fries heeft in zijn achterhoef wat rotstraal gehad, nu is de straal aan de zijkant weg tot op het leven, ben al weken bezig met nt-dry, maar krijg het niet droog/dicht
wat zou ik nog meer kunnen doen?
SpikyBlue schreef:Quibje, nog even goed de straal schoon laten snijden en dan CTC-spray van de dierenarts erop. Ben wel benieuwd hoe het nu met de wanden van je Fries is!
Zammie schreef:Nou, ik zweer bij teer. Hier gaat standaard 2 x per week de teerkwast onder de hoeven door en nergens geen last mer van... Tijden niet geteerd op aanraden hoefsmid, zelfde als wat jij zegt Isegrim en juist toen problemen met de straal.
was daar naar 2 jaar behoorlijk zat van, want maakte iet uit wat ik probeerde het kwam steeds terug en nu sinds vorige winter weer teer en nergens geen last van. Ik blijft dus lekker ouderwets en ongezond teren
Delphi2 schreef:He bekend paardhet is lastig te zien maar lijkt wel of de steunsels over de zool zijn gegroeid, je ziet in ider geval geen verschil in steunsel en zool materiaal, hielen lijken wat ondergeschoven. Maar dat kan ook zo lijken door de vergroeide steunsels.
Zammie schreef:Tja, dat zeg i,k toch gypsy...als je voor het natte seizoen begint met teren geen rotstraal. En als er wel al rotstraal zit behandelen met ctc spray of net wat je wilt..