Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Ik heb zelf eens een keer in Zwitserland een homeopatisch middeltje tegen een naar droog hoestje gehaald, waar ik op de camping last van had. Na 2 dagen hoestte ik de hele camping bij elkaar en de longen uit mijn lijf. Was echt niet leuk meer toen.
Met dat in mijn achterhoofd ben ik erg voorzichtig, mede ook omdat bij Isabella een tijd geleden, toen ik een middeltje gaf voor 'reiniging' (solidago complex) de hoefzweren weer enorm gingen opspelen.
Of we zijn beiden gewoon erg gevoelig ... dat kan natuurlijk ook
Hanneke84 schreef:Waarom ik geen hooi heb gevoerd is omdat mijn pony een klik geluid maakt met het eten daaruit is gekomen na een echo dat zijn gewrichtskapsel te los zit. Met hooi moet hij flink kauwen en dan is het geluid ook te horen, met gras of slobber bijna niet tot niet.
Marieke_K schreef:Vrij kunnen bewegen is juist ook goed'Probleem' met Stef was alleen dat hij verwachte dat hij pijn zou hebben en dus heel de dag stokstijf op zijn landje stond. Hierdoor werd hij enorm stijf. Ik merkte pas dat het echt beter met hem ging toen hij weer languit ging liggen slapen in de wei
Om hem weer aan het bewegen te krijgen moest hij echt weer wat vertrouwen krijgen in zijn eigen lijf. Het hoefbeen van je pony kan wat gekanteld zijn, dus vandaar is voorzichtigheid geboden met beweging de eerste dagen
Amable_Chica schreef:Ik heb hier al heel vaak gelezen, maar nu maak ik het zelf toch ook een keer mee. Shinouk loopt eigenlijk al een hele tijd prima, maar afgelopen maandag is ze bekapt, en nu loopt ze dus weer gevoelig op het harde. Ik vind haar hoeven ook wat warm. Is het nou een normale reactie dat haar hoeven ook wat warm worden wanneer ze iets te kort bekapt is? Want normaal had ze er nooit last van dat ze gevoelig liep na het bekappen! Of zou ze dan toch weer bevangen zijn?? Dat zou wel heel raar zijn, want ze krijgt geen gras, alleen hooi (wel uit ronde balen) en een half schepje vito.
Zinn schreef:Amable_Chica schreef:Ik heb hier al heel vaak gelezen, maar nu maak ik het zelf toch ook een keer mee. Shinouk loopt eigenlijk al een hele tijd prima, maar afgelopen maandag is ze bekapt, en nu loopt ze dus weer gevoelig op het harde. Ik vind haar hoeven ook wat warm. Is het nou een normale reactie dat haar hoeven ook wat warm worden wanneer ze iets te kort bekapt is? Want normaal had ze er nooit last van dat ze gevoelig liep na het bekappen! Of zou ze dan toch weer bevangen zijn?? Dat zou wel heel raar zijn, want ze krijgt geen gras, alleen hooi (wel uit ronde balen) en een half schepje vito.
dit heeft mijn pony ook sinds ze ernstig hoefbevangen geweest is, is ook al meer dan 1 keer voorgekomen dat ze zelfs een paar dagen mankt na het bekappen, als het net wat te kort is