knuffelkont schreef:Als het nou zo'n slecht product is waarom word het dan wereld wijd gebruikt?? er betssat al sinds jaar en dag speciaal beslag voor dravers gemaakt door jawel cytek en die paarden lopen toch behoorlijk hard en is er een behoorlijke inspanning op hun hoef en been werk dus dan zouden zij ook zeer slecht moeten lopen dus ik snap het allemaal niet zo goed hoor.
mmm..... dat over die dravers weet ik niet. draver hebben "draverijzers"... deze zijn vrij ligt en zien er iets anders uit. maar zeker niet zoals cytek ijzers.
verder is het super dat deze ijzers goed passen bij jouw paard en verbeterd! enorm leuk paard trouwens 
@ zack; het hoefmechanisme slopen is weer zo'n lose kreet. graag onderbouwen en kritiek op basis van feiten geven graag.
by the way; over "ongedipolomeerde hoefsmeden"... ik heb vandaag geleerd dat in nederland iedereen een ambacht mag uitvoeren, zoals bijv. kapper, zonder een dimploma daarvoor te halen. hoefsmid is ook een ambacht en mag iedereen zelf uitvoeren, vandaar ook die bekapcursussen van NH. Dit wist ik niet en dacht dat iedereen die hoefsmid was, hiervoor ook diploma's had. weer wat geleerd
In o.a. engeland & duitsland is dit anders geregeld en verboden om zonder diploma een ambacht uit te voeren. in the UK zijn cyteks ook verboden sinds een paar maanden.