Zinzi_jewel schreef:Zal dan wel een kneuzing zijn . De zool is wat ingedeukt daardoor ..
Wij denk dat hij op een steen is gaan staan hij heeft er veder gewn last van
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rianne11_42 schreef:Zal vanzelf weer weg gaanmaar als-ie van op een steentje staan al een kneuzinkje en deukje oploopt vraag ik me wel af wat de kwaliteit is van de hoef. Normaal zou je gewoon over kiezelpaden etc. moeten kunnen lopen zonder problemen (licht gevoelig is niet zo heel erg, maar meteen een deukje is wel vrij zacht materiaal).
Rianne11_42 schreef:De voorhoeven hebben in elk geval aardige 'flares' naar buiten. Waar het door komt kan ik zo niet zeggen, dan zou ik blootsvoets en foto's van de onderkant ook moeten zien. Maar flares betekent dat de hoefwand daar los komt (dus verbrede witte lijn, niet helemaal 'los' zeg maar) door verkeerde druk op de hoefwand. Achter ziet er zo op het oog goed uit.
Rianne11_42 schreef:Dat is onmogelijk als er flares zijn, omdat de binnenkant van de hoef niet mee kan bewegen met de hoefwand (enkel demping, maar kan niet meebuigen). Wat wel mogelijk is is dat er 'wedge' is gaan vormen, waardoor het bijna lijkt alsof het keurig één geheel is. En door de zweer zou kunnen, maar zowel links- als rechtsvoor zijn even ver geflared.
Shinedown schreef:Linksvoor
[ Afbeelding ]
Rechtsvoor
[ Afbeelding ]
Linksvoor, beetje vies van al het zand
[ Afbeelding ]
Ik heb zelfs een vijl van de smid gekregen, zodat ik de hoefjes mooi rond kan bijhouden (ik rijd veel buiten)!
Shinedown schreef:Nee die heb ik niet, kan ik wel morgen maken.
Ik zit inderdaad met alle nadelen van een hoefijzer, maar ik wil ook niet dat de hoef te kort word als ik veel buiten rijd. Van hoefschoenen ben ik ook niet zo'n fan, ik heb gehoord dat zo'n schoen eigenlijk maar even goed zit, aangezien de hoef daarna weer veranderd tijdens het groeien en de schoen dan niet meer goed past. Ik weet niet hoe dat echt zit, want verder weet ik er niet veel van.
Edit: ze wordt nu inderdaad ook om de 6-7 weken bekapt.
Maritje1991 schreef:Shinedown schreef:Nee die heb ik niet, kan ik wel morgen maken.
Ik zit inderdaad met alle nadelen van een hoefijzer, maar ik wil ook niet dat de hoef te kort word als ik veel buiten rijd. Van hoefschoenen ben ik ook niet zo'n fan, ik heb gehoord dat zo'n schoen eigenlijk maar even goed zit, aangezien de hoef daarna weer veranderd tijdens het groeien en de schoen dan niet meer goed past. Ik weet niet hoe dat echt zit, want verder weet ik er niet veel van.
Edit: ze wordt nu inderdaad ook om de 6-7 weken bekapt.
Mijn merrie slijt hoeven ook scheef en krijgt vaak in midden zo'n scheur.
Ik vijl sowieso elke 10 dagen.
Ik neem juist hoefschoenen omdat ik dan alles zelf kan blijven doen. Wanneer hoeven zijn gegroeit, vijl ik ze zodat de schoen weer passen