Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shinedown schreef:Bij mijn paard zijn de scheuren eindelijk uit de hoef! De smid stond er van te kijken dat haar hoeven nog zo mooi waren door het droge weer, dreft erop smeren helpt dus echt. Heb het nog even gevraagd over de hoefschoenen, hij vond het wel een goed idee voor op straat en de steentjes. Als iemand een goede hoefschoenenpasser weet rond Midden Limburg, that would be great haha.
stvieee schreef:Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, maar ik heb eventjes jullie advies/mening nodig![]()
Ik rij een Haflinger van 5 jaar met redelijke tot slechte hoeven, niet dramatisch slecht maar snel haken, zacht, brokkelig en groeien erg langzaam! Hoefsmid komt maar 2-3 x per jaar, omdat ze zo langzaam groeien en slijten door de buitenritten.
midden september ga ik een tocht rijden van 30 km. Ik durf dit met hem eigenlijk niet op blote voetjes te doen, omdat ik weet dat hij dat meteen weer haken en spleten heeft! (gaat dan ook erg gevoelig lopen, omdat ze zo kort worden.) Kan ik dan beter hoefijzers er onder laten slaan (ben bang dat ik er dan 'aan vast zit' en zijn hoeven alleen maar erger worden) of hoefschoenen kopen. Beide opties zijn dan alleen voor voor. achterhoeven moeten dat wel aankunnen..... hoop ik..
Groetjes Stevie