Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:De smid noemt het de draagwand ja, omdat men er in het traditionele bekappen nog vanuit dat de draagwand hoort te dragen. Maar wist je, dat als je naar de mustangs in Amerika gaat kijken, die ook op de zool en de straal lopen? Zij lopen soms wel 40 km op een dag, en hoefziektes kennen die dieren niet. Blijkbaar heeft de natuur het dus zo bedoeld.
Dit is een mooie website, wel wat gekleurd (degene die het geschreven heeft is voor natuurlijk bekappen) maar de anatomie etc. staat er goed uitgelegd. http://paardenhoeven.info/de-hoef-ultie ... illeshiel/
Cardy schreef:Haha dat heeft onze hoefsmid gelukkig niet. Nog even een vraag over het schoon houden van de hoef, kan/moet dit met water?
Ben van plan om propolis druppels te bestellen en kastanje honing (hoger gehalte met propolis) bij de imker te bestellen. Zodat ik eerst de druppels doe en daar overheen de honing.
Cardy schreef:bedankt nombrado! Heb ook zeker vertrouwen in mijn hoefsmid.
Paard liep vandaag overigens een stuk slechter, maak mij echt zorgen. heb eventueel via pb een filmpje voor de geïnteresseerden?
Hoefsmid is er van op de hoogte en moeten hem morgen bellen als er geen verbetering te zien is.
SummerRemedy schreef:Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze hoeven:
Voor:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Achter:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik vijl haar zelf en af en toe komt de hoefsmid eens. Die roept altijd dat ze zulke sterke en harde hoeven heeft en dat ik er alleen op moet letten haar voorhoeven goed rond te vijlen vanwege het afrollen, omdat ze die heel erg scheef afslijt, zoals je ziet op de foto. Maar nu ik deze foto's kritisch bekijk vind ik dat ze vooral voor heel erg ondergeschoven verzenen heeft (ze staat ook licht onderstandig) en flares heeft. Wat zouden jullie hieraan doen?