ikkebenmar schreef:Hoe doen jullie het eigenlijk met het groeien van de hoef? Wanneer meet je de maat van de hoef, voor of na het bekappen?
En de hoef blijft natuurlijk groeien, dus de ene keer zal hij beter passen als de andere keer.
(Nu heb ik wel de mogelijkheid om hem zelf bij te vijlen, maar dan haal ik er nooit zoveel af als met een bekapbeurt door de hoefsmid)
Ik heb voor mijn merrie meerdere hoefschoenen
.
Na net bekappen en in de zomer past ze in een maat kleinere gloves dan in een natte periode en vlak voor de volgende bekapbeurt.
Ik vang dat op door wel of juist geen Powerstraps te gebruiken en in het ergste geval gaan de grotere voorschoenen om de achterhoeven en heb ik voor de voorschoenen nog een maatje groter liggen.
De hoeven kort rijden op de weg is geen optie voor ons in verband met gevoelige zolen.
ikkebenmar schreef:En heeft iemand ervaring met hoefschoenen en een paard met (hele) dikke sokken?
Sinds de winter, nu mijn ijslander ook mooie sokken heeft passen de gaiters van de gloves beter.
Mocht jouw paard hele dikke sokken hebben, dan kun je eventueel gaiter- extenders gebruiken, waarmee je het klittenbandstruk van de gaiters kunt verlengen. (ik heb ze, maar blijken niet nodig
)