Succes vandaag AL!
Yade wordt morgen weer gescant
officieel moest ze na 6 weken, dat is pas aanstaande zaterdag, maar volgende week gaat ze verhuizen en wil ik haar graag in alle rust laten wennen daar en ik wil graag weten of ik de "overtocht" gewoon stappend mag doen (is ongeveer 25 min stappen). Daarna ga ik ook nog een weekje weg, dus dan maar deze week.. ben heel benieuwd, ik hoop zo dat de boxrust niet voor niks is (geweest, ze zal wel op boxrust moeten blijven). Ik ben nu sinds begin maart bezig Djoeka. Ik vermoed achteraf dat het er misschien wel 1 of 2 maanden langer heeft gezeten, ik weet dat ze 1 keer in februari tijdens een les op een kleine volte rechtsom heel licht onregelmatig was. Mijn instructrice en ik dachten dat het door een plekje van de singel kwam (zat ook rechts, was ook heel logisch geweest). Aan de longe onbelast was ze namelijk wel helemaal zuiver. In december en januari heeft ze vanwege het weer stil gestaan en in februari heb ik maar heel weinig gereden vanwege het geklooi met de singel. In de maanden dat ze zo vroor heeft ze wel buiten gestaan op bevroren ondergrond.. In Bodegraven vertelde Sander dat ze in de winter altijd veel paarden met deze blessure krijgen door verzwikken op bevroren ondergrond. Yade is ook nog een keer in de sloot gevallen en er zelf weer uitgeklommen, kortom ik weet het eigenlijk niet wanneer het gebeurd is..
In februari heb ik haar wel gelongeerd, maar op zachte ondergrond is ze gewoon 100% rad. Toen ik het begin maart niet vertrouwde dat ze haar binnenschouder zo naar binnen drukte ben ik haar op harde ondergrond gaan longeren om te kijken, en toen bleek ze wel degelijk onregelmatig rechtsom..
Eerst nog een diagnose HKO gekregen, maar uiteindelijk toch niet omdat haar straalbeentjes te goed waren. Pas in mei kreeg ik in Bodegraven een echte diagnose, daar bleek op de echo dat het bandje flink beschadigd was maar dat het ook al goed aan het herstellen was. In juni mocht ze het land op, in juli is ze er toch weer vanaf gehaald omdat haar tussenpees was gaan irriteren als gevolg van de blessure en sindsdien staat ze op boxrust. Verwachting is nu dat we nog wel tot december/januari bezig zijn, in totaal toch zeker wel een jaar (als alles vanaf nu goed gaat!).
...
.. Ik voelde er niet veel voor om nog een keer ´s avonds op de fiets te stappen. Vandaag maar extra lang met haar grazen en lekker poetsen. Al met al ben ik zo ongelooflijk trots op haar; ze doet het zo braaf!

Speciaal voor jou de foto nog een keer.
en zie Aukelizzy hier, die na een eeuwigheid revalideren eindelijk goed gaat (klopt heel hard af natuurlijk!) dus er is altijd goede hoop, zo lang je je verstand blijft gebruiken! 
Valt dat ook in dit topic?
) en echte paardenmensen. Volgens mij zijn er na jou niet zo heel veel meer weggegaan, maar het stond al niet echt bepaald vol meer op dat moment.. Ik durf niet nog een winter de merriebak in, Yade is heel onderdanig en altijd de pisang als er gejaagd wordt, er staan natuurlijk een stel behoorlijk dominante merries tussen en dat past gewoon niet bij mijn paardje. Op het land ging het prima met een groep lieve paarden. Had in de winter iedere maand de veearts er bij (2x verdenking griffelbeenbreuk door trap, in de sloot "gevallen", deze blessure mogelijk.. plus een paar kapotte dekens en altijd wondjes/littekens). Ik had mezelf voorgenomen om met dit paard niet meer zo mutserig te zijn, maar kan het niet volhouden