Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Shanna schreef:Het is dus geen feit dat ze vanaf 2015 nooit goed is geweest. Dat is ze wel degelijk geweest namelijk, merendeel van de eerste periode liep ze goed. Dat ze nu al bijna een jaar slecht loopt haalt het gemiddelde flink onderuit, maar deze kreupelheid komt door een ander probleem als waarmee we begonnen.
Zoals al eerder aangegeven, als de smid het nodig acht dat we naar de kliniek gaan dan gaan we daar heen. Als dat enkel verplaatsing van werkplek is dan niet. Ik vervoer een kreupel paard namelijk liever niet.
Shanna schreef:Wat denk je dat ze op de kliniek doen? Daar halen ze ook de smid erbij hoor, en dat is dezelfde smid als die ik er bij haal. Dus wat heeft de kliniek dan voor een meerwaarde?
different1 schreef:Al bijna een jaar slecht lopen, en al ruim 3jr aantobben.... wanneer is het genoeg? Wat geeft dit voor slijtage aan het andere been, en de rest van het lichaam?
Axivoca123 schreef:Met alle respect TS, ik zou fokken helemaal uit je hoofd zetten voor nu. Hoe weet je dat dit probleem volledig weg gaat? Misschien gaat het over een paar maanden super goed, en dan laat je haar dekken en midden in de dracht gaat het weer mis. Ik vind niet dat je dat risico moet nemen. Dat zal ten koste gaan van Bijke en als je haar echt voorop zet.. Zou ik het vergeten.. Je kan wel een draagmoeder inschakelen idd. Met Bijke's eitje en zaadje van de hengst die je wil. Dan heeft Bijke de last iig niet.
Ik weet dat je alles goed bedoeld, maar om nu al na te denken over fokken maakt me persoonlijk een beetje onrustig.
Axivoca123 schreef:Met alle respect TS, ik zou fokken helemaal uit je hoofd zetten voor nu. Hoe weet je dat dit probleem volledig weg gaat? Misschien gaat het over een paar maanden super goed, en dan laat je haar dekken en midden in de dracht gaat het weer mis. Ik vind niet dat je dat risico moet nemen. Dat zal ten koste gaan van Bijke en als je haar echt voorop zet.. Zou ik het vergeten.. Je kan wel een draagmoeder inschakelen idd. Met Bijke's eitje en zaadje van de hengst die je wil. Dan heeft Bijke de last iig niet.
Ik weet dat je alles goed bedoeld, maar om nu al na te denken over fokken maakt me persoonlijk een beetje onrustig.
Shanna schreef:Het kwam er globaal op neer dat mijn smid het zelfde doet als wat hij aanraad, al zou hij hier wel beslag onder plaatsen en verwijderen hun geen hoefwand bij white line disease (vind ik een verrassende inkijk, tot op heden legt elke smid de WLD bloot zodat er zuurstof bij kan komen, maar in dit geval is de hoefwand verwijderd wegens ontschoening en dus niet wegens de WLD). Nu is beslag volgens mijn smid niet mogelijk omdat daar niet voldoende hoefwand voor is, dus ik heb gevraagd hoe van Nassau dat beslag voor zich ziet en of hij smeden in mijn omgeving kent om aan te bevelen (ze hebben tenslotte ook een hoop smeden opgeleid).