Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:09

Ik vind toch eigenlijk wel dat er een da bij moet vandaag, gister hebben ze je ook al op geschoven.
En ik vind een paardje dat met zoveel pijn staat toch ook evengoed wel een spoedje.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 18:15

Ik ga daar verder geen discussie over beginnen. Het is niet direct levens bedreigend, dus spoed gaat voor. Ze zijn er altijd voor me en ik ben ze erg dankbaar voor wat ze tot nu toe gedaan hebben.
Het been is verder wel rusitg, minder warm dan gisteren. Hij heeft vanmiddag een dubbele dosis Quadrisol gehad, dus dat zal het wel helpen.
De dikke plek op de bil is veel minder dan gisteren. Zijn been zat vandaag aardig onder de kledder, dus er is best nog wat uit gekomen vannacht.
Zo is het nu:
Afbeelding

En even met aanduiding van de plaatsen:
Afbeelding
Rode cirkel= dat was de dikke plek, de bult. nu is die veel zachter
groen= hier is het gister open gegaan
blauw= hier hebben we het de eerste keer open gemaakt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:43

mijn hemel wat moet dat mannetje een pijn hebben zeg.
Wat een enorm oppervlak voor een ontsteking :(:)
Dan vind ik het niet raar dat hij er iet op wil staan hoor.

Laten we hopen dat de DA vandaag nog een gaatje weet te vinden voor deze kleine.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:48

Weet ook niet of de DA veel kan nu. De zooi moet eruit. Met AB stopt dat proces misschien wel weer?
Tis wel een plek hoor! Jeetje. Kan me zo voorstellen dat je het zo ellendig voor hem vindt.
Vraag me echt af wat die ontsteking veroorzaakt heeft, maar goed, jij vraagt je dat uiteraard nog veel meer af.
Arme kleine vent.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 18:52

Die rode cirkel is wel veel zachter dan gister ochtend. Het lijkt dat als ik van daar af naar het gat masseer, er wel wat mee komt. Wat me wel opvalt, is dat als ik zijn been rondraai (dus vanuit de heup), hij minder moeite heeft dan eerst. Het is nu meer het belasten dat hem pijn doet.

edit: AB hebben we het wel over gehad, maar hij krijgt ook Quadrisol nu. Ik ben bang dat als ik hem nu weer volstopt met AB, dat het het proces tegenhoudt. Hij heeft al zoveel AB gehad de laatste weken, dat abces moet zelf ook wat doen en ik wil niet dat zijn hele weersand naar de knoppen gaat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:54

sja.....mijn gedachte is da weer......

met massage kan hij zijn spieren ontspannen, met belasten moet hij ze gebruiken/aanspannen.

wel goed dat je er zo meer troep uit kan krijgen.
Maar je moet niet te snel willen hoor, dan ga je sneller dan zijn lijf doet en gaat het gat misschien weer dicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:56

Mijn hemel wat een lange weg heeft de ontstekiong gezocht om naar buiten te komen. Lijkt me wel lastig behandelen, als het nog steeds van rode cirkel naar de uitlaatplek moet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:59

jesito schreef:
Ik vind toch eigenlijk wel dat er een da bij moet vandaag, gister hebben ze je ook al op geschoven.
En ik vind een paardje dat met zoveel pijn staat toch ook evengoed wel een spoedje.

Want?
Het beste als het zelf een weg zoekt naar buiten, precies daar waar het er uit moet.

Wat een plek TS!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 19:04

Ja daarom zal het zo lang al aan de gang zijn denk ik. Het bevestigd wel wat ik en de artsen dachten: dat het abces onder de bilspier zat. Omdat het daar niet doorheen kan, moest het een andere weg zoeken. Dat kan best lang duren.
Dit maakt het wel moeilijker. Als die weg echt zo lang is, dan kom je er onmogelijk bij. Het is te riskant om er een slangetje in te proppen. Je weet niet of je onderweg wat stuk maakt.
Ik houd hetzelfde aan als vorige keer. Spoelen, leeg masseren en zelf laten bewegen. Als hij ligt, komt er ook wat uit, dus dat helpt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:05

MamboBeach schreef:
jesito schreef:

Want?
Het beste als het zelf een weg zoekt naar buiten, precies daar waar het er uit moet.

Wat een plek TS!

Omdat ze al vrij lang wachten tot het doorbreekt en nu het uitgebroken is, is er naar wijzen al reden om door het plafond te vliegen? Het diertje er amper op wilt staan, omdat het belasten pijn lijkt te doen?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 19:06

Overigens heb ik het been geschoren rondom het gat (Rebel is al helemaal scheermachine mak), dat vertekend wel wat hoor. Het gaatje is ongeveer 5 mm groot.
De dikke plek was zo groot als een hand. Het is nu ook minder warm dan eerst.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:07

Spoelen inderdaad en wat leeg masseren maar ik zou er zeker niet te veel aan gaan pulken, aan de plek zelf, laat het er maar vanzelf uit komen. :j Misschien lees ik erover heen maar heeft hij ook koorts?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:07

Toch ontwikkeling! Mooi!

Is het gat groot genoeg denk je? Anders toch idd even groter laten maken door de DA.

Misschien een dom idee, maar zou het niet kunnen met een naald vloeistof in de abces te krijgen die er dan via de onderkant uit komt? (om te spoelen)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:08

Melanie5 schreef:
Overigens heb ik het been geschoren rondom het gat (Rebel is al helemaal scheermachine mak), dat vertekend wel wat hoor. Het gaatje is ongeveer 5 mm groot.

ja, dat vind ik echt wel een goed teken.
Het heeft nog een hele weg te gaan en het zal ook nog een poosje gaan duren allemaal.
Maar dat de dikke plek minder warm is betekend wel dat de onsteking aan het afnemen is toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:08

Ik hoop dat hij het eerdaags weer makkelijker gaat belasten. Ik hoop dat hij niet zijn hele houding er al op heeft aangepast, want dan kan je straks weer problemen krijgen op dat front.

Houd het gat iig open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:09

Wendy_Komen schreef:
Toch ontwikkeling! Mooi!

Is het gat groot genoeg denk je? Anders toch idd even groter laten maken door de DA.

Misschien een dom idee, maar zou het niet kunnen met een naald vloeistof in de abces te krijgen die er dan via de onderkant uit komt? (om te spoelen)

Je ziet idd wel eens bij grote abcessen, dat aan beide kanten een ga wordt gemaakt, omdat dat makkelijker is bij spoelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:11

Mindim schreef:
MamboBeach schreef:

Want?

Wat een plek TS!

Omdat ze al vrij lang wachten tot het doorbreekt en nu het uitgebroken is, is er naar wijzen al reden om door het plafond te vliegen? Het diertje er amper op wilt staan, omdat het belasten pijn lijkt te doen?

Wat moet de DA doen dan? Als je het al open wil maken moet het wel rijp zijn en wat moet er aan de plek gedaan worden waar het al open is?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:14

Melanie5 schreef:

Is het al wat minder? De ergste druk moet er nu namelijk af zijn maar de plek zelf is natuurlijk nog wel heel gevoelig. Gewoon open proberen te houden door het te spoelen met water. Gaat het dicht dan is dat een natuurlijk proces en zal het wellicht op een andere plek open breken, op een zwak punt, waar het er uit moet. Geef je mannetje maar een dikke knuffel van mij! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:14

Misschien het gat groter maken, misschien een tweede gat aanleggen vanwege de extreem lange baan van het abces, om beter te kunnen spoelen? Misschien spoelen met antibiotica? Ik noem maar wat. Het gat dicht laten slibben is iig niet verstandig :n

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 19:20

Ik wil er idd niet teveel aan rommelen. Nog een plek openmaken is denk ik niet zo handig, omdat je dan de druk verdeeld over 2 plekken, waardoor er minder uit komt. Dan kan het gat sneller dichtgaan. Beetje druk is goed, dan blijft het lopen.
Hij heeft een normale temperatuur (37,9) en zijn bil is minder warm. Klinkt positief.
Met een naald in het gat porren is niet goed, de kans dat je iets stuk maakt is erg groot. Gevaar is dat prut dan door dat gaatje in het been loopt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:22

TS, niet doen hoor, zelf prutsen! Ik vind dat je het heel goed doet en je ziet het, zijn bil is minder warm en een normale temperatuur! Zekers niet met een naald porren... :n

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:35

Hopelijk blijft het gat lekker open (en doordat jij spoelt en masseert blijft het week) dan kan de troep er uit!
Goh, die kleine boft echt met je!
Ga je er 1 of meerdere keren per dag heen?

Dat het zeer doet als je eraan zit vind ik logisch.
Hoop dat Rebel wanneer ie zelf rondloopt wat minder pijn heeft doordat er nu minder druk op staat.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 20:09

Veearts heeft net gebeld, ze is even bij hem langs gegaan voor ze naar huis ging. Temperatuur is idd normaal, hij heeft meflosyl gehad tegen de pijn.
Ze wil nu niet eraan prutsen, het heeft tijd nodig om leeg te gaan.

IMJ: ik ga 2 keer per dag

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:13

Wat fijn dat ze langs is gegaan!
Meflosyl is weer een ander soort pijnstiller dan Quadrisol?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 20:16

Quadrisol is oraal, Meflosyl is intraveneus. Dat werkt 24 uur, de Quadrisol 12 uur.