Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MamboBeach schreef:Hoi, ik heb even een vraagje aan mensen die bekend zijn met hoefbevangenheid.
Zelf heb ik er (gelukkig) geen ervaring mee maar ik ken een aantal paardjes die ieder jaar weer ontzettend hoefbevangen op de wei staan. Door de eigenaar wordt hier niets mee gedaan. Ik heb hier en daar wel eens wat tips en advies gegeven maar daar wordt niets mee gedaan. Deze dieren staan ieder jaar weer hoefbevangen op het land... Communiceren met deze eigenaar is echt geen optie en ga ik dus niet meer doen. Is er iets wat ik eventueel kan doen of moet ik gewoon toe blijven kijken? Al vaak heb ik stukken opgezocht wat hoefbevangenheid inhoudt en ik vind het schandalig dat er niets aan wordt gedaan...
MamboBeach schreef:Dank voor jullie antwoorden. Ik dacht al dat ik weinig kon doen. Paarden hebben weide en water, dat is het punt niet. 1 paard is niet hoefbevangen maar veel te dik, krijgt ook sportbrok maar wordt helemaal niet bereden. Andere kleintjes zijn wel hoefbevangen en kunnen echt bijna geen stap meer zetten. Zo ontzettend sneu! Nee hoor, er is geen kind aanwezig die het denkt te weten. Het is de eigenaar zelf die denkt alles met paarden te kunnen en er werkelijk waar geen enkel verstand van heeft. Ze keken me ook eens heel raar aan dat ik vertelde dat het paard geen sportbrok nodig had. Zij vonden van wel... Nouja, wat kan ik er tegen doen? En weet je, het is heel makkelijk op te lossen op dat land dat die dieren helemaal niet hoefbevangen zijn maar ze nemen niets aan...
janouk schreef:wow wat een verschil; de breakovers werken!!!! zo blij voor jullie. Kan alleen maar beter worden.
Isapaardje schreef:Isabella hoeft niet op die manier op rust, maar gewoon niet te veel met haar doen.
Dus niet geforceerd wandelen, uit zichzelf mocht ze alles doen, alleen had niemand verwacht volgens mij daar in Roosendaal, dat ze al zo snel dit zo gaan doen. Vandaar dat ik toch even in overleg wil wat wijsheid is.