Maikeltje, anders vind ik het toch wel leuk om eens langs te komen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
willeke_nijs schreef:Gisteren is mijn dierenarts bij mijn paardje casandra geweest. Hij heeft haar onderzocht omdat ze onregelmatig liep en soms dagen heeft dat ze echt kreupel loopt... Hij zei dat ze hoogstwaarschijnlijk spat heeft in het linkerachterbeen. Foto's zullen uitsluitsel moeten geven. Stel nu dat dat de diagnose is? Ik zie speciaal spatbeslag niet echt zitten eerlijk gezegd. Ik zou graag willen proberen met natuurlijk bekappen. Mijn paardje is altijd al bekapt geweest en vorige week maandag voor de eerste keer door Raf Antheunis (strasser-methode). Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met natuurlijk bekappen en spat?
maikeltje schreef:Alani, was jij nou ook bij Laarakker geweest voor dat scheve bekken van je paard?
Jennyxx schreef:maikeltje schreef:Alani, was jij nou ook bij Laarakker geweest voor dat scheve bekken van je paard?
Hoi Maikeltje, ik ben wel met Twister bij Laarakker geweest ivm zijn scheve bekken. Hij is hiervoor 2x door Charlotte behandeld. Volgens haar heeft ze de eerste keer het bekken recht gezet, maar is hij later 'terug geschoten' omdat de bespiering nog onvoldoende was om het bekken te ondersteunen. Daarom heeft ze hem een 2e keer rechtgezet. Ondanks dat hij kreupel liep, moest ik met hem aan de slag.
Later is er een goede osteopate langsgeweest en zij zei dat het bekken recht is blijven staan. Sommigen zeggen echter dat je een bekken helemaal niet recht kan zetten. Hoe dan ook, Twister bleef kreupel. Charlotte heeft hem helemaal onderzocht en geen andere pijnpunten gevonden. Die was er achteraf dus wel... namelijk zijn spat. Ik heb een beetje het gevoel dat ze dat 'gemist' heeft.. Ik ben toen naar een reguliere kliniek gegaan.
Heeft Laarakker bij jouw paard niet geprobeerd het bekken recht te zetten?
@Zamero: Hopelijk geneest de wond van de spijker zonder ontstekingen... Succes!
Zamero schreef:Jennyxx Ik vind hem zeker veel beter lopen ten opzichte van het vorige filmpje hoor
Alani schreef:Waarom wil je geen spatbeslag? Het belangrijkste voor een spatpaard is dat hij binnendoor gezet wordt. Als er genoeg hoef is of zijn hoef zijn sterk genoeg dan hoeft dit lang niet altijd middels beslag, maar kan die ook gewoon zo worden bekapt.
De Strassermethode zegt me niet zoveel, maar ik zou er persoonlijk niet mee gaan experimenteren terwijl er traditionele manieren wetenschappelijk onderzocht zijn en minstens zo belangrijk goede resultaten mee worden behaald.
Ook lees ik dat je aan het begin staat van het gebruik van deze methode. Gezien de aandoening die je paard heeft, zou ik er niet verder meegaan of diegene moet echt met wetenschappelijke bewijzen kunnen komen dat het wel degelijk werkt.
Wat is de leeftijd van je paard en wanneer zullen er foto's worden gemaakt? Heb je je paard al lang?
Loopt ze al een langere tijd onregelmatig?
Alani schreef:@Jenny
Tis jammer dat de kwaliteit van het flimpje wat slecht is en daardoor lastiger te beoordelen. Twis loopt wel beter dan de vorige keer dat we konden zien, maar hij heeft linksachter minder buiging in zijn gewricht, ook zet hij dat been minder onder massa. Zijn achterbeen wordt hierdoor wat traag wat een bewegingskreupelheid weergeeft. Maar dat heeft Sel ook wel eens als ze gewoon lekker los in de wei loopt. Geen zorgen maken dus!
Hoe loopt hij onder zadel?