Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XladyX schreef:Ai, ik wil je niet ontmoedigen maar dit lijkt bijna op de beginnende fase van straalkanker? Zo te zien zijn de ballen van de voet ook behoorlijk gezwollen. Wat zegt/zei je smid ervan?
bertine37 schreef:Gypsy schreef:Ik heb het eens opgezocht, ik ben geen expert, maar de verhouding ijzer, koper, zink en mangaan is anders dan zou moeten? Jeetje wat moeilijk is dit zeg.
Je bedoeld in de vital complete ?
bertine37 schreef:Tjea, het blijft lastig gokken.
Op deze foto zie je dat er wel iets met de huid is. Ik ga hem eerst nog eens behandelen met sebacil.
[ Afbeelding ]
Zinzi_jewel schreef:s niet maarJa , dan toch een goed passend graas masker . Maar geen 24/7 . Want denk dat ze met een graas masker minder goed kunnen socializen met soort genoten .
Maar is er op de 24/7 plekken geen mogelijkheid tot een paddock waar ze overdag in kan . En dan de nachten gras . Nadat ze een goede portie hooi opheeft en niet vol trek op dat veel te lekkere gras aanvalt .
Neem maar even aan dat je een meisjes paard hebt . Anders excuses
Gimli_ schreef:Linksvoor heeft inderdaad ondergeschoven hielen, die ook voor de flares kunnen zorgen.
Je ziet misschien ook wel dat de hoefwand niet 'recht' loopt, er zit 'n lichte knik in, de hoefwand zit daar dus niet goed 'vast' en er is sprake van een verbrede witte lijn (flare dus, wederom).
Wat bedoel je met 'het slijt als ze werkt'? Rijd je veel buiten?
Ik ben niet voor ijzers tenzij er écht geen andere mogelijkheid is, en dit soort problemen zijn imo gemakkelijker op te lossen zónder ijzers omdat je dan zeer regelmatig kunt bijwerken zonder ijzers te hoeven verwijderen en weer onder te slaan, met iedere keer nagelgaten en zo verzwakking als gevolg.
Voor buitenritten kun je hoefschoenen gebruiken.
Ongelijke hoeven zijn niet vreemd, maar ze mogen niet 'ongelijker' worden zoals je nu beschrijft.
Dan doet je hoefsmid zijn werk toch niet goed, en dit kan uiteindelijk tot problemen leiden voor je paard.