Dat je niemand over koeien hoort, is misschien omdat dit een discussie is die over paarden gaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EdithHartog schreef:Hoi Chevax,
Ik heb het meer over mensen (ik ken ze) die hun paard laten beslaan omdat dat zaken voor hen zelf gemakkelijker maakt, diezelfde mensen sluiten vervolgens hun paard 24 uur per dag op in een hok van 3 bij 3 en klagen over rotstraal en hoefijzers die losgeschraapt worden en onhandelbare paarden.
Groeten,
Edith
Kymalin schreef:EdithHartog schreef:Hoi Chevax,
Ik heb het meer over mensen (ik ken ze) die hun paard laten beslaan omdat dat zaken voor hen zelf gemakkelijker maakt, diezelfde mensen sluiten vervolgens hun paard 24 uur per dag op in een hok van 3 bij 3 en klagen over rotstraal en hoefijzers die losgeschraapt worden en onhandelbare paarden.
Groeten,
Edith
Hier wordt ik zo langzamerhand ook een beetje moe van; Blijkbaar houden alle mensen die hun paarden laten beslaan hun paarden 24/7 op stal, en douwen er 6 kilo krachtvoer in weinig hooi en komen die vervolgens 2 x per week een half uurtje rijden. Beste Edith, je hebt het hier over excessen, ik ben het met een aantal mensen eens hier die zeggen dat ze het gevoel hadden dat er op een open manier gediscussieerd werd, maar door dit soort opmerkingen zet je mensen in mijn ogen weer tegen elkaar op. Mijn paarden staan ook op ijzers, maar gaan alle dagen van 's morgens vroeg totdat het donker wordt naar buiten. Ze staan altijd met soortgenoten en krijgen voldoende ruwvoer. Ze zijn welgeteld deze winter 2x binnen gebleven en dat was toen het zo stormde.
Ik probeer ook open minded te blijven alhoewel ik me oprecht zorgen maak over het feit dat sommige mensen na 1 dagje cursus zelf aan de slag gaan maar ik ben er ondertussen ook achter dat niet iedereen die NB toepast zelf maar wat aanklooit en wel degelijk advies en controle laat uitvoeren door iemand die er voor heeft geleerd.