nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:15

jeetje, wat een pech joh, dat er zoveel rotzooi in de ondergrond zit! ;(

Hoefschoenen lijken me een goed idee , in elk geval voor de periode dat er nog geen schoon zand in de bak ligt.

Welke maat hoefschoenen je moet hebben hangt erg af van het merk en type schoenen.
Je moet voor alle schoenen de breedte en lengte van de hoeven opmeten. Ze moeten namelijk goed passen, anders ben je ze zo kwijt, of gaan ze schuren.

rakni

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:15

vappie/melo: dat kan een goed plan zijn,

wat betreft maten: lees dit hele topic bv eens door. Of zoek even op internet naar easycare.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:49

ik werd door Lalidan gewezen op dit topic, ben benieuwd naar ervaringen met hoefschoenen, dus ga dit topic eens rustig lezen en verder meelezen, als jullie dat goied vinden?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:13

Succes met de vorige 33 pagina's lezen! :D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:24

Wat een gedoe zeg..Rechtsvoor zit de schoen prima, maar linksvoor dus niet. Ik krijg de achterkant van haar hoef er niet goed in, en daardoor zit de klitteband sluiting van de gaithers aan de voorkant van haar voet schuin ipv recht naar voren. Toen ik ermee ging rijden, kreeg ze voorin de schoen, bij de teen, ruimte. Hij ging een beetje ploppen. En die voet is haar HKO voetje, dus ik wil wel echt dat de schoen goed past. Ben vandaag maar even helemaal zonder schoenen op pad geweest, en veel bermen gepakt.

Beetje frustrerend, want rechts zit de schoen super. Moet ik nu voor links een maat groter bestellen? Ik vind het lastig om goed te beoordelen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:06

welke maat heb je, reiziger? En meet evt de hoeven nog eens op.

Voor mijn ijs is de linkervoorschoen nu officieel te groot. het klinkt ook anders. Ik zoek een maat 0,5.
Skessa ik heb nog steeds interesse in de jouwen maar nog geen budget.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:29

ze zijn er nog hoor ;)
Voor mijn paardje is 0,5 echt te groot, zelfs met power straps, terwijl haar broer ze niet eens aankrijgt. :o

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:17

Zo heb even het topic grotendeels doorgespit. En ben inmiddels erg enthousiast geworden over de gloves.
Mijn zusje haar merrie heeft extreem korte hoeven. Ze zullen van kroonrand tot vloer zo'n 5 a 6 cm lang zijn. Helaas moeten we toch soms kleine stukjes over het asfalt, en dat is niet bevordelijk voor haar hoeven. Ik ben zelf niet zo'n fan van ijzers en ook qua kosten is het niet aantrekkelijk.
Ik heb totaal geen ervaring met hoefschoenen maar de gloves leken mij wel wat.
Wat zeggen jullie ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:18

Hoeven opmeten en dan kijken welke schoenen bij de hoeven passen.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:43

rakni mijn paard heeft maat 2,5. Ik heb de hoeven goed opgemeten, en haar voeten ook nog op een stukje karton gezet en getekend.
Bij haar linker voet zakken de hoefballen er niet goed in, terwijl hij bij haar teen "plopt". Net of de vorm van de schoen niet goed is. Nu moet ik wel zeggen dat dat voetje iets steiler is. Minimaal maar toch, misschien is het net dat verschil.

Ik kan wel een maat 3 erbij bestellen, maar ik twijfel een beetje of ik dat zal doen, of dat ik alles op marktplaats zet..Ik rijd nu één keer per week met haar buiten. Ik ben de laatste 2 keer zonder schoenen gegaan, omdat niet goed passende schoenen me voor haar niet goed lijkt..Ze moet wel goed kunnen neerzetten en afwikkelen, zeker met haar HKO. Na de laatste keer blootsvoets buiten had ze een paar kleine scheurtjes in haar voet onderaan, maar dat komt ook omdat er nog gaten onderin zitten van toen ze op ijzers stond.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:10

reiziger, dat klinkt alsof de hoef breder is dan de schoen, anders zou hij er toch in moeten willen.
Misschien toch een andere schoen zoeken die geschikt is voor rondere hoeven?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:31

De rechterschoen zit wel perfect. Als ik andere schoenen neem voor rondere hoeven,voor haar linkervoet dus, krijg ik dan geen problemen rechtsvoor, dat die weer niet past?
De linker voet is een halve cm minder lang dan de rechter, komt misschien omdat hij iets steiler is, wel even breed. Ik heb zelf het idee dat haar voet ook iets te steil is, waardoor hij plopt bij haar teen..

Ik ga eerst een poosje proberen of het lukt om toch blootsvoets te rijden. Als dat niet gaat, ga ik op zoek naar iemand die mee wil kijken, en waar ik verschillende schoenen kan uitproberen. Bestaat zo iemand eigenlijk?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:42

de meeste andere hoefschoenen hebben nog een bevestigingssysteem waarmee je de schoen vastmaakt en zo kun je eventueel de ene schoen wat strakker afstellen dan de ander. Dat kan bij de Glove nou net niet, behalve dan dat je eventueel de rechter schoen zonder powerstrap zou kunnen gebruiken en de linker met.
Mijn merrie heeft ook verschillende vormen voorvoeten, maar tot nu toe gaat dat goed met de Gloves. Toen ik nog Easyboots Epics had merkte ik wel heel duidelijk dat ik de ene voorschoen strakker kon doen dan de andere.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:47

reiziger schreef:
Ik ga eerst een poosje proberen of het lukt om toch blootsvoets te rijden. Als dat niet gaat, ga ik op zoek naar iemand die mee wil kijken, en waar ik verschillende schoenen kan uitproberen. Bestaat zo iemand eigenlijk?

Sommige natuurlijk bekappers hebben diverse hoefschoenen (verschillende merken ook) in hun wagen liggen of in het assortiment.
Probeer in jou geval Klaas Feuth eens (Uden en omgeving) - natuurlijk ruiterschap voor tips/advies in deze.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 22:44

@reiziger: moeilijke vraag. ik kan het me niet helemaal voorstellen maar het klinkt alsof de voet niet helemaal past voor deze schoen.

Naar mijn weten is er niet iemand die veel verschillende (merken) hoefschoenen meeneemt en aanmeet. Gat in de markt wellicht?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:27

Ik heb dat wel eens nagevraagd waarom niet, maar begreep al snel dat het eigenlijk onbegonnen werk is om alle schoenen, in alle maten, op voorraad te hebben staan.
Kijk alleen al eens naar de easyboot .. hoeveel types dat zij hebben; als je die dan ook nog eens in alle maten wilt hebben, heb je al een bus vol. En je zult net zien dat je dan 2 klanten krijgt (tegelijk) voor dezelfde maat; dus zou je ze nog dubbel moeten hebben ook.
En als je dan ook de diverse merken wilt hebben, is het eind helemaal zoek.

Dus nee; is denk ik geen 'gat in de markt'.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:05

Ik denk juist van wel. Niet om alles maar gelijk bij je te hebben maar als je verstand van zaken hebt, dus per hoef kunt inschatten welke hoefschoenen geschikt zijn, moet daar toch werk genoeg inzitten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:23

Ik dacht dat je doelde op iemand die alleen maar hoefschoenen uitleent, past en aanmeet. Dat lijkt mij geen rendable business.

Maar hoefsmeden/bekappers, die hun geld met bekappen/beslaan verdienen, zouden inderdaad best eens wat meer aandacht aan de hoefschoen mogen besteden.
Er zijn er al wel die diverse merken aanmeten of een soort passervice hebben (voor de meest gangbare schoenen), maar velen weten nog altijd niet beter als dat je de hoefschoen bij hoefproblemen gebruikt.
Daar mag inderdaad best verandering in komen.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:49

Hoe doen jullie het eigenlijk met het groeien van de hoef? Wanneer meet je de maat van de hoef, voor of na het bekappen?
En de hoef blijft natuurlijk groeien, dus de ene keer zal hij beter passen als de andere keer.
(Nu heb ik wel de mogelijkheid om hem zelf bij te vijlen, maar dan haal ik er nooit zoveel af als met een bekapbeurt door de hoefsmid)

En heeft iemand ervaring met hoefschoenen en een paard met (hele) dikke sokken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:11

Na een bekapbeurt en als de hoeven weer een beetje lang worden rij ik gewoon een keertje op blote voeten buiten. 's Winters heb mijn fjord ook aardige sokken.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:24

Wij gebruiken tegenwoordig de epic's bij de voorhoeven, en de gloves bij de achterhoeven, en nu blijven ze wel heel goed zitten!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:30

ikkebenmar schreef:
Hoe doen jullie het eigenlijk met het groeien van de hoef? Wanneer meet je de maat van de hoef, voor of na het bekappen?
En de hoef blijft natuurlijk groeien, dus de ene keer zal hij beter passen als de andere keer.
(Nu heb ik wel de mogelijkheid om hem zelf bij te vijlen, maar dan haal ik er nooit zoveel af als met een bekapbeurt door de hoefsmid)

Ik heb voor mijn merrie meerdere hoefschoenen :o .
Na net bekappen en in de zomer past ze in een maat kleinere gloves dan in een natte periode en vlak voor de volgende bekapbeurt.
Ik vang dat op door wel of juist geen Powerstraps te gebruiken en in het ergste geval gaan de grotere voorschoenen om de achterhoeven en heb ik voor de voorschoenen nog een maatje groter liggen.

De hoeven kort rijden op de weg is geen optie voor ons in verband met gevoelige zolen.

ikkebenmar schreef:
En heeft iemand ervaring met hoefschoenen en een paard met (hele) dikke sokken?

Sinds de winter, nu mijn ijslander ook mooie sokken heeft passen de gaiters van de gloves beter.
Mocht jouw paard hele dikke sokken hebben, dan kun je eventueel gaiter- extenders gebruiken, waarmee je het klittenbandstruk van de gaiters kunt verlengen. (ik heb ze, maar blijken niet nodig :o )

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:34

Ik denk dat ik de mijne er toch uit ga doen..Als ze niet perfect zitten, dan rijd ik liever blootsvoets. Ik kan hem wel strakker zetten met een powerstrap, maar ik wil ook niet dat er aan de voorkant ruimte zit, en het "plopt".
Mijn paard komt vanwege (oude) blessures net van speciaal beslag af, met teruggelegd ijzer met afgeronde toon e.d. Ik wil niet teveel veranderen in de manier van afrollen van haar voet.

Dan maar heel rustig opbouwen met buiten rijden, niet meer doen dan haar hoeven aankunnen, en dan zien we wel verder.

Iemand interesse in 2 keer gebruikte gloves, maat 2,5?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:40

HHhhmm mij achterschoenen gaan erg hard en dat is precies maat 2,5 die ik nodig ben. Eventueel vraagprijs incl. verzenden dan ga ik even goed nadenken.

Geloof dat ik een beetje erg veel km's maak. :o

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:34

Okee dat is wel heel toevallig! Heb nog geen seconde nagedacht over een prijs..Ze zijn 2 keer gedragen, dus ik ga niet heel veel onder de nieuwprijs zitten..Handelen we verder wel even af via PB, goed?