Embe schreef:Wij geven onze pony D&H Safe and Sound 3 x daags 3 handjes, verder krijgt hij 3 x daags hooi (daar heb ik helaas geen invloed op want het is een vrij grote pensionstal). Hij krijgt omgega 369 olie en kreeg tot gisteren de magnesium van NAF. Weet niet uit mijn hoofd wat de drager daarvan is. Verder ben ik nu weer begonnen met GlucoBalance omdat hij de voorgaande 2 jaar tijdens het zomerseizoen daar goed op reageerde. De pony gaat in het voorjaar altijd een stukje slechter maar is nu wel heel slecht. Zelfs DA schrok er van.
Ik heb er net over na zitten denken hoe het nou zou kunnen dat hij dit jaar zo slecht is.
Was dit niet de pony die verdacht werd van hoefkatrol ontsteking ?
Even een gedachtenspinsel... (vul maar aan of corrigeer maar waar mogelijk)
Het meeste hooi is van vorig jaar juni/juli, het was toen erg droog en heet...: mogelijk veel suikers (hoog NSC gehalte)
Door de kreupelheid staat de pony al een poosje op rust of wordt in ieder geval minder hard gewerkt... : geen arbeid genoeg om de opgenomen glucose te laten gebruiken en het insulinepeil te laten dalen
In het voorjaar slechter... : vitamine E tekort ?, al op vers gras geweest (nog meer suikers) ?
Magnesium van NAF... ik weet niet welk supplement je hebt maar misschien op basis van dextrose (druivensuiker) ?