Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stvieee schreef:Shinedown schreef:Bij mijn paard zijn de scheuren eindelijk uit de hoef! De smid stond er van te kijken dat haar hoeven nog zo mooi waren door het droge weer, dreft erop smeren helpt dus echt. Heb het nog even gevraagd over de hoefschoenen, hij vond het wel een goed idee voor op straat en de steentjes. Als iemand een goede hoefschoenenpasser weet rond Midden Limburg, that would be great haha.
Als jij een goede hebt gevonden, zou je die mij ook ef door kunnen pb'en? Zit ook rond Noord/Midden Limburg
rover_ schreef:Hoefschoenen is geen optie. Paarden hoeven maar klein stukje over de weg en is lastig te realiseren omdat ik ze niet zelf uiten zet.
Bedankt Zinzi_jewel. Bedoel je met rap 'binnen een paar weken'? Op zachte bodem loopt hij gelukkig wel goed.
Kreeg wel de opmerking dat platte voeten en lage verzenen lastig zonder ijzers kunnen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Sharon_2105 schreef:samoth schreef:ijzers zit er geen opzet aan, te krap beslagen en is niet mooi passend gemaakt op hoef. Nagels steken uit de wand en ik vind vooral geen goede bekapping.
Wat is een opzet? Ik komt de volgende keer in ieder geval een andere hoefsmid...
rover_ schreef:Heb even gekeken Singasong. De straal steekt wat uit ten opzichte van de zool. De hoefsmid heeft alleen van de toon wat afgehaald, omdat hij door de ijzers plat stond. Ondergeschoven verzenen zijn het net niet had de smid het over, neigt er denk ik wel naar.