Succes vandaag AL!
Yade wordt morgen weer gescant

Ik ben nu sinds begin maart bezig Djoeka. Ik vermoed achteraf dat het er misschien wel 1 of 2 maanden langer heeft gezeten, ik weet dat ze 1 keer in februari tijdens een les op een kleine volte rechtsom heel licht onregelmatig was. Mijn instructrice en ik dachten dat het door een plekje van de singel kwam (zat ook rechts, was ook heel logisch geweest). Aan de longe onbelast was ze namelijk wel helemaal zuiver. In december en januari heeft ze vanwege het weer stil gestaan en in februari heb ik maar heel weinig gereden vanwege het geklooi met de singel. In de maanden dat ze zo vroor heeft ze wel buiten gestaan op bevroren ondergrond.. In Bodegraven vertelde Sander dat ze in de winter altijd veel paarden met deze blessure krijgen door verzwikken op bevroren ondergrond. Yade is ook nog een keer in de sloot gevallen en er zelf weer uitgeklommen, kortom ik weet het eigenlijk niet wanneer het gebeurd is..
In februari heb ik haar wel gelongeerd, maar op zachte ondergrond is ze gewoon 100% rad. Toen ik het begin maart niet vertrouwde dat ze haar binnenschouder zo naar binnen drukte ben ik haar op harde ondergrond gaan longeren om te kijken, en toen bleek ze wel degelijk onregelmatig rechtsom..
Eerst nog een diagnose HKO gekregen, maar uiteindelijk toch niet omdat haar straalbeentjes te goed waren. Pas in mei kreeg ik in Bodegraven een echte diagnose, daar bleek op de echo dat het bandje flink beschadigd was maar dat het ook al goed aan het herstellen was. In juni mocht ze het land op, in juli is ze er toch weer vanaf gehaald omdat haar tussenpees was gaan irriteren als gevolg van de blessure en sindsdien staat ze op boxrust. Verwachting is nu dat we nog wel tot december/januari bezig zijn, in totaal toch zeker wel een jaar (als alles vanaf nu goed gaat!).