Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crazyshar schreef:Hier donderdag de keuze gemaakt om mijn beer in te laten slapen.
Volgende week donderdag komt de da.
Ondertussen lekker kroelen buut verhogen extra foto's maken en proberen hem nog even paard te laten zijn.
Ik heb onwijs respect voor degene die door gaan en voor de paarden die zich ook groot kunnen houden en zich er doorheen kunnen slaan.
Helaas is ons dat niet gegund. En zie ik mijn paard alleen maar achteruit gaan. Zowel fysiek als mentaal.
Bedankt voor de adviezen hier zowel toen ik er om vroeg als alle jaren die ik stil mee heb gelezen.
Lotus83 schreef:crazyshar schreef:Hier donderdag de keuze gemaakt om mijn beer in te laten slapen.
Ondertussen lekker kroelen buut verhogen extra foto's maken en proberen hem nog even paard te laten zijn.
Ik heb onwijs respect voor degene die door gaan en voor de paarden die zich ook groot kunnen houden en zich er doorheen kunnen slaan.
Helaas is ons dat niet gegund. En zie ik mijn paard alleen maar achteruit gaan. Zowel fysiek als mentaal.
Bedankt voor de adviezen hier zowel toen ik er om vroeg als alle jaren die ik stil mee heb gelezen.
Heel veel sterkte.![]()
Zelf sta ik momenteel ook voor de keuze stoppen of doorgaan.
En ik denk dat ik het diep van binnen wel weet maar het is ontzettend moeilijk.
Ipsilonka schreef:Ik kom er niet uit. Hooi zou volgens pavo quick scan prima moeten zijn, ze krijgen gewoon leidingwater te drinken. Maar ze knappen niet op en ze zijn allebei 10 & 12 jaar oud nooit eerder bevangen geweest.
Texas8 schreef:Graszaadhooi is dus altijd geschrikt eigenlijk als ik het zo lees?
crazyshar schreef:Hier donderdag de keuze gemaakt om mijn beer in te laten slapen.
lauret schreef:Hieronder nog een filmpje hoe ze op dit moment loopt, de opstartproblemen zijn duidelijk...
https://youtu.be/8KxEH5ytSkk
Francis schreef:lauret schreef:Hieronder nog een filmpje hoe ze op dit moment loopt, de opstartproblemen zijn duidelijk...
https://youtu.be/8KxEH5ytSkk
Ik vind het niet heel slecht hoor... Misschien niet helemaal zoals je gewend ben (ik zie bij opstart eigenlijk vooral een paardje wat op het gras wil blijven) maar als ze het grootste deel van de tijd zo loopt dan ben je al een eind op weg qua herstel. Wel belangrijk dat ze dus geen gras/suikerrijk voer krijgt en dat hoefjes heel regelmatig bekapt blijven worden. Bij de mijne bleek dat laatste van levensbelang, elke 6 weken is voor een paard met schade door HB echt te weinig, elke 4 weken komt eerst en liefst nog iets vaker. Ik vijl nu dus tussendoor zelf voorzichtig bij (en ga een curus volgen) en sinds het weekend dat ik haar zou laten gaan is ze eerst om de 3 weken en nu elke 4 weken gedaan.
Lotus83 schreef:Morgen laat ik rondom foto's maken. Ik had bedacht dat ik haar ter plekke zou laten inslapen maar iedereen om mij heen zegt dat niet te doen. (Om in elk geval normaal en fatsoenlijk afscheid te kunnen nemen)
De vorige keer ging zij direct op boxrust, (daar word ze gelukkig niet anders van en de stal is buiten bij de anderen)
Dat heb heb nu niet gedaan maar afhankelijk van de foto's ga ik dat misschien toch nog doen en in de tussentijd contact opnemen met van Nassau..