Met Ruperta gaat het aardig goed, mede dankzij het speciaal beslag.
Ik heb het stoppen met de Bute best lang uitgesteld uit angst voor slecht nieuws. Ze staat sinds een week zonder Bute en dat ging eigenlijk aardig goed. Ze staat op strikt dieet (ik ren 6 keer per dag heen en weer met kleine beetjes geweekt hooi, stro en graszaadhooi.
Ik ben 2 keer met de trailer naar het strand geweest deze week en heb een kwartiertje door het water gelopen. Hier knapt ze vooral mentaal erg van op. De dag(en) er na werd ze ook niet slechter.
Helaas staat ze toch weer met wat warmere hoeven en meer pols sinds gisteren en loopt ze ook weer wat voorzichtig tot zelfs licht onregelmatig.
Wat is jullie ervaring wat betreft een terugslag? Ze is nu dus niet echt kreupel, maar het ging al zo lang goed.
Qua eten is er weinig veranderd, geen ander hooi oid. Beweging is dus iets omhoog gegaan, zodat ze nog meer afvalt. Ik ben gewoon heel benieuwd of het "normaal" is dat het sommige dagen weer wat minder gaat, want ik ben mijzelf al weer heel bang aan het maken.
Edit: even wat foto's bijgevoegd.
Op deze foto is Rupa te zien in maart, mei en de onderste 2 eind juni:

Deze foto is van deze week, met een foto van juni eronder:

De lange teen lijkt ook uit haar hoef te groeien:

Wat betreft haar lijf/gewicht gaan we de goede kant op. Haar vetbulten lijken ook al steeds meer op drilpudding.
Ik wil gewoon dat het enge pulseren weer weg gaat, want dat maakt mij nu nog heel zenuwachtig.
Rupa staat nu trouwens op vaak kleine beetjes ruwvoer. 2 keer een handje vitalbix met vitamine B6 en glutamine, kurkuma met kokosolie, bach bloesem en 1x p. dag gluco balance.