ikke schreef:chevax schreef:SimOne; dat is hopelijk sarcastisch bedoeld?
Niet iedereen is even slim...........
Met zulke opmerkingen loop je stemming te maken. Voegt weinig positiefs toe dus.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:chevax schreef:SimOne; dat is hopelijk sarcastisch bedoeld?
Niet iedereen is even slim...........
Sim0ne schreef:Bedoel je dit negatief tegen mij of tegen Chevax?
Als het tegen mij is: Je kan mij van veel dingen betichten, maar niet van domheid. Ik zit in het vierde jaar van mijn promotieonderzoek aan de Sectie Veiligeheidskunde Technische Universiteit Delft. Dit is het hoogst mogelijke opleidingsniveau dat er is in Nederland..... Daarnaast ben ik doctorandus in de psychologie (afgestudeerd met een 9) en heb ik meerdere wetenschappelijke publicaties op mijn naam staan... (wetenschappelijke publicaties worden beoordeeld door andere wetenschappers die zich bewezen hebben in de wetenschap en die dus zeker niet dom zijn, voordat ze gepubliceerd worden)
Laten we niet mensen op dom of slimheid gaan beoordelen.....
chevax schreef:SimOne, is het nu de bedoeling dat ook ik mijn CV hier plaats?
ikke schreef:Wat ik bedoel is aan mij, maar kennelijk voel je je wel dusdanig aangesproken dat je je uitgebreid meent te moeten verdedigen, inkl "indrukwekkend bewijsmateriaal".
Kennis van paarden is niet impliciet verbonden aan een universitaire opleiding..........
janderegelaa schreef:Ik vind dat iemand met zo'n waanzinnige opleiding als jij toch moeten weten dat het ik kan en jij kunt is
Sim0ne schreef:ikke schreef:Wat ik bedoel is aan mij, maar kennelijk voel je je wel dusdanig aangesproken dat je je uitgebreid meent te moeten verdedigen, inkl "indrukwekkend bewijsmateriaal".
Kennis van paarden is niet impliciet verbonden aan een universitaire opleiding..........
Dat zeg ik ook niet, maar toont wel mijn niet-domheid aan waar je iemand zo makkelijk van beticht... Lijkt mij een beetje een snel oordeel, gezien je me alleen uit deze discussie 'kent'
Een universitaire opleiding is wel expliciet verbonden aan de mogelijkheid tot analytisch denken...
Nadya schreef:Met zulke opmerkingen loop je stemming te maken. Voegt weinig positiefs toe dus.
Sim0ne schreef:Ben ik helemaal met je eens!
Maar vergeet niet dat dit topic begonnen is als aanval op NB....
En je vorige post TEM ik even, lijkt me een ongefundeerd dreigement
Kort door de bocht? Lijkt me niet: een universitaire opleiding is bedoelt om je te leren analytisch te denken, wat is daar kort door de bocht aan? Wat natuurlijk niet wil zeggen dat niet universitair opgeleiden niet analytisch kunnen denken, dat staat nergens......
meredith schreef:meredith schreef:dit is nu een verwaarloosde ontsteking, hoe zou die dan met kappen kunnen genezen?
NIEMAND GOEDE RAAD????????????????
HET BOKT STAAT HELEMAAL VOL MET NB ERS EN HOEFSMEDEN OF DIE HET WILLEN WORDEN ,DIE VOLGENS MIJ WETEN WAT ZE MET EEN HOEF AAN MOETEN , CHEROKEECHUM? SIMON? SPIKYBLEU? NIEMAND?HET IS WEL ERG STIL JAMMER
SpikyBlue schreef:Hee Meredith,
Hebben ze nog niet bekeken wat de nieuwe behandeling wordt dan?
Het is best moeilijk om zoiets van een paar foto's te beoordelen vind ik.. Als ik het goed zie, is de ontsteking aardig doorgewoekerd. Ik weet niet of hij veel heeft aangetast (behalve natuurlijk het stuk wat er al af is)? Nu denk ik: bescherming. Dit is zo'n geval waarbij het, volgens mij, verstandig is om er een ijzertje onder te houden. Dit ter bescherming van de hoef, en de drukverdeling, zodat alles weer netjes beschermd af kan groeien. Hoefschoenen lijken mij nu geen optie (schuren, vuil). Ik ken een paard waarbij zo'n zelfde stuk hoorn afgerukt werd bij een ongeluk, die heeft even in het verband gestaan, en daarna is er een ijzer onder gegaan met een balk (net als het ijzer op de foto, maar dan meer naar achter richting de takken, een belgische balk). Op een gegeven moment droogt het netjes op en kan de hoorn weer netjes van boven naar beneden afgroeien, en kunnen de ijzers er weer af. Nu heeft de hoef gewoon ondersteuning nodig. En veel stappen op het harde. Zo denk ik er over, van deze afstand, van een foto.. Heel veel succes en houd het mooi schoon..
katiavl schreef:Is het nu om ter slimst geworden?
sommige paarden doen goed bij nb andere niet, en om middeleewse verwijten te maken is gewoon geeuw. Daar krijg ik meer aversie naar nb gedoe toe dan wat anders. Zoals nadya kan ik weer wel fijn mee spreken
Citaat:JoviBan schreef:Ondertussen ben ik ook weer (4 pagina's) bijgelezen en ik hou het hier - gezien de ontstane sfeer - voor gezien.
Sim0ne schreef:Ik snap wel waar je heen wil, en dat ben ik deels ook met je eens, maar jouw reacties zijn zo over de top dat ik me goed kan voorstellen dat mensen zich aangevallen voelen, relativeringsvermogen of niet...
Sim0ne schreef:Maar dus eigenlijk zijn we het met elkaar eens, lang leven de zorg voor onze paarden en veel plezier, ik ga lekker knolhobbelen morgen en op de veluwe is de kans toch vrij groot dat je me een keer tegenkomt....