[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kymalin

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:55

romeorowan schreef:
Dat voer van Dodson and Horrel: dat zijn kilo's.
Kunnen jullie niet een aantal mensen vinden die hetzelfde voer willen voeren, want dan zouden jullie Spillers, Happy Hoof kunnen bestellen in Duitsland. Vanaf 15 zakken worden er geen transportkosten gerekend. Het wordt gewoon aan huis gebracht.
Dat doe ik dus.

Ik zie net dat ik heb verkeerde stukje heb lopen quoten! Dat antwoord op Isapaardje slaat dus ook nergens op! Het antwoord slaat dan ook op bovenstaande quote! Blond

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:56

romeorowan schreef:
Een eigen klantenkring opbouwen zou moeten kunnen gezien het aantal 'zieke' paarden.

Ik ben er zo langzamerhand wel van overtuigd dat we over het algemeen de paarden een overdosis suikers geven en dat we eigenlijk te goed voor ze zijn wat betreft voeren.

dat weet ik wel zeker!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:15

romeorowan schreef:
we eigenlijk te goed voor ze zijn wat betreft voeren

Ja, geloof ik ook zonder meer.

Het zijn met name de kleine tussendoortjes ...
(En die hoef je niet eens zelf te geven (bij mij zijn het anderen die ondanks waarschuwingen van mijn kant toch af en toe wel eens een sneetje brood oid in die pony stoppen).)
Het lijkt soms niets, maar als je het opschrijft is het toch behoorlijk wat ze door de dag naar binnen "snoepen" Haha!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:20

Kymalin, waar woon je?
Ik voer ook D&H, heb het de laatste keer bij Rene Wielens gehaald. (woon in Olst)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:23

Klein dorpje ten noord oosten van Emmen (Weerdinge). Bij ons in het dorp zit een voerleverancier die het voor mij besteld. Dynamiek kan het bij haar in de buurt niet krijgen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:40

Dodson & Horrell is in Nederland niet echt geweldig makkelijk aan te komen. In Belgie wordt het wel verkocht.
Maar via google kwam ik hier op uit:
http://www.mppaardenvoeders.nl/page2.html

Deze leveren het aan huis (ze zitten in de buurt van Zevenbergen).

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:46

Heb even gekeken, inderdaad raar dat ze niet op de site vermelden waar ze zitten Koe

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:57

Kengetal fax is van Zevenbergen (zocht ik daarna op).
Is voor ons 86 km rijden; haaksbergen 136 km.
Neerpelt Belgie zou 83 km zijn ... Denk dus dat ook wij, net als Dynamiek en vele anderen, niet echt in de buurt van ons woonadres D&H voer kunnen aankomen.

Wordt het toch combineren met een dagtripje Haha!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:59

Waar woon jij als ik vragen mag?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:42

Hahaha eigenlijk toch raar, vind ik een persoon die dealer wil worden van de veluwe, reageren ze niet meer van Dodson en Horrel!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:44

Harskamp -> Zevenbergen 126,1 km, a 1 .23 minuten ROFL dat voor een zakkie voer Haha!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:05

Tja, tis wat he die afstanden Clown
En dan te bedenken dat een grote diervoerleverancier hier op fietsafstand zit. Hij heeft ook nog eens alle bekende Nederlandse merken als Pavo, Havens, Equiral, Subli. Garvo kan ik ook nog om de hoek halen als ik zou willen.

Maar voor Hippolyt, Dodson & Horrell moet ik (vanuit Oss) toch echt minimaal 80 km rijden.

Oh, vond trouwens nog een firma die Spillers EN Dodson & Horrell verkoopt. Zit in Hamburg Doei!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:35

ik zou best Hippolyt en Dodson dealer willen worden Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:48

isapaardje, mss kunnen we wat mensen bij elkaar vinden en dan vanuit duitsland laten komen. Ik woon bij jou in de buurt en als er dan nog een paar zijn kun je dat combineren

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:51

Kinke schreef:
ik zou best Hippolyt en Dodson dealer willen worden Lachen

Mij is nl. vanuit Duitsland gevraagd of ik hier bij ons in de buurt iets weet voor tussendealer van Hippolyt.
Het liefst een onafhankelijk iemand (dus geen hoefsmid, manege met zoveel paarden zoveel voermerken, geen verkooppunt van andere Nederlandse voeders, dat soort dingen). Ik wist zo snel niets. Wat ik had bedacht was niet geschikt als opslag van voer (muizen en niet geheel droog).

Maar jij zit in overijssel en dat is ook weer niet bij ons in de buurt Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:56

Waar voldoet een goede tussendealer dan aan? Wij hebben namelijk best veel ruimte hier en zitten omgeving nijmegen, waar ook nog geen dealer is

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:07

Omgeving Nijmegen ... dat zocht die man inderdaad.
Wij hadden een locatie in Uden op het oog.

Volgens die man is een "tussendealer" iemand die het voer kan opslaan en ook vanaf zijn of haar huis wil verkopen, maar alleen op afspraak. De hoofddealer (hij in dit geval) zorgt voor aanlevering van het voer en verwijst klanten door.
Deze man zelf is de Grüner Markt in Elten (net over de grens bij Lobith). Hij kreeg veel Nederlandse klanten en vond het handiger als hij dus in de buurt van Arnhem/Nijmegen een tussenpersoon zou hebben zitten waar hij deze mensen naar toe kon verwijzen.

Hij was al benaderd door een hoefbekapper die ook paardenspullen en voedingssupplementen verkoopt. Maar zoiets zocht hij niet. Hij wilde dus een onafhankelijk persoon. Liefst wel iemand die Hippolyt ook zelf voert (en dus uit ervaring zou kunnen spreken). Of daar waar meerdere paarden, maar zonder winstoogmerk of hoe moet ik dat zeggen, bijeenstaan.
Zoiets had ik dus op het oog. Kennis van me huurt ergens een schuur waar ze met een stel vrienden een aantal paarden stallen. Geen echte manege of pensionstal; gewoon groep paardenmeiden, waar er van de 8 die er staan 3 Hippolyt voeren. Maar helaas is hun schuur dus ongeschikt voor voeropslag in papieren zakken Haha!

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:05

In Uffelte zit wel zo iemand die het voer van Hippolyt verkoopt. Gewoon iemand met paarden die zelf graag hippolyt voert en een kringetje om zich heen heeft verzameld.
Hij krijgt een pallet voer eens in de zoveel weken van Rene Wielens. De palletkosten worden dan gedeeld en dat is maar 1 of 2 euro dan.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:03

Ik meen dat de persoon in Uffelte (ja een dorpsgenoot van mij) Dodson and Horrel heeft. Maar misschien heeft hij ook wel Hippolyt.

Als iemand bij mij in de buurt interesse heeft in het voer van Spillers, Happy Hoof, dan kun je dat gewoon bij mij kopen. Even voor de goede orde: ik verdien er niets aan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:11

dat muizenverhaal lijkt mij ook een probleem Knipoog
trouwens, hoe hou je voeropslag in vredesnaam ongediertevrij??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:13

Is bijna niet te doen. Ik denk dat overal waar je voer houd je binnen de korste keren muizen hebt. Zou bij ons een nadeel zijn, wel erg veel ruimte over, alleen geen kat Clown

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:21

Gewoon voor de dierenbescherming moederloze kittens met de fles grootbrengen en die dan na 8 weken eigenlijk toch niet los kunnen laten en naar het asiel brengen. Zoals in het contract staat.
Nee gewoon houden dus.
Wij hebben dus inmiddels 6 katten. De volwassen katten komen in de topperiode met gemiddeld 5 muizen per dag per poes thuis.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:26

Jitske_ schreef:
In Uffelte zit wel zo iemand die het voer van Hippolyt verkoopt. Gewoon iemand met paarden die zelf graag hippolyt voert en een kringetje om zich heen heeft verzameld.
Hij krijgt een pallet voer eens in de zoveel weken van Rene Wielens. De palletkosten worden dan gedeeld en dat is maar 1 of 2 euro dan.

Ja ongeveer op die manier zal het ook vanuit Duitsland geregeld worden dan.
Dan is niet Rene Wielens de voerleverancier, maar Grüner Markt (soort Boerenbond is dat).
Grüner Markt verkoopt helaas geen D&H of Spillers (wel ander paardenvoer als Cavalor).

Maar is ook een idee wat Romeorowan schrijft ... elkaar op de hoogte houden wie wanneer wat gaat halen en dan eventueel voor elkaar meenemen of bij elkaar komen overkopen. (Uffelte is voor mij slechts 155 km enkele reis; dus wel heel erg ver weg).
Hier in de buurt (Oss/Uden) gaat men vrij regelmatig Hippolyt voer halen.

Maar Hippolyt heeft eigenlijk geen goed voer voor hoefbevangenpaarden. Het zou hun Equigard moeten zijn, maar ik vind het zelf veel te kleverig (voer het wel, maar wil daarom dus over op wat anders). Er zit behoorlijk wat melasse in (al is dat dan van suikerbiet) en appelsap/-droes of hoe je dat ook mag vertalen. Het kleeft nogal en ruikt erg zoet. Toch staat op de zak dat het suiker- en koolhydraten arm is en speciaal geschikt en ontwikkeld voor paarden die neigen tot hoefbevangen- en spierbevangenheid.
Wel heeft Hippolyt goede voedingssupplementen en hun Irish Mash (slobber) vind ik buitengewoon (en Isabella al helemaal Vork )

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:41

Equigard zit maar op een paar % suiker/zetmeel, dus het is wel heel geschikt voor spier en stofwisselingsproblemen.
Bovendien vind ik de grondstsoffen ook hoogwaardiger dan Hipro bijvoorbeeld. Hippolyt werkt veel met pulp, lucerne, druivenschillen, druivenpitextract, hennepzaadolie etc. Dat klinkt mij beter dan sojaolie en tarwegries en sojaschroot.
Hippolyt heeft volgens mij nergens soja in.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:09

Nee klopt.
Hippolyt werkt met natuurlijke ingredienten en geen soja.

Maar paar procenten suiker/zetmeel; ja dat staat op de site. Maar er zou 22% apfeltrester, 10% melasse in zitten. Dat lijkt me best veel aan suikers. Ik heb het toen nagevraagd bij Hippolyt en ze schreven mij:
die Gehalte an Stärke und Zucker liegen im Equigard unter 10 % der Gesamtration und sind damit auf einem sehr niedrigen Niveau. Sie brauchen also keine Bedenken haben, dass Ihr Pferd ein zuviel an Zucker über dieses Futter zugeführt bekommt, denn genau auf diese Problematik ist die Entwicklung des Equigard ausgerichtet!

In feite is het dus prima geschikt voer, alleen mij bevalt het minder goed dan ik had verwacht. Voorheen voerde ik de natuurmuesli; was ik ook tevreden over. Ben overgestapt omdat de natuurmuesli te veel granen bevatte (koolhydraten) voor paarden die snel bevangen zijn.