. Zeer kundige artsen! Ja, zeker een hoop pech. ´Gunstige´ bijkomstigheid is dat Wolin blessures heeft gehad door atletisch trauma (knallen in het land, springen op het asfalt
) en niet zozeer door een slecht gestel. Want qua botten en bouw is Wolin erg goed, want Bart had over de ròntgenfoto´s geen commentaar, ziet er keurig uit, aldus Bart. (afgezien van wat slijtage in het knietje, maar dat is onverandert gebleven en is minimaal
)Gister is Wolin bij de hoefsmid geweest, ze moest daar zelfs gesedeerd worden
. Een van die stalmeiden had haar uit de box gehaald (terwijl ik daar gewoon aanwezig was, zat even een kopje koffie te drinken) en Wo was met haar aan de haal gegaan. Bart had Wo de dag ervoor meegemaakt en had al een spuitje klaarliggen, want Wo is echt heftig dan. Spuitje was echter van korte duur en we hadden het bij de hoefsmid best pittig.. al met al heeft m´n meisje zich best gedragen. Het is ook allemaal wel veel om te verwerken in de bovenkamer
. Ze heeft nu Hoofpads met siliconen. Die moeten er voor zorgen dat haar verzenen niet meer omkrullen en meer gaan ontwikkelen, zodat ze hoef meer steun geven. Dat is echt het hoofdprobleem bij Wolin. Ik ben inmiddels 5 hoefsmeden verder, en geen een weet hier goed mee om te gaan
.. Wordt er best moe van soms. Het ijzer werd er af gehaald en toen zagen ze dat de steunsels al heel erg naar binnengevouwen waren (Door dat platvoetje heeft ze flink ondergeschoven verzenen). Dus die hoofpad moet er voor zorgen dat ze de steunsels/verzenen meer open houdt en deze meer gaat ontwikkelen. Als je dit goed houdt, dan heb je de oorzaak te pakken.Ik was heel erg bang dat ze haar gister weer op een zijlip ijzer gingen gooien..
Wo heeft nu wel hele mooie brede voeten ontwikkeld met een dikke wand en zool. Maar, gelukkig, ze heeft een prachtig teenlip-ijzer gekregen met die hoofpad (ze stond hiervoor liploos). En een goede opzet er in! In de teen ietsjepietsje korter gezet. Wootje heeft nu dus nog meer Nike Air
.Met het nieuwe ijzer verbeterde ze zodanig op de cirkel dat Bart het nu eerst 6 weken rust wil geven. De zool moet tot rust komen, vanwege de omgekrulde verzenen en omdat de verzenen nu meer moeten gaan ontwikkelen. Dus hij wil 1 ding tegelijk doen en dan over 6 weken kijken hoe ze is.. En dán pas de IRAP behandeling en hij denkt dat 1 keer, misschien 2 keer volstaat
.Ik heb gister even met Bart een goed gesprek gehad en specifiek gevraagd naar hoe hij de toekomst ziet voor Wolin als we het voetje goed houden op deze manier, of dit positief was off....? Bart was positief
, daar was hij heel stellig in. Dat voetje is gewoon de oorzaak van haar bandje aan de rechterkant, qua bouw en botten is dit paard dik in orde zei hij. Het is balen dat dit een recidief is, maar als ze al zoveel verbeterd met dat ijzer (en wat standverandering, wat ik al eerder gemerkt heb natuurlijk) dan weten we gewoon wat ons te doen staat
. Ben blij dat te horen, want ik was van de week zo moedeloos om weer het nieuwe traject in te gaan (had het wel gedaan hoor
, maar het valt niet mee met een paard dat zoveel bewegingsdrang heeft en moeilijk laad), maar nu heb ik weer goede moed..
We gaan er weer tegenaan en we komen er gewoon weer bovenop!Dus lekker onder de man stappen en ik laat haar voorlopig aan de hand grazen, om te voorkomen dat ze van kiet gaat. Zometeen weer naar Wolin, even stappen en lekker laten grazen
. Vanavond gaat ze weer naar huis toe, ze zal wel helemaal stuk zijn, arme Wo.. Die heeft wat te stellen gehad de afgelopen drie dagen..
)
.. Nu nog kijken of het gaat lukken) met gewoon stappen onder de man
.. Wilde in eertse instantie ook Ton
.. Lekker wijf is het ook.