Tempus schreef:Krijgen paarden altijd een dikke harde nek als ze bevangen zijn?
Fijn om weer zoiets goeds te horen yellowfish!

Nikita heeft nooit een dikke nek gehad..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMariekee schreef:Tempus schreef:Krijgen paarden altijd een dikke harde nek als ze bevangen zijn?
Fijn om weer zoiets goeds te horen yellowfish!
Nikita heeft nooit een dikke nek gehad..
Tempus schreef:vroeg me dat af, omdat Rietje geen dikke nek heeft en ook niet gestaan heeft zoals een hoefbevangen paard vaak staat ( zo met voorbenen naar voor)
ze heeft enkel hard kreupel gelopen voor een paar dagen.
Yellowfish schreef:Perdy heeft ook nooit als een echt bevangen paard gestaan, ze liep enkel flink 'op eieren'had trouwens wel een verharde manenkam toen
mysa schreef:Ben aan het nadenken: kort gras bevat vaak meer fructaan dan lang gras. Zeg: anderhalf keer zoveel? Lang gras 10 % kort gras 25%? (ja, ik weet dat er ooit ergens ter wereld zelfs 70 of 80 % is gemeten, maar dat is wel heel erg extreem.
Stel: paard staat een uur in lang gras, eet daarvan in dat uur 2 kilo. Krijgt dan dus 200 gram suiker binnen.
Paard staat een uur in gemillimeterd gras, ik heb eens staan kijken, naar mijn idee eten ze in dat uur nog geen kwart van wat ze in de lange wei eten. Maar goed: een kwart, is dus 500 gram gras, met een fructaan gehalte van 25%, dat is 125 gram suiker.
Is dit bij benadering een juiste redenering, denken jullie?
Citaat:Ik denk dat het per paard zo verschillend is, dat de berekening niet ter zake doet