Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:MarjanB, weet je of je paard in het verleden misschien bevangen is geweest, zijn er ringen op de hoeven?
Als de witte lijn aan de onderzijde verbreed is zou je dat haast wel gaan denken?
Ik vraag me overigens af of er buiten Hb ook andere oorzaken zouden kunnen zijn dan HB, white-line disease misschien? Hoe dan ook: je smid heeft wel gelijk - als het paard verder geen aandoening heeft en er geen sprake van is dat de lamellen "losgelaten" hebben, dan groeit het in de loop van de tijd er wel weer uit. Ik denk dat je het beste het per bekapbeurt in de gaten moet houden.
Ik zit nog op de persoon te wachten die de fotos komt maken - ze hadden blijkbaar een'koliekgeval vanmorgen vroeg. Pauli stond vanmorgen voor het eerst weer in de rijbak maar veel beter is het nog niet. Ze tilt wel telkens haar benen afwisselend op om het gewicht eraf te halen.
Vesceron schreef:MarjanB, 'bloederig typje' zegt niks, het is niet voor niks dat je hoefsmid 25 HB paarden heeft gehad terwijl dit normaal niet zo is. Ik heb een 6 jarige merrie v. Tango, van Jazz dus (bloederig genoeg) En die is ook HB geworden, mag eerder wat dikker worden dan dat ze overgewicht zou hebben en dus juist het tegenstrijdige van de normale HB-types.... zegt helaas niks! Daar niet op afgaan dus
![]()
Volg het advies van je hoefsmid, eventueel DA en zeker je gevoel, je kent je paard vast goed genoeg en als ze niet zichzelf is gelijk aan de bel trekken!
Jannepauli schreef:Artsen zijn geweest.... hebben geen foto's|echo's genomen van koot en pezen...
meiden, 't is slecht nieuw: Pauli is kat-bevangen, nu op 4 benen... weet nu even niet zo goed wat te zeggen.
Wel even een vraagje: ze moet nu zoveel mogelijk ondersteuning onder de voorvoeten krijgen om te voorkomen dat de hoefbenen gaan kantelen - ze mag niet lopen maar beslaan kan op dit moment niet. Wat zou ik het beste nu in de stal kunnen doen als vloerbedekking? Ik neem aan zand, maar zou een dikke laag houtschilfers c.q. zaagsel ook kunnen? Help please!