Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
darwin schreef:Een paard wordt vaak vernageld doordat de gaten van de ijzers niet in de witte lijn uitkomen , maar daarbinnen, dit gebeurt dus al op het aambeeld waar het ijzer gesmeed wordt.
Idd heb je dit probleem bij "plak" ijzers niet.
FaberSmid schreef:Jouw mening zal wel op jouw slechte ervaring gebaseerd zijn? Dacht ergens gelezen te hebben, dat je terug was gekomen van natuurlijk bekappen of een drastische manier van natuurlijk bekappen? Zou dan de oplossing zijn dat de natuurlijk bekappers bekappen en daarna de hoefsmeden beslaan? Er zit toch verschil tussen alleen bekappen en bekappen voor het beslaan?
scoxxx schreef:Liefhebber van kunststof-beslag... yep... mijn paarden doen het er beduidend beter op en ook de paarden die ik op kunststof zet doen het beduidend beter op kunststof-beslag dan op RIM-beslag.
Suzan1 schreef:Citaat:Als dit enkel het werk is van een hoefsmid, zonder begeleiding van een DA.... vind ik dit zeer kwalijk, immers de boel is volledig opengelegd tot het leven.
mogelijk wel de oplossing voor het definitief verwijderen van WLD, zo komt er wel zuurstof bij.
Als verder dit dier er op kan lopen, mag dit toch geen probleem zijn?
Annetje schreef:Hey allemaal, ik had een vraagje!
Ik heb mijn paard zijn hoeven eindelijk zover dat ze eruit zien als uit het boekje. De hoeven zijn mooi rond (misschien net iets té) en de hielen mooi laag, de hoefwand afgerond enz.. enz..
Net heb ik een half uur over de weg gereden en voorheen sleet dan zijn toon af. Nu zagen de hoeven er nog helemaal gaaf uit.
Aan de onderkant zag je dat de steunsels weggesleten waren. Hoe kan dit? Ik heb alleen over asfalt gereden en ik neem aan dat de hoeven dan niet zover veren dat de steunsels de weg raken.
Hilli schreef:Waar staat RIM eigenlijk voor?