Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elsje123 schreef:Hallo allemaal, helaas mogen wij ons ook melden in dit topic. Ons paard Flash staat op een volle koeiengraswei en hoewel het in eerste instantie redelijk leek te gaan, waren we toch net te laat. We wilden op een gegeven moment met een graasmasker beginnen, want hij werd wat stijf de dagen ervoor, maar het kwaad was al geschied: hij liep erg gevoelig. Meteen Flash op het zand geparkeerd en de da erbij. Hij was tegen hoefbevangenheid aan/licht hoefbevangen. Hij mocht op de metacam en met graasmasker de wei weer op, hij had een week op het zand gestaan. Heel zachtjes aan gaat het weer beter met hem. Hierdoor zien we wel de ernst van de zaak in, want we hadden verwacht dat ie binnen een week wel weer goed zou lopen, maar dat was duidelijk niet zo.
Natuurlijk krijgt hij alle tijd om weer boven jan te komen, maar we vragen ons af hoe dat straks nou moet met opbouwen. Is er misschien een schema voor dat we aan kunne houden? Heeft iemand tips voor ons? Ik hoor het graag!
Ik hoop niet dat jullie gaan vallen over het feit dat ie de wei weer opgegaan is, we deden dit met angst en beven. Zelf hebben we totaal geen ervaring met hb en we zijn af gegaan op wat de dierenarts ons adviseerde.
Gr. Ellen
Femek2902 schreef:Spottedponie: Wat verschrikkelijk!! Gaat het net weer een beetje beter, gebeurt dit.. Heel veel sterkte!
Fusa: Hopelijk komt er wat uit dat onderzoek, dat zou wel gaaf zijn
Ik had eigenlijk nog een vraag aan de mensen hier: Hebben jullie ervaring met natuurgeneeskunde mbt hoefbevangenheid?
Er is mij sowieso door mijn osteopaat al aangeraden om contact op te nemen met een natuurgenezer, maar nu Trick hoefbevangen is raad ze het echt met klem aan. Als jullie het interessant vinden dan zal ik jullie op de hoogte houden over die behandelingen![]()
Met Trick gaat het trouwens steeds beter, hij gaat hard vooruit gelukkig!!! Vanaf vandaag kan ik echt gaan afbouwen met de metacam en hij liep vanmiddag nog goed op metacam voor 250 kg die hij gisteravond heeft gehad![]()
Ik twijfel trouwens wel heel erg of ik hem mee kan nemen op vakantie naar Zeeland eind augustus. Ik hoop natuurlijk van wel.. Maar vind het eng.. Zeker omdat er een boel stress bij komt kijken en hij dan in de wei moet.. Gelukkig heb ik nog even om te beslissen, want de camping hoeft pas bij aankomst betaald te worden
bertine37 schreef:Hebben jullie je bevangen paarden nog op de wei met graasmasker ?
Kinke schreef:En als je het hooi weekt? Helpt dat niet?